مرکز دانلود کتاب الکترونیکی


دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

معرفی کاخ بیلربیی


آدرس کاخ بیلربیی, قصر قدیمی عثمانی, کاخ های باشکوه کشور ترکیهآدرس کاخ بیلربیی, قصر قدیمی عثمانی, کاخ های باشکوه کشور ترکیه

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد

قصر بیلربیی استانبول: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید

کاخ بیلربیی یکی از کاخ های برجای مانده از دوران ی امپراتوری عثمانی به شمار می رود. این کاخ به دستور سلطان عبد العزیز در دهانه ی تنگه ی بسفر، در ۲ بخش اصلی و ۱ زیر زمین بنا شد. کاخ بیلربیی به وسیله ی معمار سرکیس بالعیان به عنوان مکان اقامتگاه تابستانی برای تفریحی سران دولتی و اقامت فرنگیان طرح‌ریزی شده هست.

مقدمه ای برای دوستی با استانبول

استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور ترکیه هست. این شهر مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه به شمار می رود که در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا شناخته شده هست.

شهر استانبول در طی قرن های متمادی مرکز حکومت دولت عثمانی و امپراتوری بیزانس بوده هست. سلاطین و فرمانروایان عثمانی در زمان حکومت کاخ هایی را با هدف مکان خوش گذرانی و پذیرایی از شاهزادگان خارجی تعبیه می کردند.

در دوران ی عثمانی معماران برجسته ای نظیر معمار سینان، سرکیس بالعیان و آگوپ بالانان به وسیله ی الهام از معماری غربی به خلق آثار تعجب انگیز مشغول بودند.

در شهر استانبول واقع در کشور ترکیه کاخ های پرابهت با معماری بی نظیری اعم از کاخ توپکایی، دلما باغچه، چراغان، ییلدیز، بیلربیی، کوچوکسو، خدیو، آینالی کاواک و عادله سلطان وجود دارند که از دوران ی عثمانی برجای مانده اند.

 زمان بازدید از کاخ بیلربیی, کاخ بیلربیی, کاخ بیلربیی استانبول زمان بازدید از کاخ بیلربیی, کاخ بیلربیی, کاخ بیلربیی استانبول

کاخ بیلربیی به زبان استانبولی به معنی کاخ سرور سروران هست

کاخ بیلربیی از گذشته تا اکنون

کاخ بیلربیی یکی از کاخ های پرابهت در کشور ترکیه واقع در استانبول به شمار می رود که در دوران ی امپراتوری عثمانی در محله ی بیلربیی ساخته شده هست. کاخ بیلربیی در سال ۱۳۶۱ در بازه ی زمانی ۴ سال به حکم سی و دومین امپراتور عثمانی، سلطان عبد العزیز با کاربری محلی برای اقامتگاه تابستانی بنا شد.

در این اقامتگاه تابستانی سلاطین و بزرگان برای تفریحی و ملاقات سران کشور های مختلف گردهم می آمدند.

یکی از مهمان های نامدار کاخ بیلربیی ، امپراتور فرانسوی یوگی بود. امپراتور یوگی در طی افتتاحیه ی کانال سوئز به استانبول سفر کرد. سپس در کاخ بیلربیی اقامت گزید. از سری میهمانان ویژه ی کاخ بیلربیی می توان به دوک، خانم اوژنی و دوشس ویندزور اشاره کرد.

علاوه بر این، کاخ بیلربیی در سال ۱۹۱۲ دگرگونی کاربری یافت و به عنوان مکان زندانی سلطان عبدالحمید دوم، سی و چهارمین خلیفه ی امپراتور عثمانی تا سال ۱۹۱۸ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۸۵۱ ۱ آتش سوزی مهیب در کاخ بیلربیی شکل گرفت. حدود ۱۰ سال بعد، در سال ۱۸۶۱ معمار آگوپ بالانان در دوران ی حکومت سلطان عبدالعزیز به بازسازی بنای داخلی و خارجی کاخ پرداخت.

در سال های اخیر کاخ بیلربیی تحت مالکیت دولت ترکیه قرار دارد. لازم به ذکر هست کاخ بیلربیی در زبان استانبولی به معنی کاخ سرور سروران یا بزرگ بزرگان مورد استفاده قرار می گیرد.

محله بیلربی استانبول, قصر بیلربیی, کاخ بیلربیی از گذشته تاکنونمحله بیلربی استانبول, قصر بیلربیی, کاخ بیلربیی از گذشته تاکنون

کاخ بیلربیی به دست معمار سرکیس بالعیان بنا شد

معماری کاخ بیلربیی

در دهه ی ۱۸۶۰ کاخ بیلربیی با هدف ساخت اقامتگاهی تابستانی برای سلاطین عثمانی و اقامت میهمانان خارجی بنا شد. بدین سمت نوع معماری دکوراسیون داخلی و نمای خارجی کاخ به تندی مورد توجه سلطان عبد العزیز بود.

کاخ بیلربیی سریال ای متشکل از ساختمان اصلی و منزل های ییلاقی هست. ساختمان اصلی کاخ به امکانات متعددی نظیر چینی های مخصوص ، لوستر فرانسوی، قالی گران ارزش و گلدان های سرامیکی در خصوص مزین سازی محوطه ی کاخ مجهز هست.

ساختمان کاخ بیلربیی در ۲ طبقه ی اصلی و ۱ زیر زمین طرح‌ریزی شده هست. در اقبال زیر زمین کاخ، ۱ آشپزخانه و انبار در ۲ بخش جدا تعبیه شده هست. بخش دیگر زیر زمین، مخصوص مردان با عنوان سلاملیک وجود دارد.

طبقه های اصلی کاخ بیلربیی نیز به ۲۶ اتاق با ۳ در ورودی و ۶ اتاق ایالتی مجهز هستند. در هر طبقه به صورت جداگانه دوش و دستشویی برای آقایان و زنان حرمسرا طرح‌ریزی شده هست.

علاوه بر این در سالن غذا خوری کاخ نیمکت هایی به چشم می خورد که به وسیله ی پوست آهو پوشیده شده هستند. مبل های کند کاری با عنوان مبارک سلاطین شناخته می شوند.

کاخ بیلربیی تحت نظارت معمار سرکیس بالعیان و آگوپ بالانان طرح‌ریزی شده هست. سبک معماری مورد استفاده در طرح‌ریزی کاخ، سبک امپراتور دوم می باشد. در واقع معماری کاخ، نوعی نو باروک هست که بر اساس ۱ نقشه ی منزل سنتی عثمانی در مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع ساخته شده هست.

بخش پذیرایی کاخ به گونه ای طرح‌ریزی شده هست که در فصل تابستان دارای تاثیر خنک کنندگی می باشد. علت ویژگی خنک کنندگی کاخ به وجود استخر و فواره هایی اختصاص دارد که در کنار شنیده شدن صدای دلنشین آب، سبب متعادل‌سازی هوا در داخل اتاق می گردد.

پرطرفدارترین بخش کاخ بیلربیی، اتاق اصلی سلطان هست که به وسیله ی طلاکوبی، لوستر و قالی های نفیس مزین شده هست. این اتاق چشم انداز بی نظیری به تنگه ی بسفر دارد.

زیباترین سالن کاخ نیز به سالن آبی آوازه دارد. سلطان عبد العزیز به دریا به تندی علاقه مند بوده هست. بدین سمت دستور داده هست تا سالن قصر را به آبی کبودی رنگ آمیزی کنند.

سقف کاخ بیلربیی نسبت به تغییرات جوی عایق می باشد. معمار سرکیس بالعیان در خصوص عایق سازی سقف، حصیر مصری به نام نیهای را مورد استفاده قرار داده هست. در بخش شرقی کاخ دفتر خصوصی وزیر با عنوان مابین هوایون طرح‌ریزی شده هست. در بخش غربی کاخ نیز آپارتمان مادر یا والید سلطان قرار دارد. در کنار آپارتمان والید، آپارتمان حرم وجود دارد.

آدرس کاخ بیلربیی, قصر قدیمی عثمانی, کاخ های باشکوه کشور ترکیهآدرس کاخ بیلربیی, قصر قدیمی عثمانی, کاخ های باشکوه کشور ترکیه

کاخ بیلربیی به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته شده هست

دوران های مناسب برای بازدید از کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی در استانبول قرار دارد. ویژگی بارز آب و هوای استانبول، تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی سرد، بارانی و برفی هست.

به طور کلی فصل مناسب سفر به استانبول و بازدید از کاخ بیلربیی به سلیقه ی گردشگران بستگی دارد. با این وجود مناسب ترین دوران برای بازدید از کاخ بیلربیی فصل تابستان هست.

در فصل تابستان، فضای اطراف کاخ به گل های رنگارنگی که آب و هوا را مطبوع ساخته اند، مزین هست. لازم به ذکر هست استانبول، شهری باد خیز هست که به طور میانه دارای سرعت بادی ۱۷ کیلومتری در ساعت می باشد.

معماری کاخ بیلربیی, زمان بازدید از کاخ بیلربیی, کاخ بیلربییمعماری کاخ بیلربیی, زمان بازدید از کاخ بیلربیی, کاخ بیلربیی

بهترین فصل مناسب برای بازدید از کاخ بیلربیی فصل تابستان هست

۲ جذب ی گردشگری در نزدیکی کاخ بیلربیی

کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه باغچه یکی از کاخ های قدیمی با قدمت تاریخی طولانی هست که در سمت اروپایی تنگه ی بسفر، در شهر استانبول ترکیه ساخته شده هست. این کاخ در سال ۱۸۴۳ میلادی مصادف با دوران ی فرمانروایی پادشاهان عثمانی طرح‌ریزی شده هست.

کاخ دلمه باغچه در مساحتی بالغ بر ۴۵ هزار کیلومتر مربع، در ۳ طبقه ی جدا بنا شده هست. معمار کاخ با نام نیکوغوس بالیان و اوانیس کالفا کاخ را در ۳ بخش طبقه ی مستخدمین، طبقه ی کارمندان، طبقه ی حریم شاهنشاهی طرح‌ریزی کردند.

بزرگ ترین چلچراغ بلور بوهمی در قرص دلمه باغچه قرار دارد. این چلچراغ از جانب ملکه ویکتوریا اول، با وزنی معادل ۴/۵ بدن و ۷۵۰ حباب هدیه شده هست.

کاخ کوچوک سو

در میان پل سلطان محمد پیروز و دژ آنادولحیصاری در تنگه ی بسفر، کاخی قدیمی به نام کوچوک سو وجود دارد. این کاخ در دوران ی سلطان عبد الحمید یکم عثمانی به عنوان اقامتگاه تابستانی طرح‌ریزی شده هست.

کاخ کوچوک سو به وسیله ی معماری ارمنی تبار به نام قاراپط باریان با الهام از معماری نئوپاروک، در ۲ طبقه ی اصلی و ۱ زیر زمین بنا شده هست.

معماری کاخ بیلربیی, زمان بازدید از کاخ بیلربیی, کاخ بیلربییمعماری کاخ بیلربیی, زمان بازدید از کاخ بیلربیی, کاخ بیلربیی

کاخ دلمه باغچه یکی از بناهای دیدنی نزدیک به کاخ بیلربیی هست

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

روزه باعث به وجود آمدن تقوا و پرورش روح می‌شود



در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی درمورد سوال اغلب یهودی‌های مدینه از پیامبر مهربانی‌ها (ص) درمورد «روح» بیان کرد: یکی از سوالاتی که اغلب یهودی‌های مدینه از وجود نازنین رسول گرامی اسلام (ص) می‌پرسیدند که قرآن نیز به آن اشاره نموده، درباره یکی از دو بُعد مهم انسان‌ها یعنی «روح» است.

«وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَمَا أُوتِیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلًا »«و از تو درباره «روح» سؤال می‌کنند، بگو: «روح از فرمان پروردگار من است؛ و جز اندکی از دانش، به شما داده نشده است.»

روح در قرآن

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: واژه «روح» از واژه‌های پُر رمز و راز و ابهام آمیزی است که ۲۱ بار در قرآن کریم آمده است، گاهی به صورت مقید و مضاف، مانند روح القدس، روح الامین، روحی، روحنا و گاهی بدون اضافه و قید.

عبادت با توجه غذای روح انسان‌ها 

وی افزود: این نکته مهم را نباید فراموش کنیم: همان‌گونه که جسم و بدن انسان یا ماشین نیاز به آب و غذا و خوراک و بنزین و روغن دارند، روح انسان نیز نیازمند خوراکی است تا جان بگیرد و همیشه شاداب و تلاشگر و پویا باشد. حتماً سوال می‌کنید، غذای روح چه می‌تواند باشد؟ و چه چیزی به روح انسان انرژی می‌دهد و او را سرپا نگه می‌دارد؟ در یک کلام باید گفت: غذای روح و آن‌چه که او را پرورش می‌دهد چیزی نیست مگر «عبادت». اینجاست که سوال دومی به وجود می‌آید که کدام عبادت؟ و با چه کیفیتی روح را پرورش می‌دهد؟ آیا این عبادت‌های طوطی‌واری و به فرموده پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم، نماز‌های کلاغی روح را بزرگ و تقویت می‌کنند؟ یا عبادات با توجه و با خلوص نیت؟

این کارشناس مذهبی گفت: خیلی‌ها شصت هفتاد سال خدا را عبادت می‌کنند ولی بعد که با ایشان حرف میزنی می‌گویند: ما که خیری از این عبادت ندیدیم و چیزی عائدمان نشد. ایشان دقیقاً مصادیق همین حرف ما هستند که شصت – هفتاد سال عبادت کردند و به قول خودشان دولا و راست شدند ولی نماز و روزه‌شان روح نداشت و برایشان بی لذت بود. عزیزان روح عبادت و بندگی و روزه داری و … «توجه» است. 

نماز بی فایده

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تصریح کرد: باید عبادات را شناخت. عبادات هم جسم و هم روح دارند. جسم عبادات، به تنهایی کافی نیست. وقتی انسان، نماز بخواند ولی در حال نماز توجه به خود ذکر نداشته باشد، ملتفت نباشد که چه می‌گوید و با چه کسی حرف می‌زند، مضامین نماز را به کلی از روی غفلت ادا کند، این نماز، نماز بی فایده‌ای است. این نماز است که «قربان کلّ تقی» خواهد بود. نماز نزدیک کننده انسان به خداست، اما نزدیک کننده انسان با تقوا.

شعر درباره بی توجه بودن در عبادت

فکرم همه‌جا هست، ولی پیشِ خدا نیست

سجاده زَر دوز که محرابِ دعا نیست

گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟

اندیشه سَیّالِ من ـ‌ ای دوست ـ کجا نیست؟!

روزه هم نیاز به توجه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تصریح کرد: روزه موجب تقوا و به وجودآورنده تقواست؛ اما روزه با توجه. روزه فقط این نیست که انسان نخورد و نیاشامد؛ روزه یک نوع پرورش روح شماست. شما می‌توانید اندام‌های روحتان را با روزه پرورش دهید و تصفیه و پاکیزه شوید و طهارت پیدا کنید.

تحجر یکی از پیامد‌های بی توجه عبادت کردن 

این کارشناس مذهبی گفت: اگر در حال عبادت، توجه نبود و روح عبادت -که همان عبودیت و انس به خدا و تسلیم در مقابل اوست – مورد توجه قرار نگرفت، آن‌وقت خطر‌های گوناگونی سر راه انسان قرار می‌گیرند که تحجر یکی از آن هاست.

خوارج مصداق بارز دینداران بی توجه

او بیان کرد: بعضی از همین خوارجی که در این ایام اسمشان را زیاد شنیدید، آن‌چنان عبادت می‌کردند و آیات قرآن و نماز را باحال می‌خواندند که حتی اصحاب امیرالمؤمنین علیه السلام را تحت تأثیر قرار می‌دادند! در همان ایام جنگ جمل، یکی از یاران امیرالمؤمنین علیه السلام عبور می‌کرد، دید که یکی از آن‌ها عبادت می‌کند و نصف شب، این آیات را با صدای خوشی می‌خواند: «أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاءَ اللَّیْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا یَحْذَرُ الْآخِرَهَ». منقلب شد و پیش امیرالمؤمنین علیه السلام آمد. حتی انسان‌های هوشمند و زیرک و آگاه – که اصحاب نزدیک امیرالمؤمنین علیه السلام غالباً این طور بودند – نیز اشتباه می‌کردند.

 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: هیچ‌کس نمی‌توانست این کاری را که من کردم، انجام دهد  و این فتنه را بخواباند. این کار واقعاً شمشیر و آگاهی و آن ایمان علی به خودش و راه خودش را می‌خواست. حتی گاهی خواص متزلزل می‌شدند.

 امیرالمؤمنین علیه السلام به آن صحابه خود فرمودند: – طبق این نقلی که شده است – فردا به تو خواهم گفت. فردا وقتی که جنگ تمام شد و کمتر از ده نفر از مجموعه خوارج زنده ماندند و بقیه در جنگ کشته شدند، حضرت علی علیه السلام به عنوان وسیله‌ای برای عبرت و موعظه یاران و اصحاب خودش، در بین کشته‌ها راه افتادند و با بعضی از آنان به مناسبتی حرف زد. به یکی از این کشته‌ها که به پشت افتاده بود، رسیدند. حضرت علیه‌السلام فرمودند، این را برگردانید؛ برگرداندند. شاید فرمودند او را بنشانید؛ نشاندند. بعد به همین کسی که از یاران نزدیکش بود، فرمودند: او را می‌شناسی؟ گفت: نه، یا امیرالمؤمنین. فرمودند: او همان کسی است که دیشب آن آیات را می‌خواند و دل تو را ربوده بود!

این چه قرآن خواندنی است؟! این چه نوع عبادت کردنی است؟! این دوری از روح عبادت است. اگر انسان با روح عبادت و نماز و قرآن آشنا باشد، می‌فهمد که وقتی موجودیت و حقیقت و لبّ اسلام -که در علی بن ابیطالب مجسم است- در یک طرف قرار گرفته است، همه شبهه‌ها را از خودش دور می‌کند و به او می‌پیوندد. این دوری از قرآن و دوری از دین است که کسی نتواند این موضوع را تشخیص بدهد و نتیجتاً بر روی علیه السلام شمشیر بلند کند.

 راه مبارزه با تحجر و عدم توجه 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تصریح کرد: تحجر نقطه مقابل توجه و عمیق شدن و تفکر در مبانی دین و عبادیات است. اما این‌گونه هم نیست که تحجر رفع نشود و از بین نرود، برای خارج شدن از این بیماری هولناک باید یک قاعده و اصول اساسی را همه مسلمین و مومنین همیشه نصب العین خود قرار دهند و آن این است که برای زدودن تحجر از وجود خود باید به جای عبادت خدا، بندگی خدا را سر لوحه افکار، اعمال و نیات خود قرار دهند. متأسفانه، امروزه خیلی‌ها نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند ولی از روی عادت و روزمرگی که این همان تحجر است که مانع شکوفایی روح انسان می‌شود که این عبادت بی توجه تحجر می‌آورد ولی در بندگی اصلاً غفلت راه ندارد و تحجر به وجود نمی‌آید.

بندگی یعنی شکستن بت درون!

این کارشناس مذهبی یادآور شد: روح عبادت، بندگی خداست. برادران و خواهران! ما باید سعی کنیم که روح بندگی را در خودمان زنده نماییم. بندگی، یعنی تسلیم در مقابل خدا، یعنی شکستن آن بتی که در درون ماست. آن بت درونی ما -یعنی من- در خیلی جا‌ها خودش را نشان می‌دهد. وقتی که منفعتت به خطر بیفتد، کسی حرفت را قبول نکند، چیزی مطابق میل تو -ولو خلاف شرع- ظاهر بشود، یا سر دو راهی قرار بگیری -یک طرف منافع شخصی، یک طرف وظیفه و تکلیف – در چنین تنگنا‌ها و بزنگاه‌هایی، آن منِ درونی انسان سر بلند می‌کند و خودش را نشان می‌دهد. ماه رمضان، مقدمه این است. روزه، نماز باتوجه، انفاقات، حتّی جهاد فی سبیل‌اللَّه، برای رسیدن به چنین دنیایی است که مردم بنده خدا باشند.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

موزه آینده دبی


مسیر دسترسی به موزه آینده دبی , سبک معماری موزه آینده دبیمسیر دسترسی به موزه آینده دبی , سبک معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی کجاست

موزه آینده دبی، زیباترین ساختمان جهان

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی ۳ بعدی به شکل چشم ساخته شده هست که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

موزه آینده دبی به دلیل ساختمان نامتقارن و طرح‌ریزی ۳ بعدی که دارد توسط نشریه نشنال ژئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای جهان شناخته شده  هست.

حکومت امارات به خصوص مسئولین شهر دبی همیشه در کوشش برای اجرای ایده هایی گوناگون برای جذب بیشتر گردشگر و  حاضرکردن فضایی گوناگون برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری از سراسر دنیا هستند.

یکی از جذاب ترین اقدامات آن ها ساخت موزه آینده دبی ( به انگلیسی : Museum of the Future ) و به اختصار MOTF هست که جزو جدیدترین جذب های گردشگری دبی محسوب می شود که در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح شد.

این بنای زیبا و تحیر انگیز فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع و ارتفاع ۷۷ متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید در عرض ۹ سال ، ساخته شد.

عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی , داخل موزه آینده دبیعکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی , داخل موزه آینده دبی

طرح‌ریزی ۳ بعدی موزه آینده دبی

مسیر دسترسی به موزه آینده دبی

بهترین مسیر برای رفتن به موزه آینده دبی ، استفاده از متروی خطر قرمز دبی و پیاده شدن در ایستگاه مترو امارات تاورز هست.

۱ پل ۲۱۲ متری این سازه را به ایستگاه مترو تاورز امارات وصل میکند و برای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، مکان پارک خودرو برای این موزه بینهایت محدود هست.

ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی,افتتاح موزه آینده دبیورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی,افتتاح موزه آینده دبی

معماری داخلی موزه آینده دبی

سبک معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی با نمای فولاد خلاف زنگ جذابیت بینهایت بالایی زیر خورشید شدید دبی ایجاد می کند. این نمای فولادی ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد و از ۱۰۲۴ ورق فولادی تشکیل شده هست که توسط ربات ها ساخته شده هست.

صفحان نمای فولادی از ۴ لایه و هر لایه بعد از طری شدن ۱۶ مرحله ساخته شده هست.

برای طرح‌ریزی منحصر به شخص این نما از ابزارهای مدل سازی پارامتریک و الگوریستم های طرح‌ریزی جدید ساختمان استفاده شده هست.

طرح‌ریزی ۳ بعدی بنا و پایان مراحل آن توسط شرکت معماری کیلا دیزاین Killa Design انجام شده  هست.

قبل از ساخت نهایی پروژه از اسکن لیزی برای مقایسه سازه ساخته شده استفاده شده ست که در نوع خود  بی نظیر هست.

این بنا توانست به عنوان مدل معماری منحصر به شخص برنده پاداش بین المللی ساختنما تیکلا Tikla شود.

 سبک معماری موزه آینده دبی , نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی سبک معماری موزه آینده دبی , نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی

داخل موزه آینده دبی

نمای موزه آینده دبی

بنای این موزه ظاهری شبیه چشم دارد که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

نمای بیرونی با استفاده از طرحی خلاقانه خطوط عربی از سایر ساختمان ها برجسته شده هست. این خطور خوش نویسی شده که روی پنل های فولادی حک شده هست به عنوان پنجره های شیشه ای بنا هم عمل می کنند و از داخل قابل دیدن هستند.

طرح‌ریزی خطور توسط هنرمند اماراتی ، متار بن لاهج طرح‌ریزی شدهاست و انعکاس صف هایی از اشعار الهام بخش شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، معاون رئیس جمهور ، وزیر امارات و حاکم دبی هست.

ترجمه یکی از ۳ نقل قولی که روی نمای موزه حک شده ، جمله هست از :

آینده متعلق به کسانی هست که میتوانند آن را اندیشیدن کنند ، طرح‌ریزی کنند واجرا کنند. آینده چیزی نست که منتظرش باشید ف بلکه باید آن را خلق کنید.

عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبیعکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی

اقبال های مختلف موزه آینده دبی

در موزه آینده دبی چه اخبار هست؟

این موزه دروازه ای به جهان ۵۰ سال بعد دبی هست که نشان دهنده توسعه برجسته برای بهبود یافتن شرایط بشریت و زورمند تر شدن اقتصاد جهانی را نشان میدهد.

فناوری های آینده از جمله هوش مصنوعی و واقعیت افزوده ، چطور می تواند زندگی ما را تندرستی بخشد.

این موزه از ۳ بخش اصلی تشکلی شده هست : تپه سبز ، ساختمان ، اقبال توخالی .

تپه سبز نمایانگر زمین با ویژگی های استحکام ، ریشه داشتن ، ماندگاری ، زمانه و زمان هست.

ساختمانی درخشان و آینده نگر در بالای تپه نشان دهنده بشریت همراه با قدرتها ، ذوق هنری و توانایی اش برای ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامون هست.

طراحان در انتها با ایجاد فضایی توخالی ، آینده نانوشته جهان و بشریت را به صورت نمادین به نمایش گذاشته اند.

منطقه ای خصوصی در این موزه برای کودکان طرح‌ریزی شده که بتوانند از پتانسیل های نهفته خود استفاده کنند . کودکان ۳ – ۱۰ ساله میتوانند از تجربه جهانی باز در محیط قهرمانان آینده لذت ببرد.

نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبینمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی

عکسها های موزه آینده دبی

موزه دوستدار محیط زیست

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی خلاقانه برق مورد نیاز ۴ هزار مگاواتی مورد نیاز خودش را از انرژی خورشیدی تولید می کند. این موزه ، اولین موزه در خاورمیانه استکه گواهینامه پلاتینیوم برای رهبری انرژی و طرح‌ریزی محیطی دارد و توانسته بالاترین امتیاز در بین ساختمان های سبز جهان را از آن خود کند.

داخل موزه آینده دبی,ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبیداخل موزه آینده دبی,ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی موزه ی دوستدار محیط زیست

پارک موزه آینده دبی

پارکی که اطراف موزه آینده دبی قرار گرفته هست حاوی ۸۰ گونه گیاهی و مجهز به سیستم آبیاری خودکار و سیستم بازیافت آب هست.

ساعت بازدید ارزش بلیط موزه

ساعت کاری موزه هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر هست و درهای موزه از ساعت ۵ بسته می شود و دیگر امکان ورود وجود ندارد.

ارزش بلیط ورودی موزه برای هر نفر ۱۴۵ درهم هست .

ارزش بلیط برای کودکان بالای ۳ سال ، کامل محسوب می شود.

ارزش بلیط موزه برای کودکان زیر ۳ سال، معلولین و سالمندان رایگان هست.

منبع

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

موزه آینده دبی


d985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd01b5a موزه آینده دبیd985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd01b5a موزه آینده دبی

موزه آینده دبی کجاست

موزه آینده دبی، زیباترین ساختمان جهان

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی ۳ بعدی به شکل چشم ساخته شده هست که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

موزه آینده دبی به دلیل ساختمان نامتقارن و طرح‌ریزی ۳ بعدی که دارد توسط نشریه نشنال ژئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای جهان شناخته شده  هست.

حکومت امارات به خصوص مسئولین شهر دبی همیشه در کوشش برای اجرای ایده هایی گوناگون برای جذب بیشتر گردشگر و  حاضرکردن فضایی گوناگون برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری از سراسر دنیا هستند.

یکی از جذاب ترین اقدامات آن ها ساخت موزه آینده دبی ( به انگلیسی : Museum of the Future ) و به اختصار MOTF هست که جزو جدیدترین جذب های گردشگری دبی محسوب می شود که در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح شد.

این بنای زیبا و تحیر انگیز فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع و ارتفاع ۷۷ متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید در عرض ۹ سال ، ساخته شد.

d985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd1fad1 موزه آینده دبیd985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd1fad1 موزه آینده دبی

طرح‌ریزی ۳ بعدی موزه آینده دبی

مسیر دسترسی به موزه آینده دبی

بهترین مسیر برای رفتن به موزه آینده دبی ، استفاده از متروی خطر قرمز دبی و پیاده شدن در ایستگاه مترو امارات تاورز هست.

۱ پل ۲۱۲ متری این سازه را به ایستگاه مترو تاورز امارات وصل میکند و برای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، مکان پارک خودرو برای این موزه بینهایت محدود هست.

d985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd36886 موزه آینده دبیd985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd36886 موزه آینده دبی

معماری داخلی موزه آینده دبی

سبک معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی با نمای فولاد خلاف زنگ جذابیت بینهایت بالایی زیر خورشید شدید دبی ایجاد می کند. این نمای فولادی ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد و از ۱۰۲۴ ورق فولادی تشکیل شده هست که توسط ربات ها ساخته شده هست.

صفحان نمای فولادی از ۴ لایه و هر لایه بعد از طری شدن ۱۶ مرحله ساخته شده هست.

برای طرح‌ریزی منحصر به شخص این نما از ابزارهای مدل سازی پارامتریک و الگوریستم های طرح‌ریزی جدید ساختمان استفاده شده هست.

طرح‌ریزی ۳ بعدی بنا و پایان مراحل آن توسط شرکت معماری کیلا دیزاین Killa Design انجام شده  هست.

قبل از ساخت نهایی پروژه از اسکن لیزی برای مقایسه سازه ساخته شده استفاده شده ست که در نوع خود  بی نظیر هست.

این بنا توانست به عنوان مدل معماری منحصر به شخص برنده پاداش بین المللی ساختنما تیکلا Tikla شود.

d985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd500e6 موزه آینده دبیd985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd500e6 موزه آینده دبی

داخل موزه آینده دبی

نمای موزه آینده دبی

بنای این موزه ظاهری شبیه چشم دارد که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

نمای بیرونی با استفاده از طرحی خلاقانه خطوط عربی از سایر ساختمان ها برجسته شده هست. این خطور خوش نویسی شده که روی پنل های فولادی حک شده هست به عنوان پنجره های شیشه ای بنا هم عمل می کنند و از داخل قابل دیدن هستند.

طرح‌ریزی خطور توسط هنرمند اماراتی ، متار بن لاهج طرح‌ریزی شدهاست و انعکاس صف هایی از اشعار الهام بخش شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، معاون رئیس جمهور ، وزیر امارات و حاکم دبی هست.

ترجمه یکی از ۳ نقل قولی که روی نمای موزه حک شده ، جمله هست از :

آینده متعلق به کسانی هست که میتوانند آن را اندیشیدن کنند ، طرح‌ریزی کنند واجرا کنند. آینده چیزی نست که منتظرش باشید ف بلکه باید آن را خلق کنید.

d985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd69e7f موزه آینده دبیd985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd69e7f موزه آینده دبی

اقبال های مختلف موزه آینده دبی

در موزه آینده دبی چه اخبار هست؟

این موزه دروازه ای به جهان ۵۰ سال بعد دبی هست که نشان دهنده توسعه برجسته برای بهبود یافتن شرایط بشریت و زورمند تر شدن اقتصاد جهانی را نشان میدهد.

فناوری های آینده از جمله هوش مصنوعی و واقعیت افزوده ، چطور می تواند زندگی ما را تندرستی بخشد.

این موزه از ۳ بخش اصلی تشکلی شده هست : تپه سبز ، ساختمان ، اقبال توخالی .

تپه سبز نمایانگر زمین با ویژگی های استحکام ، ریشه داشتن ، ماندگاری ، زمانه و زمان هست.

ساختمانی درخشان و آینده نگر در بالای تپه نشان دهنده بشریت همراه با قدرتها ، ذوق هنری و توانایی اش برای ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامون هست.

طراحان در انتها با ایجاد فضایی توخالی ، آینده نانوشته جهان و بشریت را به صورت نمادین به نمایش گذاشته اند.

منطقه ای خصوصی در این موزه برای کودکان طرح‌ریزی شده که بتوانند از پتانسیل های نهفته خود استفاده کنند . کودکان ۳ – ۱۰ ساله میتوانند از تجربه جهانی باز در محیط قهرمانان آینده لذت ببرد.

d985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd81315 موزه آینده دبیd985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd81315 موزه آینده دبی

عکسها های موزه آینده دبی

موزه دوستدار محیط زیست

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی خلاقانه برق مورد نیاز ۴ هزار مگاواتی مورد نیاز خودش را از انرژی خورشیدی تولید می کند. این موزه ، اولین موزه در خاورمیانه استکه گواهینامه پلاتینیوم برای رهبری انرژی و طرح‌ریزی محیطی دارد و توانسته بالاترین امتیاز در بین ساختمان های سبز جهان را از آن خود کند.

d985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd99632 موزه آینده دبیd985d988d8b2d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8afd8a8db8cd89b d8acd8a7db8cdb8c daa9d987 d8a2db8cd986d8afd987 d8b2d986d8afdaafdb8c d985db8c daa9 6319bffd99632 موزه آینده دبی

موزه آینده دبی موزه ی دوستدار محیط زیست

پارک موزه آینده دبی

پارکی که اطراف موزه آینده دبی قرار گرفته هست حاوی ۸۰ گونه گیاهی و مجهز به سیستم آبیاری خودکار و سیستم بازیافت آب هست.

ساعت بازدید ارزش بلیط موزه

ساعت کاری موزه هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر هست و درهای موزه از ساعت ۵ بسته می شود و دیگر امکان ورود وجود ندارد.

ارزش بلیط ورودی موزه برای هر نفر ۱۴۵ درهم هست .

ارزش بلیط برای کودکان بالای ۳ سال ، کامل محسوب می شود.

ارزش بلیط موزه برای کودکان زیر ۳ سال، معلولین و سالمندان رایگان هست.

منبع

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

موزه آینده دبی


مسیر دسترسی به موزه آینده دبی , سبک معماری موزه آینده دبیمسیر دسترسی به موزه آینده دبی , سبک معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی کجاست

موزه آینده دبی، زیباترین ساختمان جهان

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی ۳ بعدی به شکل چشم ساخته شده هست که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

موزه آینده دبی به دلیل ساختمان نامتقارن و طرح‌ریزی ۳ بعدی که دارد توسط نشریه نشنال ژئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای جهان شناخته شده  هست.

حکومت امارات به خصوص مسئولین شهر دبی همیشه در کوشش برای اجرای ایده هایی گوناگون برای جذب بیشتر گردشگر و  حاضرکردن فضایی گوناگون برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری از سراسر دنیا هستند.

یکی از جذاب ترین اقدامات آن ها ساخت موزه آینده دبی ( به انگلیسی : Museum of the Future ) و به اختصار MOTF هست که جزو جدیدترین جذب های گردشگری دبی محسوب می شود که در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح شد.

این بنای زیبا و تحیر انگیز فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع و ارتفاع ۷۷ متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید در عرض ۹ سال ، ساخته شد.

عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی , داخل موزه آینده دبیعکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی , داخل موزه آینده دبی

طرح‌ریزی ۳ بعدی موزه آینده دبی

مسیر دسترسی به موزه آینده دبی

بهترین مسیر برای رفتن به موزه آینده دبی ، استفاده از متروی خطر قرمز دبی و پیاده شدن در ایستگاه مترو امارات تاورز هست.

۱ پل ۲۱۲ متری این سازه را به ایستگاه مترو تاورز امارات وصل میکند و برای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، مکان پارک خودرو برای این موزه بینهایت محدود هست.

ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی,افتتاح موزه آینده دبیورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی,افتتاح موزه آینده دبی

معماری داخلی موزه آینده دبی

سبک معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی با نمای فولاد خلاف زنگ جذابیت بینهایت بالایی زیر خورشید شدید دبی ایجاد می کند. این نمای فولادی ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد و از ۱۰۲۴ ورق فولادی تشکیل شده هست که توسط ربات ها ساخته شده هست.

صفحان نمای فولادی از ۴ لایه و هر لایه بعد از طری شدن ۱۶ مرحله ساخته شده هست.

برای طرح‌ریزی منحصر به شخص این نما از ابزارهای مدل سازی پارامتریک و الگوریستم های طرح‌ریزی جدید ساختمان استفاده شده هست.

طرح‌ریزی ۳ بعدی بنا و پایان مراحل آن توسط شرکت معماری کیلا دیزاین Killa Design انجام شده  هست.

قبل از ساخت نهایی پروژه از اسکن لیزی برای مقایسه سازه ساخته شده استفاده شده ست که در نوع خود  بی نظیر هست.

این بنا توانست به عنوان مدل معماری منحصر به شخص برنده پاداش بین المللی ساختنما تیکلا Tikla شود.

 سبک معماری موزه آینده دبی , نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی سبک معماری موزه آینده دبی , نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی

داخل موزه آینده دبی

نمای موزه آینده دبی

بنای این موزه ظاهری شبیه چشم دارد که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

نمای بیرونی با استفاده از طرحی خلاقانه خطوط عربی از سایر ساختمان ها برجسته شده هست. این خطور خوش نویسی شده که روی پنل های فولادی حک شده هست به عنوان پنجره های شیشه ای بنا هم عمل می کنند و از داخل قابل دیدن هستند.

طرح‌ریزی خطور توسط هنرمند اماراتی ، متار بن لاهج طرح‌ریزی شدهاست و انعکاس صف هایی از اشعار الهام بخش شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، معاون رئیس جمهور ، وزیر امارات و حاکم دبی هست.

ترجمه یکی از ۳ نقل قولی که روی نمای موزه حک شده ، جمله هست از :

آینده متعلق به کسانی هست که میتوانند آن را اندیشیدن کنند ، طرح‌ریزی کنند واجرا کنند. آینده چیزی نست که منتظرش باشید ف بلکه باید آن را خلق کنید.

عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبیعکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی

اقبال های مختلف موزه آینده دبی

در موزه آینده دبی چه اخبار هست؟

این موزه دروازه ای به جهان ۵۰ سال بعد دبی هست که نشان دهنده توسعه برجسته برای بهبود یافتن شرایط بشریت و زورمند تر شدن اقتصاد جهانی را نشان میدهد.

فناوری های آینده از جمله هوش مصنوعی و واقعیت افزوده ، چطور می تواند زندگی ما را تندرستی بخشد.

این موزه از ۳ بخش اصلی تشکلی شده هست : تپه سبز ، ساختمان ، اقبال توخالی .

تپه سبز نمایانگر زمین با ویژگی های استحکام ، ریشه داشتن ، ماندگاری ، زمانه و زمان هست.

ساختمانی درخشان و آینده نگر در بالای تپه نشان دهنده بشریت همراه با قدرتها ، ذوق هنری و توانایی اش برای ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامون هست.

طراحان در انتها با ایجاد فضایی توخالی ، آینده نانوشته جهان و بشریت را به صورت نمادین به نمایش گذاشته اند.

منطقه ای خصوصی در این موزه برای کودکان طرح‌ریزی شده که بتوانند از پتانسیل های نهفته خود استفاده کنند . کودکان ۳ – ۱۰ ساله میتوانند از تجربه جهانی باز در محیط قهرمانان آینده لذت ببرد.

نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبینمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی

عکسها های موزه آینده دبی

موزه دوستدار محیط زیست

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی خلاقانه برق مورد نیاز ۴ هزار مگاواتی مورد نیاز خودش را از انرژی خورشیدی تولید می کند. این موزه ، اولین موزه در خاورمیانه استکه گواهینامه پلاتینیوم برای رهبری انرژی و طرح‌ریزی محیطی دارد و توانسته بالاترین امتیاز در بین ساختمان های سبز جهان را از آن خود کند.

داخل موزه آینده دبی,ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبیداخل موزه آینده دبی,ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی موزه ی دوستدار محیط زیست

پارک موزه آینده دبی

پارکی که اطراف موزه آینده دبی قرار گرفته هست حاوی ۸۰ گونه گیاهی و مجهز به سیستم آبیاری خودکار و سیستم بازیافت آب هست.

ساعت بازدید ارزش بلیط موزه

ساعت کاری موزه هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر هست و درهای موزه از ساعت ۵ بسته می شود و دیگر امکان ورود وجود ندارد.

ارزش بلیط ورودی موزه برای هر نفر ۱۴۵ درهم هست .

ارزش بلیط برای کودکان بالای ۳ سال ، کامل محسوب می شود.

ارزش بلیط موزه برای کودکان زیر ۳ سال، معلولین و سالمندان رایگان هست.

منبع

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

با این صابون لایه بردار خانگی، پوست صورت ات رو شفاف و تمیز کن+نحوه ساخت صابون و مصرف!


صابون لایه بردار خانگی: لایه‌برداری طبیعی پوست به معنای از بین بردن بقایای سلول‌های مرده روی سطح پوست، جوان و روشن‌تر شدن پوست و کمک به چرخش سلولی است. لایه‌برداری در اصل لایه سطحی و مرده پوست را از بین می‌برد، نه پوست تازه و زنده را. هنگامی که پوست قدیمی و مرده از بین می‌رود، پوست تازه‌تر، سالم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. لایه‌برداری طبیعی همچنین به این معنی است که پوست مرده کمتری وجود دارد، که منافذ را مسدود می‌کند. همین موضوع ساده باعث می‌شود کمتر جوش سرسیاه و سرسفید ایجاد شود.

خبر خوب این است که بهترین لایه‌بردارها همگی طبیعی هستند، بنابراین نیازی به خرید محصولات مضر و گران‌قیمت نیست. شما می‌توانید با موادی که به راحتی در دسترس دارید، در کمترین زمان ممکن صورت و بدن خود را لایه‌برداری کنید. در ادامه این مطلب بخش تازه ها در مجموعه ترفندهای زندگی و بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک با صابون لایه بردار خانگی همراه باشید.

شاید بپسندید: چگونه با قابلمه کهنه یک منقل کباب زغالی مناسب محیط های آپارتمانی درست کنیم +ویدیو

احتمالا بپسندید: از بین بردن شوری غذا با ۹ ترفند سرآشپزها!

چرا باید پوست را لایه‌برداری کرد؟

مزایای لایه‌برداری طبیعی پوست به شرح زیر است:

  • این کار باعث پاکسازی سلول‌های مرده که پوست را مستعد آکنه، جوش‌های سرسیاه و زائده‌های پوستی می‌کند، می‌شود.
  • تحریک روند نوسازی سلولی یکی دیگر از مزایای لایه‌برداری است.
  • اسکراب‌های بدن خانگی ارزان هستند و تهیه آن‌ها بسیار آسان است.
  • لایه‌بردارهای طبیعی و مناسب به پوست شما مواد مغذی لازم برای روشن و بدون نقص بودن را می‌دهد.
  • پوست بدن و صورت با استفاده از لایه‌برداری منظم، نرم، صاف و جوان می‌ماند.

صابون لایه بردار خانگی

بهترین راه لایه‌برداری پوست چیست؟

همه مزایای لایه‌برداری که قبل‌تر گفتیم، فقط از لایه‌بردارهای طبیعی به دست می‌آید. پس استفاده از مواد طبیعی بهترین روش لایه‌برداری پوست است. مشکل لایه‌بردارهای تجاری و غیرطبیعی این است که حاوی دانه‌های میکروبید هستند. میکروبیدها نه تنها برای پوست زیادی خشن هستند، بلکه برای محیط زیست فاجعه محسوب می‌شوند.

بعضی از مواد موجود در طبیعت به راحتی پوست را لایه‌برداری کرده و آن را تقویت می‌کنند. موثرترین لایه‌بردار طبیعی پوست یک صابون دست ساز خانگی است که مواد لازم و نجوه تهیه آن را در ادامه خواهید خواند و ویدیوی آن را می بینید.

صابون لایه بردار خانگی

یک صابون خانگی است که از مواد اولیه ساده و قابل دسترس تهیه می‌شود. این صابون به از بین بردن سلول‌های مرده پوست، روشن شدن پوست، بهبود گردش خون و کاهش جوش و آکنه کمک می‌کند.

مواد لازم برای تهیه صابون لایه بردار عبارتند از:

  • پایه صابون
  • شکر گرانول
  • کره
  • شی باتر
  • زردچوبه

طرز تهیه صابون لایه بردار

  1. پایه صابون را در یک کاسه بزرگ خرد کنید.
  2. کره و شی باتر را روی حرارت ملایم ذوب کنید.
  3. زردچوبه را به مخلوط کره و شی باتر اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
  4. مخلوط کره و شی باتر را به پایه صابون خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
  5. شکر گرانول را به مخلوط صابون اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
  6. مخلوط صابون را در قالب صابون بریزید و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

صابون لایه بردار خانگی

نکات مهم برای تهیه صابون لایه بردار

  • می‌توانید از هر نوع پایه صابون دلخواه استفاده کنید.
  • می‌توانید مقدار شکر گرانول را به دلخواه کم یا زیاد کنید.
  • می‌توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل به جای کره یا شی باتر استفاده کنید.
  • می‌توانید از رنگ‌های طبیعی یا رنگ‌های خوراکی برای رنگ آمیزی صابون استفاده کنید.

نحوه استفاده از صابون لایه بردار

  • صابون لایه بردار را روی پوست مرطوب خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  • صابون را با آب گرم بشویید.
  • از صابون لایه بردار ۲-۳ بار در هفته استفاده کنید.

ویدیوی ساخت صابون لایه بردار خانگی

در ادامه می توانید نحوه ساخت صابون لایه بردار طبیعی را مشاهده کنید. این صابون خانگی با کمک مواد دم دستی و ساده قابل تهیه است. اکنون ویدیو را مشاهده کرده و در صورت لزوم دانلود و برای همیشه برای خود حفظ کنید.

 

دانلود ویدیو

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

موزه آینده دبی


مسیر دسترسی به موزه آینده دبی , سبک معماری موزه آینده دبیمسیر دسترسی به موزه آینده دبی , سبک معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی کجاست

موزه آینده دبی، زیباترین ساختمان جهان

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی ۳ بعدی به شکل چشم ساخته شده هست که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

موزه آینده دبی به دلیل ساختمان نامتقارن و طرح‌ریزی ۳ بعدی که دارد توسط نشریه نشنال ژئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای جهان شناخته شده  هست.

حکومت امارات به خصوص مسئولین شهر دبی همیشه در کوشش برای اجرای ایده هایی گوناگون برای جذب بیشتر گردشگر و  حاضرکردن فضایی گوناگون برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری از سراسر دنیا هستند.

یکی از جذاب ترین اقدامات آن ها ساخت موزه آینده دبی ( به انگلیسی : Museum of the Future ) و به اختصار MOTF هست که جزو جدیدترین جذب های گردشگری دبی محسوب می شود که در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح شد.

این بنای زیبا و تحیر انگیز فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع و ارتفاع ۷۷ متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید در عرض ۹ سال ، ساخته شد.

عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی , داخل موزه آینده دبیعکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی , داخل موزه آینده دبی

طرح‌ریزی ۳ بعدی موزه آینده دبی

مسیر دسترسی به موزه آینده دبی

بهترین مسیر برای رفتن به موزه آینده دبی ، استفاده از متروی خطر قرمز دبی و پیاده شدن در ایستگاه مترو امارات تاورز هست.

۱ پل ۲۱۲ متری این سازه را به ایستگاه مترو تاورز امارات وصل میکند و برای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، مکان پارک خودرو برای این موزه بینهایت محدود هست.

ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی,افتتاح موزه آینده دبیورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی,افتتاح موزه آینده دبی

معماری داخلی موزه آینده دبی

سبک معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی با نمای فولاد خلاف زنگ جذابیت بینهایت بالایی زیر خورشید شدید دبی ایجاد می کند. این نمای فولادی ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد و از ۱۰۲۴ ورق فولادی تشکیل شده هست که توسط ربات ها ساخته شده هست.

صفحان نمای فولادی از ۴ لایه و هر لایه بعد از طری شدن ۱۶ مرحله ساخته شده هست.

برای طرح‌ریزی منحصر به شخص این نما از ابزارهای مدل سازی پارامتریک و الگوریستم های طرح‌ریزی جدید ساختمان استفاده شده هست.

طرح‌ریزی ۳ بعدی بنا و پایان مراحل آن توسط شرکت معماری کیلا دیزاین Killa Design انجام شده  هست.

قبل از ساخت نهایی پروژه از اسکن لیزی برای مقایسه سازه ساخته شده استفاده شده ست که در نوع خود  بی نظیر هست.

این بنا توانست به عنوان مدل معماری منحصر به شخص برنده پاداش بین المللی ساختنما تیکلا Tikla شود.

 سبک معماری موزه آینده دبی , نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی سبک معماری موزه آینده دبی , نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی

داخل موزه آینده دبی

نمای موزه آینده دبی

بنای این موزه ظاهری شبیه چشم دارد که نمایانگر چشم انداز آینده دبی هست.

نمای بیرونی با استفاده از طرحی خلاقانه خطوط عربی از سایر ساختمان ها برجسته شده هست. این خطور خوش نویسی شده که روی پنل های فولادی حک شده هست به عنوان پنجره های شیشه ای بنا هم عمل می کنند و از داخل قابل دیدن هستند.

طرح‌ریزی خطور توسط هنرمند اماراتی ، متار بن لاهج طرح‌ریزی شدهاست و انعکاس صف هایی از اشعار الهام بخش شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، معاون رئیس جمهور ، وزیر امارات و حاکم دبی هست.

ترجمه یکی از ۳ نقل قولی که روی نمای موزه حک شده ، جمله هست از :

آینده متعلق به کسانی هست که میتوانند آن را اندیشیدن کنند ، طرح‌ریزی کنند واجرا کنند. آینده چیزی نست که منتظرش باشید ف بلکه باید آن را خلق کنید.

عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبیعکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی

اقبال های مختلف موزه آینده دبی

در موزه آینده دبی چه اخبار هست؟

این موزه دروازه ای به جهان ۵۰ سال بعد دبی هست که نشان دهنده توسعه برجسته برای بهبود یافتن شرایط بشریت و زورمند تر شدن اقتصاد جهانی را نشان میدهد.

فناوری های آینده از جمله هوش مصنوعی و واقعیت افزوده ، چطور می تواند زندگی ما را تندرستی بخشد.

این موزه از ۳ بخش اصلی تشکلی شده هست : تپه سبز ، ساختمان ، اقبال توخالی .

تپه سبز نمایانگر زمین با ویژگی های استحکام ، ریشه داشتن ، ماندگاری ، زمانه و زمان هست.

ساختمانی درخشان و آینده نگر در بالای تپه نشان دهنده بشریت همراه با قدرتها ، ذوق هنری و توانایی اش برای ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامون هست.

طراحان در انتها با ایجاد فضایی توخالی ، آینده نانوشته جهان و بشریت را به صورت نمادین به نمایش گذاشته اند.

منطقه ای خصوصی در این موزه برای کودکان طرح‌ریزی شده که بتوانند از پتانسیل های نهفته خود استفاده کنند . کودکان ۳ – ۱۰ ساله میتوانند از تجربه جهانی باز در محیط قهرمانان آینده لذت ببرد.

نمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبینمای موزه آینده دبی , عکس های موزه آینده دبی , موزه آینده دبی

عکسها های موزه آینده دبی

موزه دوستدار محیط زیست

موزه آینده دبی با طرح‌ریزی خلاقانه برق مورد نیاز ۴ هزار مگاواتی مورد نیاز خودش را از انرژی خورشیدی تولید می کند. این موزه ، اولین موزه در خاورمیانه استکه گواهینامه پلاتینیوم برای رهبری انرژی و طرح‌ریزی محیطی دارد و توانسته بالاترین امتیاز در بین ساختمان های سبز جهان را از آن خود کند.

داخل موزه آینده دبی,ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبیداخل موزه آینده دبی,ورودی موزه آینده دبی,شعر روی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی موزه ی دوستدار محیط زیست

پارک موزه آینده دبی

پارکی که اطراف موزه آینده دبی قرار گرفته هست حاوی ۸۰ گونه گیاهی و مجهز به سیستم آبیاری خودکار و سیستم بازیافت آب هست.

ساعت بازدید ارزش بلیط موزه

ساعت کاری موزه هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر هست و درهای موزه از ساعت ۵ بسته می شود و دیگر امکان ورود وجود ندارد.

ارزش بلیط ورودی موزه برای هر نفر ۱۴۵ درهم هست .

ارزش بلیط برای کودکان بالای ۳ سال ، کامل محسوب می شود.

ارزش بلیط موزه برای کودکان زیر ۳ سال، معلولین و سالمندان رایگان هست.

منبع

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان



ماه مبارک رمضان فرصتی است تا ایمان واقعی بندگان مورد آزمایش قرار بگیرد و آن‌ها باید از این زمان طلایی که در اختیار دارند نهایت بهره را ببرند. 

امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان فرموده‌اند: «إنَّ اللّه َ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ» «خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه‌اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند.»

منبع: تحف العقول

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول


تنگه بسفر در استانبول, دیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبولتنگه بسفر در استانبول, دیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید

تنگه بسفر از میانه شهر استانبول می گذرد و این شهر را به ۲ بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند. سوار شدن بر کشتی های کروز تنگه بسفر یکی از تفریحات لوکس استانبول محسوب می شود.

تنگه بسفر ( به انگلیسی : Bosphorus ) یا تنگه استانبول احتمالا اولین تصویری باشد که هنگام به یاد آوردن نام استانبول به ذهن تداعی می شود چرا که در اطراف این تنگه دیدنی های زیادی وجود دارد که بازدید از آنها خاطره انگیز می باشد.

تنگه بسفر کجاست؟

تنگه بسفر یا تنگه استانبول، تنگه ای باریک و یکی از مسیرهای آبی بین المللی مهم در شمال غرب ترکیه می باشد. این تنگه مرز بین قاره آسیا و اروپا محسوب می شود و دریای سیاه و مرمره را به هم متصل می کند. این تنگه ۳۲ متر طول دارد و ۲ منطقه آسیایی و اروپایی استانبول را از هم سوا میکند. ۲ جهت تنگه توسط جمعی پل به هم متصل می شوند.

تنگه بسفر به عنوان باریک ترین تنگه جهان شناخته می شود که شایستگی کشتی رانی دارد.

بیشتر کناره های تنگه بسفر حالت مسکونی دارد و حدود ۱۷ میلیون نفر از جمعیت استانبول در ۲ جهت تنگه زندگی میکنند. کنار ساحل تنگه بسفر پر از مکان های تاریخی، قلعه ها و منزل های بزرگ چوبی می باشد که در زمان گذشته توسط ثروتمندان ساخته شده  می باشد.

مسیر دسترسی به تنگه بسفر

برای دسترسی به تنگه بسفر میتوانید از مسیرهای زیر استفاده کنید :

اتوبوسهای تنگه بسفر از ایستگاه صحنه تکسیم و بشیکتاش جنبش میکنند.

از ایستگاه تراموا کاباتاش میتوانید به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

فری های اسکودار و کادیکوی در اسکله بشیکتاش لنگر می اندا زند.

جذب های گردشگری تنگه بسفر

زیبایی تعجب انگیز تنگه بسفر تنها دیدنی این منطقه نیست ، بسیاری از آثار تاریخی و دیدنی استانبول اطراف این تنگه زیبا را احاطه کرده اند که میتوانید از تماشای آن ها و بازدید از جذب های مختلف گردشگری اطراف تنگه بسفر لذت ببرید.

گردش‌کردن روی کشتی های کروز

یکی از جذاب ترین تفریحات این منطقه کشتیهای تفریحی کروز هستند . با سوار شدن به این کشتی ها میتوانید دورنمای زیبایی از استانبول را نظاره کنید و از سفر روی مزر آسیا و اروپا لذت ببرید.

کشتیهای کروز ، امکانات تفریحی مجهز و فضای آسودگی دارند و عکاسی در آن ها لحظات بی نظیری را ثبت میکند به خصوص زمانی که کشتی های تفریحی برای ردشدن کشتی های باری بزرگ توقف میکنند.

تفریح روی کشتی های کروز, برج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفرتفریح روی کشتی های کروز, برج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفر

برج دختر در تنگه بسفر

برج دختر

برای بازدید از برج دختر باید  سوار کشتی شوید و قصه امیر گراتور ، پیشگو و دختری که در این برج گرفتار شده و تاریخچه برج را از زبان راهنمای تور بشوید.

تورهای برج دختر از طبقه اول تا بالکن برج برگزار می شود که میتوانید در آنها شرکت کرده و ازچشم اندز بالکن برج لذت ببرید.

تنگه بسفر استانبول, اهمیت تنگه بسفر, تنگه بسفر و داردانلتنگه بسفر استانبول, اهمیت تنگه بسفر, تنگه بسفر و داردانل

آب انبار باسیلیکا تنگه بسفر

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا  Basilica Cistern در زمان امپرواتوری بیزانس در زیر زمین استانبول یا قسطنطنیه سابق ساخته شده می باشد و شباهت زیادی به دخمه مردگان پاریس دارد.

یکی از لوکیشین های فیلمبرداری فیلم از روسیه با عشق جیمز باند در سال ۱۹۶۳ در این آب انبار فیلمبرداری شده می باشد.

ستون های آب انبار که به شکل زیبایی کنده کاری شده اند از دیدنی های جذاب آن محسوب می شوند. در کافه آب انبار میتوانید قهوه ترک بنوشید و استراحت کنید.

زیباترین صحنه ای که میتوانید در این موقعیت ببینید ، انعکاس سقف آب انبار در آب مخزن می باشد که جذب ای مسحور کننده به حساب می آید.

تنگه بسفر در استانبول, دیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبولتنگه بسفر در استانبول, دیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول

کاخ توپکاپی در تنگه بسفر

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یا کاخ موزه توپکاپی Topkapi Palace بزرگترین کاخ استانبول می باشد که ۴۰۰ سال موقعیت سکونت سلاطین عثمانی بوده می باشد و در زمان اوج قدرت این امپراتوری به عنوان محلی برای پذیرایی از میهمانان و سفیران مورد استفاده قرار می گرفته می باشد.

در سال ۱۹۸۵ این کاخ در لیست میزاث جهانی یونستکو به ثبت رسید و یکی از باعظمت ترین نمونه های هنر و معماری امپراتوری عثمانی به حساب می آید.

بندر استانبول

بندر استانبول هم مکانی جذاب و دیدنی برای گردشگران می باشد. این بندر در قلب شهر قرار گرفته می باشد و رستوران ها و مغازه های اطراف آن طرح‌ریزی زیبا و مدرنی دارند.

قدم زدن در این بندر و تماشای تنگه جذابیت خاص خودش را دارد ، تفریحاتی متعددی در اطراف بندر در معرض می باشد که سبب می شود بردباری تان سر نرود.

دیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروزدیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروز

قلعه روملی در تنگه بسفر

قلعه روملی

قلعه روملی  rumeli fortress متعلق به سال ۱۵۴۱ می باشد و  چشم اندازی بی نظیر بر شهر دارد که نمونه اش را نمیتوانید پیدا کنید. دژ روملی در باریک ترین نقطه تنگه بسفر ساخته شده می باشد و اهمیت دفاعی زیادی برای عثمانی داشته می باشد.

این قلعه ۳ برج اصلی و ۱۳ برج دیدبانی با دیوارهای قطور دارد که دور تا دور آن را گرفته اند.

برج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفر, تنگه بسفر کجاستبرج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفر, تنگه بسفر کجاست

برج گالاتا در تنگه بسفر

برج گالاتا

برج گالاتا Galata Tower به نام برج مسیح هم شناخته می شود ، در ۹ طبقه ساخته شده می باشد و از  دیدنی های تنگه بسفر می باشد و چشم اندازی ۳۶۰ درجه از استانبول را به شما هدیه میدهد.

در طبقه بالای این برچ رستوران و کافه قرار دارد که میتوانید با پله‌برقی به آنجا رفته و از چشم انداز روبرویتان لذت ببرید.

تنگه بسفر, تنگه بسفر کجاست, تنگه بسفر استانبولتنگه بسفر, تنگه بسفر کجاست, تنگه بسفر استانبول

مسجد سلمانیه در تنگه بسفر

مسجد سلمانیه

مسجد سلیمانیه Suleymaniye Mosque یکی از بزرگترین و مشهور ترین بناهای تاریخی ترکیه و به نوعی نماد این شهر محسوب می شود که مناره های بلند و گنبدهایی عظیم دارد و ترکیبی از معماری بیزانس و اسلامی می باشد.

تزئینات داخلی مسجد زیاد چشمگیر می باشد و هنر هندسه اسلامی آن مسحور کننده می باشد.

دیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروزدیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروز

کلیسای ایاصوفیه در تنگه بسفر

کلیسای ایاصوفیه

کلیسای ایاصوفیه hagia Sophia مشهور ترین کلیسای ترکیه می باشد که بعدها به مسجد تبدیل شده و امروزه ۱ موزه پربازدید کننده در استانبول می باشد.

در این کلیسا سریال ای بزرگ از وسایل عتیقه مسیحیان وجود دارد.

تا قبل از ساخت کلیسای کامل سویا یا سویل در سال ۱۵۲۰ ، کلیسای ایا صوفیه بزرگترین کلیسای کامل دنیا بود.

تفریح روی کشتی های کروز, برج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفر تفریح روی کشتی های کروز, برج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفر

آکواریوم استانبول در تنگه بسفر

آکواریوم استانبول

یکی دیگر از جذب های گردشگری نزدیک به تنگه بسفر ، آکواریوم استانبول Istanbul Aquarium می باشد که به دلیل تنوع گسترده موجودات دریایی یکی از بهترین آکواریوم های جهان به شمار می آید.

قدم زدن در میان مخزن های گوناگون این آکواریوم تجربه ای زیبا برای خانواده کنار فرزندان خواهد بود.

 تنگه بسفر, تنگه بسفر کجاست, تنگه بسفر استانبول تنگه بسفر, تنگه بسفر کجاست, تنگه بسفر استانبول

آنادولو کاوایی در تنگه بسفر

آنادولو کاوایی

منطقه آنادولو کاوایی  Anadolu KavagI سکونت گاه کشتی های تنگه بسفر در سواحل آسیایی می باشد. دهکده ای کوچک ماهیگیری با رستوران ها و استندهای بستنی و کلوچه فروشی انبوه.

مهم ترین جذب توریستی این منطقه ، قلعه بیزانس می باشد که در بالای تپه ساخته شده و در حال حاظر مخروبه ای از آن به جای مانده می باشد.

تفریح روی کشتی های کروز, برج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفرتفریح روی کشتی های کروز, برج دختر در تنگه بسفر, تنگه بسفر

آرناووت کوی در تنگه بسفر

آرناووت کوی

آرناووت کوی Arnavutköy منطقه زیبای ساحلی که منزل های بزرگ چوبی دوران عثمانی در آن قرار دارد و برخی از آن ها به رستوران دریایی تبدیل شده  اند و پیاده روی در آن جا صفای خاص خودش را دارد.

دیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروزدیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروز

محله ببک در تنگه بسفر

محله ببک

ببک bebek  یکی از به روزترین محله های استانبول نزدیک تنگه با قایق هایی گران ارزش می باشد . کافه ها و رستوران های این منطقه گران ارزش هستند  و جواهر فروشی ها و بوتیک های منطقه برندهای معروف را برای عرضه به مشتریان ، تهیه کرده اند.

یدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروزیدنی های تنگه بسفر, تنگه استانبول, تفریح روی کشتی های کروز

کاخ بیلربی در تنگه بسفر

کاخ بیلربی

کاخ بیلربی beylerbeyi palace موقعیت اقامت تابستانی سلطان عبدالعزیز بوده که در سال ۱۸۶۵ ساخته شده  می باشد و از نظر معماری شباهت زیادی به قصر دلمه باغچه دارد و طرح‌ریزی معماری اش ترکیبی از ترکی و اروپایی می باشد.

سقف کاخ ، رنگی و پر زرق و برق می باشد ، لوستر کریستال باکارا ، ستون های سنگ مرمر با سرستون های طلا و مبلمان چوبی حکاکی شده ، این قصر را تبدیل به مکانی دیدنی کرده . حیاط قصر هم پر از درختان کهنسال و سرسبز می باشد.

تنگه بسفر کجاست, تنگه بسفر استانبول, اهمیت تنگه بسفرتنگه بسفر کجاست, تنگه بسفر استانبول, اهمیت تنگه بسفر

پارک امیرگان در تنگه بسفر

پارک امیرگان

پارک امیرگان Emirgan Park Istanbul در قدیم متعلق به خدیو مصر بوده می باشد. در این پارک ۳ عمارت چوبی متعلق به قرن ۱۹ میلادی و موزه ثاقب سابانجی وجود دارد.

در فضای پارک رستوران و کافه هم تعبیه شده می باشد.

هر سال در این پارک جشنواره لاله ها برگزار می شود که گردشگران زیادی را جذب میکند.

دهکده آنلیکا

در شمال دومین پل روی تنگه بسفر دهکده انلیکا قرار گرفته که به ماست های خوشمزه اش معروف می باشد میتوانید منزل های زیبای چوبی را در ان ببینید.

منطقه اورتاکوی

منطقه اورتاکوی به بعد از ظهر ها و شبهای تابستانی زیبایش معروف می باشد . رستوران ها و کافه های زیادی دور صحنه کوچک کنار آب قرار گرفته اند و مسجد اورتاکوی زیبایی منطقه را بیشتر کرده می باشد. این مسجد به دست معمار آمریکایی قصر دلمه باغچه ساخته شده می باشد.

بهترین منطقه استانبول برای خوردن غذای خیابانی کومپیر یا سیب زمینی پخته شکم پر ، منطقه اورتاکوی می باشد.

منطقه ساریر

مطقه ساریر شمالی ترین منطقه مسکونی سواحل اروپایی تنگه بسفر می باشد که روی ۱ بندر کوچک ساخته شده و با وجود رستوران های دریایی احساس و حال دهکده ماهیگیری را به شما می دهد. منزل های بزرگ چوبی اشرافی باقیماندده از دوران امپراتوری در خط ساحلی این منطقه قابل مشاهده می باشد.

منبع

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول


d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff795a6a جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff795a6a جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید

تنگه بسفر از میانه شهر استانبول می گذرد و این شهر را به ۲ بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند. سوار شدن بر کشتی های کروز تنگه بسفر یکی از تفریحات لوکس استانبول محسوب می شود.

تنگه بسفر ( به انگلیسی : Bosphorus ) یا تنگه استانبول احتمالا اولین تصویری باشد که هنگام به یاد آوردن نام استانبول به ذهن تداعی می شود چرا که در اطراف این تنگه دیدنی های زیادی وجود دارد که بازدید از آنها خاطره انگیز می باشد.

تنگه بسفر کجاست؟

تنگه بسفر یا تنگه استانبول، تنگه ای باریک و یکی از مسیرهای آبی بین المللی مهم در شمال غرب ترکیه می باشد. این تنگه مرز بین قاره آسیا و اروپا محسوب می شود و دریای سیاه و مرمره را به هم متصل می کند. این تنگه ۳۲ متر طول دارد و ۲ منطقه آسیایی و اروپایی استانبول را از هم سوا میکند. ۲ جهت تنگه توسط جمعی پل به هم متصل می شوند.

تنگه بسفر به عنوان باریک ترین تنگه جهان شناخته می شود که شایستگی کشتی رانی دارد.

بیشتر کناره های تنگه بسفر حالت مسکونی دارد و حدود ۱۷ میلیون نفر از جمعیت استانبول در ۲ جهت تنگه زندگی میکنند. کنار ساحل تنگه بسفر پر از مکان های تاریخی، قلعه ها و منزل های بزرگ چوبی می باشد که در زمان گذشته توسط ثروتمندان ساخته شده  می باشد.

مسیر دسترسی به تنگه بسفر

برای دسترسی به تنگه بسفر میتوانید از مسیرهای زیر استفاده کنید :

اتوبوسهای تنگه بسفر از ایستگاه صحنه تکسیم و بشیکتاش جنبش میکنند.

از ایستگاه تراموا کاباتاش میتوانید به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

فری های اسکودار و کادیکوی در اسکله بشیکتاش لنگر می اندا زند.

جذب های گردشگری تنگه بسفر

زیبایی تعجب انگیز تنگه بسفر تنها دیدنی این منطقه نیست ، بسیاری از آثار تاریخی و دیدنی استانبول اطراف این تنگه زیبا را احاطه کرده اند که میتوانید از تماشای آن ها و بازدید از جذب های مختلف گردشگری اطراف تنگه بسفر لذت ببرید.

گردش‌کردن روی کشتی های کروز

یکی از جذاب ترین تفریحات این منطقه کشتیهای تفریحی کروز هستند . با سوار شدن به این کشتی ها میتوانید دورنمای زیبایی از استانبول را نظاره کنید و از سفر روی مزر آسیا و اروپا لذت ببرید.

کشتیهای کروز ، امکانات تفریحی مجهز و فضای آسودگی دارند و عکاسی در آن ها لحظات بی نظیری را ثبت میکند به خصوص زمانی که کشتی های تفریحی برای ردشدن کشتی های باری بزرگ توقف میکنند.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff7b37ec جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff7b37ec جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

برج دختر در تنگه بسفر

برج دختر

برای بازدید از برج دختر باید  سوار کشتی شوید و قصه امیر گراتور ، پیشگو و دختری که در این برج گرفتار شده و تاریخچه برج را از زبان راهنمای تور بشوید.

تورهای برج دختر از طبقه اول تا بالکن برج برگزار می شود که میتوانید در آنها شرکت کرده و ازچشم اندز بالکن برج لذت ببرید.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff7cf1b9 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff7cf1b9 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

آب انبار باسیلیکا تنگه بسفر

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا  Basilica Cistern در زمان امپرواتوری بیزانس در زیر زمین استانبول یا قسطنطنیه سابق ساخته شده می باشد و شباهت زیادی به دخمه مردگان پاریس دارد.

یکی از لوکیشین های فیلمبرداری فیلم از روسیه با عشق جیمز باند در سال ۱۹۶۳ در این آب انبار فیلمبرداری شده می باشد.

ستون های آب انبار که به شکل زیبایی کنده کاری شده اند از دیدنی های جذاب آن محسوب می شوند. در کافه آب انبار میتوانید قهوه ترک بنوشید و استراحت کنید.

زیباترین صحنه ای که میتوانید در این موقعیت ببینید ، انعکاس سقف آب انبار در آب مخزن می باشد که جذب ای مسحور کننده به حساب می آید.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff7e939e جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff7e939e جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

کاخ توپکاپی در تنگه بسفر

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یا کاخ موزه توپکاپی Topkapi Palace بزرگترین کاخ استانبول می باشد که ۴۰۰ سال موقعیت سکونت سلاطین عثمانی بوده می باشد و در زمان اوج قدرت این امپراتوری به عنوان محلی برای پذیرایی از میهمانان و سفیران مورد استفاده قرار می گرفته می باشد.

در سال ۱۹۸۵ این کاخ در لیست میزاث جهانی یونستکو به ثبت رسید و یکی از باعظمت ترین نمونه های هنر و معماری امپراتوری عثمانی به حساب می آید.

بندر استانبول

بندر استانبول هم مکانی جذاب و دیدنی برای گردشگران می باشد. این بندر در قلب شهر قرار گرفته می باشد و رستوران ها و مغازه های اطراف آن طرح‌ریزی زیبا و مدرنی دارند.

قدم زدن در این بندر و تماشای تنگه جذابیت خاص خودش را دارد ، تفریحاتی متعددی در اطراف بندر در معرض می باشد که سبب می شود بردباری تان سر نرود.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff80bf16 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff80bf16 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

قلعه روملی در تنگه بسفر

قلعه روملی

قلعه روملی  rumeli fortress متعلق به سال ۱۵۴۱ می باشد و  چشم اندازی بی نظیر بر شهر دارد که نمونه اش را نمیتوانید پیدا کنید. دژ روملی در باریک ترین نقطه تنگه بسفر ساخته شده می باشد و اهمیت دفاعی زیادی برای عثمانی داشته می باشد.

این قلعه ۳ برج اصلی و ۱۳ برج دیدبانی با دیوارهای قطور دارد که دور تا دور آن را گرفته اند.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff825522 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff825522 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

برج گالاتا در تنگه بسفر

برج گالاتا

برج گالاتا Galata Tower به نام برج مسیح هم شناخته می شود ، در ۹ طبقه ساخته شده می باشد و از  دیدنی های تنگه بسفر می باشد و چشم اندازی ۳۶۰ درجه از استانبول را به شما هدیه میدهد.

در طبقه بالای این برچ رستوران و کافه قرار دارد که میتوانید با پله‌برقی به آنجا رفته و از چشم انداز روبرویتان لذت ببرید.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff843e7a جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff843e7a جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

مسجد سلمانیه در تنگه بسفر

مسجد سلمانیه

مسجد سلیمانیه Suleymaniye Mosque یکی از بزرگترین و مشهور ترین بناهای تاریخی ترکیه و به نوعی نماد این شهر محسوب می شود که مناره های بلند و گنبدهایی عظیم دارد و ترکیبی از معماری بیزانس و اسلامی می باشد.

تزئینات داخلی مسجد زیاد چشمگیر می باشد و هنر هندسه اسلامی آن مسحور کننده می باشد.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff86357a جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff86357a جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

کلیسای ایاصوفیه در تنگه بسفر

کلیسای ایاصوفیه

کلیسای ایاصوفیه hagia Sophia مشهور ترین کلیسای ترکیه می باشد که بعدها به مسجد تبدیل شده و امروزه ۱ موزه پربازدید کننده در استانبول می باشد.

در این کلیسا سریال ای بزرگ از وسایل عتیقه مسیحیان وجود دارد.

تا قبل از ساخت کلیسای کامل سویا یا سویل در سال ۱۵۲۰ ، کلیسای ایا صوفیه بزرگترین کلیسای کامل دنیا بود.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff87d64d جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff87d64d جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

آکواریوم استانبول در تنگه بسفر

آکواریوم استانبول

یکی دیگر از جذب های گردشگری نزدیک به تنگه بسفر ، آکواریوم استانبول Istanbul Aquarium می باشد که به دلیل تنوع گسترده موجودات دریایی یکی از بهترین آکواریوم های جهان به شمار می آید.

قدم زدن در میان مخزن های گوناگون این آکواریوم تجربه ای زیبا برای خانواده کنار فرزندان خواهد بود.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff898ffa جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff898ffa جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

آنادولو کاوایی در تنگه بسفر

آنادولو کاوایی

منطقه آنادولو کاوایی  Anadolu KavagI سکونت گاه کشتی های تنگه بسفر در سواحل آسیایی می باشد. دهکده ای کوچک ماهیگیری با رستوران ها و استندهای بستنی و کلوچه فروشی انبوه.

مهم ترین جذب توریستی این منطقه ، قلعه بیزانس می باشد که در بالای تپه ساخته شده و در حال حاظر مخروبه ای از آن به جای مانده می باشد.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff8b5cde جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff8b5cde جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

آرناووت کوی در تنگه بسفر

آرناووت کوی

آرناووت کوی Arnavutköy منطقه زیبای ساحلی که منزل های بزرگ چوبی دوران عثمانی در آن قرار دارد و برخی از آن ها به رستوران دریایی تبدیل شده  اند و پیاده روی در آن جا صفای خاص خودش را دارد.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff8cf1d0 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff8cf1d0 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

محله ببک در تنگه بسفر

محله ببک

ببک bebek  یکی از به روزترین محله های استانبول نزدیک تنگه با قایق هایی گران ارزش می باشد . کافه ها و رستوران های این منطقه گران ارزش هستند  و جواهر فروشی ها و بوتیک های منطقه برندهای معروف را برای عرضه به مشتریان ، تهیه کرده اند.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff8e7c52 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff8e7c52 جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

کاخ بیلربی در تنگه بسفر

کاخ بیلربی

کاخ بیلربی beylerbeyi palace موقعیت اقامت تابستانی سلطان عبدالعزیز بوده که در سال ۱۸۶۵ ساخته شده  می باشد و از نظر معماری شباهت زیادی به قصر دلمه باغچه دارد و طرح‌ریزی معماری اش ترکیبی از ترکی و اروپایی می باشد.

سقف کاخ ، رنگی و پر زرق و برق می باشد ، لوستر کریستال باکارا ، ستون های سنگ مرمر با سرستون های طلا و مبلمان چوبی حکاکی شده ، این قصر را تبدیل به مکانی دیدنی کرده . حیاط قصر هم پر از درختان کهنسال و سرسبز می باشد.

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff90e52b جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبولd8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 d8acd8a7d8b0d8a8d987 d987d8a7db8c daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c d8aad986daafd987 d8a8d8b3d981d8b1 d8a7 6319bff90e52b جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

پارک امیرگان در تنگه بسفر

پارک امیرگان

پارک امیرگان Emirgan Park Istanbul در قدیم متعلق به خدیو مصر بوده می باشد. در این پارک ۳ عمارت چوبی متعلق به قرن ۱۹ میلادی و موزه ثاقب سابانجی وجود دارد.

در فضای پارک رستوران و کافه هم تعبیه شده می باشد.

هر سال در این پارک جشنواره لاله ها برگزار می شود که گردشگران زیادی را جذب میکند.

دهکده آنلیکا

در شمال دومین پل روی تنگه بسفر دهکده انلیکا قرار گرفته که به ماست های خوشمزه اش معروف می باشد میتوانید منزل های زیبای چوبی را در ان ببینید.

منطقه اورتاکوی

منطقه اورتاکوی به بعد از ظهر ها و شبهای تابستانی زیبایش معروف می باشد . رستوران ها و کافه های زیادی دور صحنه کوچک کنار آب قرار گرفته اند و مسجد اورتاکوی زیبایی منطقه را بیشتر کرده می باشد. این مسجد به دست معمار آمریکایی قصر دلمه باغچه ساخته شده می باشد.

بهترین منطقه استانبول برای خوردن غذای خیابانی کومپیر یا سیب زمینی پخته شکم پر ، منطقه اورتاکوی می باشد.

منطقه ساریر

مطقه ساریر شمالی ترین منطقه مسکونی سواحل اروپایی تنگه بسفر می باشد که روی ۱ بندر کوچک ساخته شده و با وجود رستوران های دریایی احساس و حال دهکده ماهیگیری را به شما می دهد. منزل های بزرگ چوبی اشرافی باقیماندده از دوران امپراتوری در خط ساحلی این منطقه قابل مشاهده می باشد.

منبع

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت