دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

آموزش استخراج ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲


آموزش استخراج ارز دیجیتال در سال 2022

ماینینگ یا استخراج رمز ارزی یکی از راه‌های به دست آوردن ارز دیجیتال مورد نظر برای شماست. در ادامه این گزارش قصد داریم به معرفی کامل این روش و آموزش استخراج ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بپردازیم. وقتی برای اولین بار با روش استخراج رمز ارزی آشنا می‌شوید.

 

در ابتدا ممکن است اینطور به نظر برسد که این راه بسیار آسان و بدون هزینه می‌تواند شما را ثروتمند کند! اما اصل ماجرا اینگونه نیست. فرآیند ماینینگ با استفاده از تجهیزات محاسباتی، تایید تراکنش‌های رمز ارزی را انجام می‌دهد و با ساخت یک بلاک در بلاک چین پاداش رمز ارزی دریافت می‌کند.

 

در انجام کلیه این فرآیندها نیاز به انجام حرکتی از سمت شما وجود ندارد و درآمد حال از ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرفعال برای شما به دست می‌آید. اما در این بین یک سری از فرآیندها وجود دارد که نیاز است درباره آنها اطلاعات داشته باشید. برای این منظور در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا استخراج ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ همچنان سود آور میباشد یا نه. پس تا انتها همراه ما باشید.

 

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال روشی است که به وسیله آن می‌توان رمز ارزهایی که با الگوریتم اثبات کار (POW) کار میکنند را استخراج کرد. این مورد اولین روشی است که باعث غیرمتمرکز شدن ارزهای دیجیتال می‌شود. درواقع آنها بدون نظارت یک نهاد حاکم مرکزی و از طریق دستگاه‌های ماینینگی که در سراسر جهان وجود دارند و تراکنش‌ها را تایید می‌کنند، کار می‌کنند.

 

در مدل اثبات کار که در ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) معرفی شد، ماینرها با استفاده از دستگاه‌های محاسباتی که معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌کنند، تراکنش‌ها را بررسی می‌کنند و ماینرها با ارائه پاسخ صحیح، اثبات انجام کار را نشان می‌دهند.

آموزش استخراج ارز دیجیتال در سال 2022

در فرآیند ماینینگ و اثبات کار، اولین ماینری که پاسخ صحیح را دریافت می‌کند، حق تایید یک بلوک از تراکنش‌های ارز دیجیتال را به دست می‌آورد و هنگامی که تراکنش‌ها تأیید شوند، یک بلوک جدید به زنجیره بلوکی ارز دیجیتال در یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده از تمام تراکنش‌ها اضافه می‌شود.

 

ماینر خوش شانس برای تایید تراکنش‌ها، پاداش بلوکی دریافت می‌کند. پاداش بلاک مقداری مشخص از ارز دیجیتالی است که استخراج می‌کنند. پاداش‌ها معمولاً از کوین‌های جدید رمز ارزی که در حال استخراج آن هستید و کارمزد تراکنش‌های ارز دیجیتال به دست می‌آیند.

 

انواع روش‌های استخراج ارزهای دیجیتال

راه‌های زیادی برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد، در اینجا انواع مختلفی از متداول‌ترین روش‌های استخراج ارز دیجیتال را برای شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین روش را با توجه به شرایط خود انتخاب و استفاده کنید.

 

این نکته را هم در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین روش ماینینگ به نوع ارز دیجیتال و میزان سرمایه گذاری شما بستگی دارد. در بیشتر موارد، بهترین گزینه این است که از استخراج ASIC یا استخراج GPU استفاده کنید و به یک استخر استخراج بزرگ بپیوندید.

 

استخراج ASIC:

این روش ماینینگ با استفاده از یک مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) انجام می‌شود. این نوع دستگاه برای استخراج یک ارز دیجیتال خاص ساخته شده و هزینه تهیه و استفاده از آن نسبتا گران است، اما معمولاً بالاترین نرخ هش را ارائه می‌دهد، به این معنی که ماینر ASIC قدرت استخراج بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.

 

استخراج GPU:

این روش استخراج با استفاده از یک یا چند واحد پردازش گرافیکی پیشرفته (GPU) که ​​معمولاً به عنوان کارت گرافیک شناخته می‌شوند، انجام شده و این دستگاه قدرت استخراج قابل توجهی را با هزینه اولیه تا حدودی بالا ارائه می‌دهد.

 

استخراج CPU:

استخراج با استفاده از واحد پردازش مرکزی کامپیوتر (CPU) در دسترس ترین راه برای استخراج ارز دیجیتال است، CPUها تقریباً به اندازه ASIC و GPU قدرت استخراج ندارند. به همین دلیل، سود حاصل از استخراج CPU کم است.

آموزش استخراج ارز دیجیتال در سال 2022

استخرهای ماینینگ:

با استفاده از استخرهای ماینینگ گروهی از ماینرها برای استخراج رمزارز و به اشتراک گذاری پاداش های بلوک با یکدیگر همکاری می‌کنند. درنهایت هر ماینر درصد کمی از پاداش‌های بلوک را به عنوان هزینه دریافت می‌کند.

 

استخراج انفرادی:

در این روش کسب پاداش بلوک بسیار سخت است، بنابراین استخرهای ماینینگ اغلب انتخاب بهتری هستند.

 

استخراج ابری:

پرداخت پول به یک شرکت برای استخراج رمزنگاری از طرف شما با دستگاه های ماینینگ خودشان استخراج ابری نام دارد. در روش استخراج ابری نیاز به قرارداد وجود داشته و شرایط تقریباً همیشه به نفع شرکت است و نه ماینر.

 

نحوه استخراج رمزارز

بعد از اینکه دستگاه و روش مورد نظر خود را برای استخراج ارز دیجیتال انتخاب کردید، لازم است تا مراحل بعدی را طی کنید و سپس ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای شروع فرآینده استخراج و اتصال به شبکه بلاک چین آن انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که به طور خاص، شما باید به دنبال ارزهای دیجیتالی باشید که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند. در ادامه چند پیشنهاد مناسب رمز ارزی را برای شما آورده‌ایم:

 

* کادنا (KDA) ارز دیجیتالی است که برای کسب‌وکارها و سیستم‌های مالی جهانی ساخته شده است. استخراج کادنا با ASIC یکی از سودآورترین انتخاب هاست.

 

* ارگو (ERG) یک پلتفرم طراحی شده برای ارائه راهکاری جهت  اجرای قراردادهای مالی بر روی بلاک چین است. از آنجایی که Ergo برای استخراج با ASIC طراحی نشده است، می‌توانید آن را با استفاده از GPU استخراج کنید.

 

* دوج کوین (DOGE) یک میم کوین است، اگرچه به عنوان یک شوخی کار خود را شروع کرد، اما در سال ۲۰۲۱ بسیار محبوب شد و می توان آن را به عنوان یک کوین سودآورد با ASIC استخراج کرد.

 

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال که استخراج آن در حال حاضر توصیه نمی‌شود، بیت کوین است. همان طور که می‌دانید بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال بازار است و ماینرهای زیادی برای کسب پاداش آن با هم رقابت می‌کنند، اما در نظر داشته باشید که با سخت شدن فرآیند استخراج این رمز ارز کسب سود با استخراج بیت کوین بسیار دشوار و گران است.

 

آیا استخراج ارز دیجیتال هنوز هم سودآور است؟

با اینکه استخراج ارزهای دیجیتال در گذشته‌ای نه چندان دور یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال محسوب می‌شد. اما در حال حاضر به علت گران شدن هزینه‌ تهیه دستگاه‌های ماینینگ و سختی شبکه بلاک چین چندان به صرفه نیست. درواقع برای علاقه مندان به بارا ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی، استخراج ممکن است صرفا به عنوان یک سرگرمی و راهی برای کسب درآمد غیر فعال ارزشمند باشد.

آموزش استخراج ارز دیجیتال در سال 2022

برای کسب درآمد معقول از استخراج ارز دیجیتال، به دستگاه‌های ASIC یا GPU در تعداد بالا نیاز دارید که بهترین مدل این دستگاه‌ها  ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر قیمت دارند. بسته به ارز دیجیتالی که استخراج می‌کنید و نحوه تغییر قیمت آن، کسب درآمد از دستگاه استخراج می‌تواند شش ماه، یک سال یا بیشتر طول بکشد و در این بین ممکن است وسایل شما منسوخ یا خراب شوند.

 

هزینه برق مصرفی دستگاه‌های ماینر نیز یکی از عواملی است که باید به آن توجه شود؛ استخراج ارزهای دیجیتال معمولاً انرژی بر است و شما بدون برق ارزان، پول زیادی به دست نخواهید آورد. اگر می‌خواهید از ارز دیجیتال مورد علاقه خود حمایت کنید یا مایلید زمان زیادی را برای به حداکثر رساندن سود صرف کنید، ماینینگ برای شما گزینه مناسبی است.

 

با این حال، بیشتر سرمایه گذاران احتمالاً متوجه خواهند شد که استخراج ارز دیجیتال با بودجه محدود ارزش سرمایه‌گذاری را ندارد. اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه کسب درآمد از کریپتوکارنسی را میتوانید در وبسایت آموزش ارز دیجیتال ارز تودی مطالعه کنید.

 



ارسال نظر