مرکز دانلود کتاب الکترونیکی


دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

پخش «بازی اختاپوس» از شبکه یک



مجموعه مستند «بازی اختاپوس» که به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان‌الاقصی پرداخته است، از امشب ۲۷ فروردین ماه از تلویزیون پخش می‌شود.

این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد فیاضی روایتی متفاوت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که در ۱۰ قسمت تولید شده و وحید رونقی روایت آن را بر عهده دارد.

«بازی اختاپوس» محصول مشترک مستند سیما و موسسه اندیشه شهید آوینی است که هر شب ساعت ۲۳ پخش و روز بعد ساعت ۱۷ از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

پیشگیری از دیابت با ۹ روش شگفت انگیز خانگی!


پیشگیری از دیابت: میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به این بیماری مزمن مبتلا هستند؛ بیماری که می‌تواند عوارض ناخوشایند و خطرناکی مثل نابینایی، نارسایی کلیه و بیماری‌های قلبی داشته باشد. قبل از ابتلا به دیابت، یک دوره‌ی زمانی وجود دارد که سطح قند خون بالا است ولی نه آن‌قدر در که به‌عنوان دیابت در نظر گرفته شود. این مرحله را پیش‌دیابت می‌نامند.

تخمین زده می‌شود که ۷۰ درصد از مبتلایان به پیش‌دیابت در نهایت به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند. خوشبختانه پیشرفت از مرحله‌ی پیش‌دیابت به دیابت، قابل پیشگیری است. اگرچه عوامل خاصی وجود دارد که نمی‌توانید تغییر دهید، مانند ژن، سن یا رفتارهای گذشته؛ اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش خطر ابتلا به دیابت انجام دهید.

در ادامه این مطلب سلامت ۷  راه برای جلوگیری از ابتلا به دیابت آورده شده است. با تغییر سبک زندگی خود می‌توانید از این بیماری پیشگیری کنید.

بیشتر بخوانید: کنترل و درمان دیابت با ۹ روش خانگی از نظر طب سنتی!

۱. حذف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده از رژیم غذایی

پیشگیری از دیابت، خوردن غذاهای شیرین و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌تواند افراد را در معرض خطر سریع ابتلا به دیابت قرار دهد.

بدن شما به‌سرعت این مواد غذایی را به مولکول‌های کوچک قند تجزیه می‌کند که جذب جریان خون می‌شوند.

در نتیجه‌ی افزایش قند خون، پانکراس تولید انسولین را تحریک می‌کند؛ هورمونی که به قند کمک می‌کند از جریان خون خارج شده و وارد سلول‌های بدن شود.

در افراد مبتلا به پیش‌دیابت، سلول‌های بدن در برابر عملکرد انسولین مقاوم هستند؛ بنابراین سطح قند در خون بالا باقی می‌ماند. برای جبران، پانکراس انسولین بیشتری تولید می‌کند و سعی می‌کند قند خون را به سطح سالم برساند.

با گذشت زمان، این شرایط می‌تواند سطح قند خون و انسولین را به‌تدریج افزایش دهد تا زمانی که این بیماری در نهایت به دیابت نوع ۲ تبدیل شود.

بسیاری از تحقیقات، ارتباط بین مصرف مکرر شکر یا کربوهیدرات‌های تصفیه شده و خطر دیابت را ثابت کرده‌اند. علاوه بر این، جایگزینی آن‌ها با غذاهایی که تأثیر کمتری بر قند خون دارند ممکن است به کاهش خطر ابتلا کمک کند.

 پیشگیری از دیابت

۲. ورزش منظم

پیشگیری از دیابت، انجام فعالیت بدنی به طور منظم ممکن است به جلوگیری از دیابت کمک کند. ورزش باعث افزایش حساسیت سلول‌ها به انسولین می‌شود. بنابراین هنگام ورزش، انسولین کمتری برای کنترل سطح قند خون لازم است.

یک تحقیق روی افراد مبتلا به پیش‌دیابت نشان داد که ورزش با شدت متوسط باعث افزایش حساسیت به انسولین تا ۵۱ درصد و ورزش با شدت بالا آن باعث افزایش آن تا ۸۵ درصد می‌شود. با این حال، این تأثیر فقط در روزهای تمرین رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که ورزش بیشتر باعث بهبود پاسخ و عملکرد انسولین می‌شود. یک مطالعه روی افراد در معرض خطر دیابت نشان داد که سوزاندن بیش از ۲ هزار کالری در هفته از طریق ورزش، برای دستیابی به مزایای آن مورد نیاز است.

پیشگیری از دیابت، بنابراین بهتر است آن دسته از فعالیت‌های بدنی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید، می‌توانید مرتبا آن را انجام دهید و احساس می‌کنید که می‌توانید به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

۳. نوشیدن آب

علاوه بر این، آب خوردن بیشتر مواقع به شما کمک می‌کند تا از نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد، مواد نگهدارنده و سایر نوشیدنی‌های نه‌چندان سالم اجتناب کنید. نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و دیابت خود ایمنی پنهان بزرگسالان (LADA) مرتبط هستند.

LADA نوعی دیابت نوع ۱ است که در افراد بالای ۱۸ سال ایجاد می‌شود. برخلاف علائم حاد دیابت نوع ۱ در دوران کودکی، LADA به آرامی زیاد می‌شود و با پیشرفت بیماری نیاز به درمان بیشتری دارد.

۴. کاهش وزن

اگرچه همه افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند اضافه وزن یا چاقی ندارند، اما اکثریت آن‌ها دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

پیشگیری از دیابت، علاوه بر این، در افراد مبتلا به پیش‌دیابت، وزن اضافی در قسمت میانی بدن و در اطراف اندام‌های شکمی مانند کبد جمع می‌شود. این چربی به‌عنوان چربی احشایی شناخته می‌شود.

چربی احشایی اضافی باعث التهاب و مقاومت به انسولین می‌شود که به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. اگرچه از دست دادن مقدار کمی از وزن می‌تواند به کاهش این خطر کمک کند؛ اما مطالعات نشان می‌دهد که هرچه بیشتر اضافه‌وزن خود را از دست بدهید، مزایای بیشتری را هم تجربه خواهید کرد.

۵. ترک سیگار

در تحقیقات فراوانی ثابت شده است که سیگار کشیدن باعث بسیاری از بیماری‌های جدی از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان‌های ریه، پستان، پروستات و دستگاه گوارش می‌شود.

همچنین تحقیقی انجام شده که ثابت کرده است سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض دود دست دوم سیگار با دیابت نوع ۲ مرتبط است.

در تجزیه و تحلیل چندین مطالعه روی بیش از یک میلیون نفر، مشخص شد که سیگار کشیدن خطر ابتلا به دیابت را در افراد سیگاری ۴۴ درصد و در افرادی که روزانه بیش از ۲۰ نخ سیگار می‌کشیدند ۶۱ درصد افزایش می‌دهد.

پیشگیری از دیابت، در یک تحقیق دیگر، خطر ابتلا به دیابت در مردان میانسال سیگاری پس از ترک سیگار بررسی شد. پس از پنج سال خطر ابتلا در آن‌ها ۱۳ درصد کاهش یافته بود و بعد از ۲۰ سال، احتمال ابتلا در آن‌ها مشابه افرادی بود که هرگز سیگار نکشیده بودند.

۷. توجه به اندازه‌ی غذا

فرقی نمی‌کند که رژیم کم‌کربوهیدرات را دنبال کنید یا خیر؛ در هر صورت مهم است که از خوردن غذای زیاد اجتناب کنید تا خطر ابتلا به دیابت کاهش یابد. به‌ویژه اگر اضافه‌وزن دارید.

ثابت شده است که خوردن بیش از حد غذا در یک وعده، باعث افزایش قند خون و انسولین در افراد در معرض دیابت می‌شود. اندازه و مقدار وعده‌های غذایی را کمتر و تعداد وعده‌ها را بیشتر کنید.

 پیشگیری از دیابت

۸. اجتناب از کم‌تحرکی

پیشگیری از دیابت، اگر می‌خواهید از دیابت جلوگیری کنید، باید تحرک و فعالیت بدنی بیشتری در طول روز داشته باشید. اگر فعالیت بدنی ندارید یا فعالیت بدنی شما بسیار اندک است و بیشتر روز خود را می‌نشینید، سبک زندگی بی‌تحرک را در پیش گرفته‌اید. مطالعات متعددی ارتباط بین سبک زندگی بی‌تحرک و خطر ابتلا به دیابت را ثابت کرده است.

۹. رژیم غذایی با فیبر بیشتر

دریافت فیبر فراوان برای سلامت روده و کنترل وزن مفید است. مطالعات انجام شده روی افراد چاق، مسن و پیش‌دیابتی نشان داده است که این ماده به پایین نگه داشتن سطح قند خون و انسولین کمک می‌کند. فیبرها را می‌توان به دو دسته‌ی کلی محلول و نامحلول تقسیم کرد. فیبر محلول، آب را جذب می‌کند در حالی که فیبر نامحلول، آب را جذب نمی‌کند.

در دستگاه گوارش، فیبر محلول و آب، نوعی ژل را تشکیل می‌دهند که سرعت جذب غذا را کند می‌کند. این منجر به افزایش تدریجی سطح قند خون می‌شود. با این حال، فیبر نامحلول با کاهش سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است؛ اگرچه نحوه‌ی عملکرد آن دقیقا مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: ۷ میوه‌ای که برای افراد دیابتی ممنوع است!

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

پخش فصل اول مسابقه «شهروند و مافیا»



فصل اول مسابقه «شهروند و مافیا» به تهیه کنندگی علیرضا سلطانی با اجرای علی رام نورایی شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

«شهروند و مافیا» مسابقه‌ای است که در آن شخص، با آزمون و خطا برای شناسایی نقش اشخاص دیگر تلاش می‌کند. در این مسابقه اشخاص به صورت پنهانی میان دو گروه آگاه و ناآگاه و دو دسته مافیا و شهروندان تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا اشخاص مافیا را شناسایی و برای حذف آن‌ها رأی دهند.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

سریع خشک کردن لاک ناخن با ۶ روش ساده!


سریع خشک کردن لاک ناخن: خشک کردن لاک ناخن یکی از کار‌های ساده‌ای است که شاید تا به‌حال بجز منتظر ماندن راهی برای آن پیدا نکرده باشید. گاهی عجله داریم، باید به یک مهمانی یا قرار برسیم، می‌خواهیم لاک بزنیم اما راهی برای خشک شدن سریع آن پیدا نمی‌کنیم. پس بیایید باهم در این مطلب دنیای مد ۵ روش ساده را برای سریع خشک کردن لاک ناخن یاد بگیریم.

چقدر طول می‌کشد تا لاک خشک شود؟

مدت زمان خشک شدن لاک ناخن به موارد گوناگونی بستگی دارد. برند لاک، غلظت لاک و استفاده از تا‌پ‌ کات‌ها از این عوامل هستند. به‌طور کلی پیشنهاد می‌شود که پس از لاک زدن حداقل تا ۱ ساعت از انجام کارهایی که ممکن است به بافت لاک روی ناخن شما آسیب بزنند، خودداری کنید. مخصوصاً اگر از مدل‌هایی مثل فرنچ ناخن استفاده کرده‌اید.

همچنین تکان دادن شدید ناخن‌های لاک خورده می‌تواند باعث بهم خوردن بافت صاف و یکدست لاک شود و خشک شدن سریع لاک روی ناخن را به‌تعویق بیندازد.

۵ روش سریع خشک کردن لاک ناخن

این روش‌ها در خانه یا حتی سالن‌های زیبایی ناخن برای خشک کردن لاک ناخن در کمتر از ۵ دقیقه جواب می‌دهد. با استفاده از این راهکارهای ساده در کوتاهترین زمان ممکن آرایش ناخن‌هایتان را بدون نگرانی از خراب شدنشان کامل کنید.

۱- آب یخ، یک راه حل ساده

سریع خشک کردن لاک ناخن، برای سریع خشک کردن لاک ناخن پیش از شروع لاک زدن، ابتدا یک کاسه را پر از آب سرد و تکه‌های یخ کنید. بعد از لاک زدن، یک تا دو دقیقه صبر کنید تا لاک کمی ببندد. سپس انگشت‌های خود را برای سه تا چهار دقیقه درون آب سرد نگه دارید. وقتی دست یا پاها را از آب خارج می‌کنید، می‌بینید روی سطح لاک، قطرات ریز آب وجود دارند که نشان می‌دهند لاک شما کاملاً خشک شده است. حواستان باشد یخ‌ها با ناخن شما برخورد نکنند و طرح لاک را از بین نبرند.

سریع خشک کردن لاک ناخن

۲- استفاده از سشوار با باد سرد

سشوار را روی خنک‌ترین حالتش تنظیم کنید. اگر باد سشوار گرم باشد ممکن است به لایه رویی لاک ناخن‌ شما آسیب بزند و پوست اطراف ناخن را هم بسوزاند. پس از اینکه لاک زدید، سشوار را با فاصله ۳۰ سانتی‌متری رو‌به‌روی انگشتان خود بگیرید. توجه کنید که این فاصله به حدی کم نباشد که لایه لاک روی ناخنتان جمع شود. بعد از حدود ۱ دقیقه لاک شما کاملا خشک می‌شود.

۳- انواع روغن، ترفندی عجیب اما بسیار موثر

روغن بچه، روغن زیتون یا روغن بادام از جمله انواع لاک خشک کن برای لاک معمولی محسوب می‌شوند. برای انجام این روش روغن و قطره‌ چکان را نزدیک خود بگذارید و پس از اتمام لاک‌ زدن یک قطره روی هر ناخن بریزید یا ناخن را در ظرف روغن فرو کنید. این کار به نازک شدن لایه رویی لاک ناخن کمک می‌کند و لایه‌های نازک سریع‌تر خشک می‌شود.

سریع خشک کردن لاک ناخن، پس از اینکه قطره‌های کوچک روغن را روی ناخن‌ها مشاهده کردید، آن‌ها را به کمک یک دستمال کاغذی پاک کنید. این روش در تقویت و آبرسانی پوست اطراف ناخن‌ هم موثر است.

۴- بجای یک لایه ضخیم، دو لایه نازک لاک بزنید

اگر به‌دنبال سریع خشک کردن لاک هستید، می‌توانید بجای یک لایه ضخیم، دو لایه نازک لاک بزنید. هرچه لایه لاک روی ناخن شما نازک‌تر باشد، سریع‌تر خشک می‌شود. اگر یک لایه لاک بزنید، کمی صبر کنید و بعد لایه دوم را بزنید، در مقایسه با وقتی که یک لایه ضخیم، لاک ناخن شما زود‌تر خشک می‌شود و جلوه بسیار زیباتری پیدا می‌کند.

سریع خشک کردن لاک ناخن

۵- تاپ کات خشک کننده لاک ناخن، یک تیر و چند نشان

سریع خشک کردن لاک ناخن، یکی از محصولاتی که برای خشک کردن سریع ناخن فرموله شده، تاپ کات (Top Coat) است. این محصول به شما کمک می‌کند تا لاک ناخن خود را سریع‌تر خشک کنید. به‌علاوه، تاپ کت‌ها از شکستن ناخن جلوگیری می‌کنند، باعث ماندگاری بیشتر لاک می‌شوند و جلوه‌ای براق به آن‌ها می‌بخشند.

۶.از لاک باکیفیت استفاده کنید

لاک‌هایی که کیفیت خوبی ندارند به ساختار و بافت‌ ناخن‌ها آسیب می‌زنند، به علاوه زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. پس بهتر است سراغ خرید لاک‌هایی بروید که از فرمولاسیون دقیق استفاده کرده و زمان زیادی برای خشک شدن نیاز ندارند. اگر برای انتخاب لاک سردرگم هستید، می‌توانید مقاله راهنمای انتخاب و خرید بهترین لاک ناخن را مطالعه کنید تا یک انتخاب مطمئن و مناسب داشته باشید.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی



نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و نمایندگان دستگاه‌های عضو صبح امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

تولید بیش از ۳ هزار محتوا در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

در ابتدا حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ارائه گزارشی از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پرداخت.

او با اشاره به تولید بیش از سه هزار محتوا در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، افزود: ۲ هزار و ۷۲۷ خبر و ۳۰۵ گفتگو با اعضای ستاد انجام و به‌منظور اطلاع‌رسانی برای رسانه‌های سراسری ارسال شد.

میثمی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با صداو سیما تلاش شد تا محتوا‌های تولید شده در اختیار رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی عموم مردم قرار گرفته و منعکس شود.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری واکنش سریع را از رویکرد‌های این کمیته اعلام کرد و به تشکیل این گروه به‌منظور رصد وقایع و واکنش سریع و شفاف در کم‌تر از پنج ساعت تا ۲۴ فروردین ماه اشاره کرد.

اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب

هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها در راستای ارتقای ارائه خدمات سفر از رویکرد اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر 

در ادامه علی اصغر شالبافیان با گرامی‌داشت یاد شهدای گرانقدر کنسولگری ایران در سوریه به تمامی افتخارآفرینان ایران ادای احترام کرد و بر روح شهید طهرانی مقدم درود فرستاد.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه در ایام نوروز یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر به‌صورت تمام وقت، موقت و داوطلبانه به مسافران خدمات ارائه کردند، ادامه داد: هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها در راستای ارتقای ارائه خدمات سفر نسبت به سال‌های گذشته از رویکرد اصلی ستاد سفر بود، نتایج و همگرایی ایجاد شده گویای این است که این هدف محقق شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به اضافه شدن وزارت نفت به ستاد سفر اشاره کرد که در حل مسائل مربوط به سوخت تاثیر بسزایی داشت.

نتیجه بخش بودن راه‌اندازی پویش‌های متعدد برای کاهش سوانح جاده‌ای

او با بیان اینکه پویش‌های متعددی به‌منظور کاهش سوانح جاده‌ای راه‌اندازی شده است، افزود: تقویت جدی کمپین‌های ۶۰-۳۰ از اهدافی مدنظر بود و بیش از ۸۰۰ نوروزگاه عشایری برپا شد.

شالبافیان به شناسایی محور‌های مواصلاتی که دارای بیشترین میزان سوانح هستند و ساعاتی که بیشترین تصادفات انجام شده است، اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ گروه‌های ویژه‌ای در این محور‌ها و متناسب با ساعات سوانح مستقر خواهند شد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مسئله محوری را مهم‌ترین رویکرد این ستاد عنوان کرد و ادامه داد: حضور وزرای متعدد و روسای دستگاه‌ها در ستاد سفر در راستای حل موضوعات در سریع‌ترین زمان ممکن بود.

او با بیان اینکه کاهش سوانح باید تبدیل به دغدغه‌ای سالیانه برای تمامی دستگاه‌های مرتبط شود، اظهار کرد: آسیب‌شناسی سوانح جاده‌ای نشانگر این است که به غیر از اقدامات سخت افزاری یکی از راه‌های کاهش سوانح تمرکز روی انسان‌هایی است که به سفر می‌روند، در این راستا طرحی در ستاد به منظور ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که تمامی دستگاه‌های مرتبط در راستای کاهش سوانح مسئولیت خواهند داشت.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ سه موج سفر اتفاق افتاد، به تحلیل الگوی آن پرداخت و ادامه داد: الگوی امسال با سال‌های قبل متفاوت بود و این موضوع برنامه‌ریزی مخصوص به خود را می‌طلبید. ماه رمضان و تغییرات جوی و اقلیمی در موج اول که تا پنجم فروردین ماه ادامه داشت موجب روند کاهش سفر‌ها شد که در موج دوم افزایش قابل توجه داشتیم و نسبت به سال قبل میزان سفر‌ها یکسان بود. در موج سوم که در عید فطر بود شاهد افزایش سفر‌ها نسبت به سال قبل بودیم. تحلیل روند این سه موج نشان می‌دهد که هر سال متناسب با آن سال باید برنامه‌ریزی شود.

شالبافیان با اشاره به اهمیت توجه به کسب وکار‌های گردشگری ادامه داد: ما خود را نسبت به فعالان حوزه گردشگری مسئول می‌دانیم. توجه به تکمیل اقامتگاه‌های رسمی و دارای مجوز از الزامات ستاد‌های اجرایی در استان‌ها بود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیشترین میزان اقامت متعلق به استان‌های خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، اردبیل بوده است. همچنین یک هزار و ۴۷ بازارچه صنایع‌دستی با ۱۲ هزار و ۷۵ غرفه راه‌اندازی شد.

هیج‌گونه افزایش نرخی در تاسیسات گردشگری در ایام نوروز اعمال نشد

او با بیان اینکه با همکاری تشکل‌ها امسال هیج‌گونه افزایش نرخی در تاسیسات گردشگری اعمال نشد و نظارت‌های جدی‌تری انجام شد، ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخنامه بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: امسال به‌منظور شفاف‌سازی برای اولین بار نرخ‌نامه مورد تایید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط مسافران در سامانه نماد قابل مشاهده بود.

معاون گردشگری کشور بیان کرد: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است که نشان دهنده رشد ۲.۵ درصدی اقامتگاه‌های رسمی است.

شالبافیان به جهت‌گیری برای توجه جدی‌تر به اقامتگاه‌های رسمی اشاره کرد و افزود: مبنای همکاری ما با استانداری‌ها اقامتگاه‌های رسمی است.

او بر اهمیت توجه به مدیریت رفتار سفر تاکید کرد و ادامه داد: تاکید بر توزیع زمانی و پیشنهاد دو روز تعطیلی در هفته که پس از دو دهه به ثمر نشست به منظور مدیریت هیجانی سفر انجام شد.

ابلاغ مصوبه مدیریت پسماند از سوی رئیس جمهوری به تمام دستگاه‌ها برای حفظ محیط زیست

معاون گردشگری کشور مدیریت پسماند و زباله را یکی از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مصوبه مدیریت پسماند و زباله تصویب و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد و در حال حاضر با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام است و باید این موضوع به دلیل اهمیت محیط زیست در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

ارائه توضیحات در راستای تدوین و ارائه بسته حمایتی برای فعالان گردشگری در حوزه‌های مختلف از دیگر بخش‌های صحبت‌های شالبافیان بود.

او با بیان اینکه سیاست ما ترغیب استفاده از تاسیسات گردشگری و رونق کسب و کار‌های مرتبط با سفر است، ادامه داد: سفر باید منفعت اقتصادی داشته باشد که تجربه‌ای رضایت‌بخش شکل بگیرد.

شالبافیان با تاکید بر اهمیت اعلام آمار اقامتگاه‌های رسمی، اظهار کرد: هدف ما این است که مجموع اقامتگاه‌های رسمی را در طول چند سال شانیت ببخشیم و در ادبیات گردشگری جا بیفتد با وجود اینکه آمار پایینی اعلام شود، در موج اول شاهد ۳۰ درصد کاهش بودیم، اما منفعت برای بلند مدت این است که اقامتگاه‌های غیر رسمی نیز به فرآیند گرفتن مجوز خواهند پیوست.

۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر گردشگران ورودی در سال ۱۴۰۲

معاون گردشگری تعدا گردشگران ورودی در سال ۱۴۰۲ را شش میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر اعلام کرد که در مقایسه با تعداد چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش حدود ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد و ادامه داد: شاهد افزایش گردشگران انفرادی هستیم و سیاست وزارتخانه ورود گردشگر از طریق تور است.

او به هزینه کرد عوارض خارج از کشور در تقویت زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: اگر عوارضی در حوزه گردشگری وضع می‌شود باید به تقویت زیرساخت‌ها و رونق کسب کسب‌وکار‌های گردشگری اختصاص یابد. پبگیر تحقق این درخواست به حق فعالان گردشگری هستیم و تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

برای کسب ثروت و روزی فراوان این سوره کوتاه را بخوانید!


کسب ثروت و روزی: سوره فاتحه یا حمد نخستین سوره قرآن، ملقب به ام‌الکتاب است که در نمازهای واجب و مستحب خوانده می‌شود. این سوره مکی دارای فضیلت های بی شماری است و سوره حمد برای شفای مریض، سوره حمد برای پیدا شدن گمشده، سوره حمد برای حاجت، سوره حمد برای محبت، سوره حمد برای بازگشت معشوق، سوره حمد برای حفظ آبرو و…خوانده می شود اما یکی از مهم ترین معجزات سوره حمد برای افزایش رزق و روزی و ثروت زیاد است، اگر این روزها گره های مالی فراوانی در زندگی دارید و خواهان افزایش رزق و روزی و افزایش درآمد در کسب و کارتان هستید، از معجزه حاجت روایی فوری با سوره حمد غافل نشوید و این سوره را اینگونه که در این مطلب موفقیت آورده ایم، تلاوت نمایید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ نمادی که برای شما شانس و ثروت می یاره!

سوره حمد بهترین دعای رزق و روزی

از امام علی (ع) نقل شده است:

چنانچه رزق و روزی و ثروت زیادی می خواهی و دوست داری از هر بنده و آزادی بی نیاز باشی و به زودی به آرزوهایت برسی و از غل و غش و حیله در امان باشی؛ پس سوره حمد را بخوان که اسرار عجیبی در آن نهفته است. برای رسیدن به آرزوها و حاجت هایت، این سوره را در پنج نوبت (صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا) ۱۰۰ مرتبه تلاوت کن.

کسب ثروت و روزی

کسب ثروت و روزی، پس ٱنچه که از عزت و مقام و حرمت می خواهی، به ٱن می رسی، و ٱن عزّتی که هیچ وقت تغییر و با حادثه های زمان کاستی پیدا نمی کند و نیز توفیق و خوشحالی مداوم به تو می رسد و از همه شرها و ناراحتی ها و ضررها در امانی.

کسب ثروت و روزی، هیچ وقت تو را گرسنگی و برهنگی و جدایی یار نمی رسد، و هیچ کس به تو برای امر و نهی مسلط نمی شود، و در حفظ الهی هستی و به ٱرزوهایت در زندگی می رسی.پس اگر این ختم را همیشه ادامه دادی، شخصی به عنایت الهی به سوی تو می ٱید و تو را از دیگران بی نیاز می کند. (قرآن درمانی روحی و جسمی، ص ۶۶ به نقل از شمس المعارف الکبری)

نماز عجیب حاجت روایی فوری با سوره حمد

اگر کسی به نیت قضای حاجت دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت ۱۹ مرتبه بسم الله الرحمن الرحیم بگوید و بعد از ان سوره حمد را تلاوت نماید و بعد از تمام شدن نماز ۷۸۶ مرتبه آیه بسم الله الرحمن الرحیم را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده خواهد شد. انشاءالله. (قرآن درمانی روحی و جسمی ۶۷به نقل از شمس المعارف الکبری)

بیشتر بخوانید: راز موفقیت افراد موفق: راز افراد موفق در این ۱۵ جمله خلاصه می شود!

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد



فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی که سهم ۷۵ درصدی از گیشه نوروزی سینما‌ها را در سال جدید داشته است، توانست در بازه زمانی ۴۰ روزه از مرز فروش ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کند.

پیش از این فیلم سینمایی «هتل» توانسته بود در مدت زمان ۴۵ روز به این میزان فروش در سینمای ایران برسد.

«تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی در مقام کارگردان است که در ژانر کمدی اکشن سینمایی ساخته شده است.

جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی در این کمدی نقش آفرینی می‌کنند.

پخش این فیلم سینمایی برعهده شهرفرنگ است.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

از بین بردن درد فوری با بو کردن این روغن جادویی!


از بین بردن درد فوری: یکی از روغن های گیاهی پرخاصیتی که برای بهره مندی از خواص اش اغلب بصورت موضعی و استنشاقی مورد استفاده قرار میگیرد، روغن نعناع فلفلی است که در ادامه مطالب قبلی خواص آن در بخش سلامت، به برخی دیگر از فواید نعناع فلفلی برای تشکین درد بعد از جراحی و حتی تقویت حافظه خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: فواید روغن میخک، از مسکن طبیعی ضد درد تا افزایش قوای جنسی در مردان

خواص استنشاق اسانس نعناع فلفلی

جالب است بدانید تجربه ها نشان داده است که استنشاق روغن یا اسانس نعناع فلفلی درد بیمار پس از جراحی را، درست مثل یک مسکن‌ کاهش دهد.

از بین بردن درد فوری، علاوه بر تاثیر ضد درد، استنشاق این روغن میتواند کیفیت خواب بیمار بخصوص در شب‌های اول بعد از عمل را نیز بهبود ببخشد.

گفتنی است منتول موجود در روغن نعناع فلفلی به عنوان ماده ای برای پاکسازی دستگاه تنفسی عمل کرده و به همین دلیل از آن در تهیه برخی از داروهای سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می شود.

در میان خواص نعناع فلفلی در طب سنتی، مورد جالب به چشم میخورد که به تاثیر استنشاق این روغن در تقویت حافظه و افزایش هوشیاری اشاره دارد.

استفاده موضعی روغن نعناع فلفلی

از بین بردن درد فوری، استفاده موضعی از روغن نعناع فلفلی به درمان سردرد و دردهای عضلانی کمک میکند.

همچنین خنکی ایجاد شده بعد از استفاده موضعی این روغن، گاهی برای درد سوختگی‌های جزئی مفید واقع می شود.

از بین بردن درد فوری

مصرف روغن نعناع فلفلی بصورت خوراکی

خوردن این روغن رایج نیست ولی برخی با تصور اشتباه، اینگونه آن را مصرف می کنند و با عوارضی همچون سوزش سر دل مواجه می شوند. گفته شده است روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده و با کاهش علائم سندرم روده تحریک‌پذیر، میتواند راهی برای درمان نفخ و دردهای معده باشد ولی روش مصرف این روغن تنها با تشخیص متخصص انجام می شود.

هشدار

از بین بردن درد فوری، روغن نعناع فلفلی علاوه بر خواص، عوارض جانبی هم دارد که میتواند بصورت واکنش های آلرژیک ظاهر شود. از آنجاییکه این روغن یک روغن قوی است، در برخی افراد با استفاده مستقیم روی پوست، میتواند منجربه واکنش‌ها و تحریکات پوستی شود برای همین بهتر است قبل از استفاده از آن، مقداری از آن را روی پوست امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مسکن های طبیعی برای درد: این ۱۰ مسکن طبیعی فورا عمل می کنند

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

حمید ابراهیمی بازیگر نقش شهید طهرانی مقدم شد



«بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی مقدم مقابل دوربین رفت.

در این اثر حمید ابراهیمی نقش شهید طهرانی مقدم را ایفا می‌کند.

«بی‌پایان» اقتباسی آزاد از یک ماجرای واقعی در رابطه با یکی از پروژه‌های مهم سرلشکر شهید حسن طهرانی مقدم است.

این فیلم داستانی روایتی متفاوت از پدر علم موشکی ایران است که در محدوده محل شهادت او فیلمبرداری می‌شود.

«بی‌پایان» تولید مرکز هنری رسانه‌ای مدار است که به‌زودی در اخبار تکمیلی عوامل آن معرفی خواهند شد.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

نیوشا ضیغمی بزرگ ترین راز تلخ زندگی اش را فاش کرد!


راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی: نیوشا ضیغمی بازیگر سریال در چشم باد با انتشارعکسی از خود در مورد سختی ها و مشکلات زندگیش در دو سال اخیر نوشت و از بزرگترین راز زندگیش پرده برداشت. در ادامه این بخش از فرهنگ و هنر پست جدید نیوشا ضیغمی را مشاهده می کنید.

راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی، نیوشا ضیغمی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یک پست از سیاه ترین تاریخ زندگیش و سالهای تنهایی و مشکلات و رنج هایی که تحمل نموده گفت، روزی که فکرهای واهی در سرش می چرخیده و تنها به مرگ فکر می کرده و مادر بودن به او قدرت دوباره ایستادگی در برابر مشکلات و تولد دوباره از دل رنج ها را داده است. خانم بازیگر در آخرین پست خود در مورد بزرگترین راز زندگیش اینگونه نوشت:

بیشتر بخوانید: بازیگران زن ایرانی که همسر میلیاردر دارند+عکس

میخوام یه رازی رو بهتون بگم

روزی بود که فکر میکردم تمام جهان روی سرم آوار شده و هیچ امیدی نداشتم هر انچه که ساخته بودم به یکباره نابود شد

تاکید میکنم هر آنچه از ابتدا تا آنروز

شاید اون روز سیاه ترین تاریخ زندگیم بود

فصل بهار بود روی یک صندلی تنها نشسته بودم

حالم از زندگی و آدمها و همه چیز به هم میخورد، از همه چیز بیزار بودم

به مرگ فکر میکردم و اشکام بند نمیومد

با صدای مامان گفتن لنا در اطاق باز شد

سریع اشکم رو پاک کردم و با لبخندی ساختگی گفتم جانم

یادم نیست چی گفت

مثل همیشه حرفی کودکانه یا خواسته ای

به چشماش نگاه کردم

شرم عالم از فکرهای تو سرم به دلم نشست

به خودم گفتم نیوشا بلند شو قوی باش

تو مادری و مادر بودن خیلی کلمه بزرگیه بلند شو و دوباره همه چیز رو بساز بخاطر لنا و خودت

از همون روز به خودم قول دادم

شاید سخت ترینها رو در دو سالی که گذشت تجربه کردم

چیزهایی که در کابوس شبهام ندیده بودم

اما همونها شد شروع رشد و بلوغ دوباره من شد

سر آغاز جدایی از بندها بندهایی که با وابستگی به ظواهر زندگی به دست و پا و روحم بسته بودم

رنجهای برام تبدیل شد به موهبت الهی

و من رو تبدیل کرد به یک انسان تازه

درست مثل پروانه ای که از پیله تاریک خودش بیرون میاد و دنیای جدیدی رو میبینه

به طرز شگفت انگیزی تمام بیخودیهای اطرافم حذف شدند

رفتند آنهایی که باید میرفتند ماندند آنهایی که باید میماندند

و آمدند آنهایی که بودنشان درست شبیه معنی تازه زندگی ام بود

و امروز من به خود تازه ام سلام میکنم

دنیای تازه ام را عاشقانه دوست دارم و یاد گرفتم که رنج انسان را بزرگ میکند

من تولد دوباره ام رو مدیون رنج هستم.

راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی

خانواده نیوشا ضیغمی

راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی، نیوشا ضیغمی در یک خانواده کم جمعیت به دنیا آمده، پدر نیوشا ضیغمی مرحوم محسن ضیغمی دبیر بازنشسته و مادرش فهیمه رستم پور کارمند بازنشسته است که تجربه بازی در فیلم سینمایی چارسو را نیز دارد. روشا ضیغمی تنها خواهر نیوشاست و در فیلم چارسو و سریال ماتادور حضور داشته است. نیوشا یک دختر به نام لنا دارد که در اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به دنیا آمده است.

بیشتر بخوانید: استایل عجیب و شاد نیوشا ضیغمی در کنسرت طلیسچی+عکس

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت