دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

به این دلایل در هتل های گران قیمت اقامت نکنید!


به این دلایل در هتل های گران قیمت اقامت نکنید!

وقتی که قصد رزرو هتل از علی بابا را دارید، احساس می‌کنید که هرچه هتل گران‌تر باشد، بهتر است؛ اما آیا همیشه همین موضوع صحت دارد؟ آیا همیشه هرچه هتل گران‌تر باشد، بهتر است؟ خب شاید هرچه هتل گران‌تر باشد، خدمات بهتری را ارائه دهد؛ اما این نمودار کیفیت و قیمت تا کجا ادامه دارد؟ آیا واقعاً پرداخت هزینه‌ای بسیار بالا بابت اقامت در هتل‌های لوکس منطقی به نظر می‌رسد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید چرا نباید در هتل‌های گران قیمت اقامت کنید!

 

هزینه امکاناتی که استفاده نمی‌کنید

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم، با اقامت در هتل‌های لوکس، هزینه امکاناتی را پرداخت می‌کنید که شاید هیچگاه از آن‌ها استفاده نکنید. هنگام رزرو هتل شاید چشمتان به امکانات خاص و لاکچری بیافتد و با خودتان بگویید که استفاده از این خدمات چقدر لذت‌بخش است؛ اما در طول سفر معمولاً آنقدر سرتان گرم تفریحات دیگر می‌شود که عموماً از اکثر امکانات لاکچری هتل‌های گران استفاده هم نمی‌کنید! پس چرا باید پول چیزی را بپردازید که از آن استفاده هم نمی‌کنید!

 

هزینه برندینگ هتل را پرداخت نکنید

برخی هتل‌ها به برند تبدیل شده‌اند. برای مثال هتل‌های ۴ سیزن یا هتل‌های هیلتون از جمله این هتل‌ها به حساب می‌آیند. به همین خاطر گاهی هزینه اقامت در این هتل‌ها، از هتل‌های ۵ ستاره هم‌سطح خود نیز بیشتر خواهد بود! چرا باید هزینه برندینگ یک هتل را پرداخت کنید!؟ بهتر است به جای آن به‌دنبال هتل‌های باکیفیت باشید. مهم نیست که هتل اسم مشهوری داشته باشد. همین که خدماتی عالی را ارائه دهد، کافی است.

 

به جای آن، مدت بیشتری را سفر کنید

یکی از دلایل مهمی که نباید هزینه بسیاری را بابت اقامت در هتل‌های گران‌قیمت پرداخت کنید، دقیقاً همین موضوع است. به جای آنکه در هتل‌های گران قیمت اقامت داشته باشید، می‌توانید مدت سفر خود را افزایش دهید. چه بهتر! مثلا به جای آنکه ۳ روز در هتلی گران‌قیمت و لوکس اقامت داشته باشید، می‌توانید ۱ هفته در یک هتل معمولی اقامت کنید. قطعاً افزایش تعداد روزهای سفر، به خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما تبدیل می‌شود. پس اینبار هنگام رزرو هتل از علی بابا، این نکته را نیز در نظر داشته باشید. اقامت در هتل گران یا سفری طولانی‌تر؟ تصمیم با شماست.

به این دلایل در هتل های گران قیمت اقامت نکنید!

مگر چقدر در هتل حضور دارید؟

خب این سؤال را باید حتماً از خودتان بپرسید. مگر چقدر قرار است در هتل حضور داشته باشم؟ در سفر به برخی شهرها همانند اصفهان، شیراز یا مثلاً استانبول، آنقدر در طول روز سرتان گرم بازدید از جاهای دیدنی مختلف می‌شود که اصلاً وقتی برای حضور در هتل برایتان باقی نمی‌ماند.

 

در این مواقع، هتل فقط برای شما یک خوابگاه خواهد بود. خب چقدر می‌خواهید برای یک خوابگاه هزینه کنید؟ همین که هتل در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد، تخت و تشک مناسبی را در اختیارتان قرار دهد، برای شما کافی خواهد بود! قرار نیست که صدها کیلومتر سفر کنید تا از خانه خودتان به داخل یک هتل بروید! خب اگر اینطوری باشد که می‌توانید در شهر خودتان داخل یک هتل لوکس اقامت کنید! چه فرقی می‌کند!؟

 

روی کیفیت سفرتان سرمایه‌گذاری کنید

به نظرتان بهتر نیست به جای آنکه یک هتل سوپر لاکچری و بسیار گران‌قیمت تهیه کنید، در یک هتل معمولی‌تر و باکیفیت اقامت داشته باشید و در عین حال روی کیفیت تجربه سفرتان سرمایه‌گذاری نمایید؟ منظور از سرمایه‌گذاری روی کیفیت تجربه سفر چیست؟

 

خب برای مثال وقتی که به شیراز سفر می‌کنید، باید هزینه‌ای را بابت ورودی جاذبه‌های تاریخی فرهنگی مختلف کنار بگذارید. یا در سفر به کیش، می‌توانید هزینه‌ای را بابت تفریحات مختلف آبی و جنگ‌های کمدی یا کنسرت‌های متنوع کنار بگذارید. حال به نظرتان بهتر است که بیشتر هزینه‌ای که برای سفر کنار گذاشته‌اید را صرف یک هتل سوپر لاکچری کنید؟ یا اینکه بیشتر سرمایه خود را صرف تفریحات سفر می‌کنید؟

به این دلایل در هتل های گران قیمت اقامت نکنید!

بوم‌گردی را نیز تجربه کنید

در نهایت باید گفت که سفر فقط به‌معنای رزرو بهترین هتل لوکس در یک شهر دیگر نیست. گاهی برخی شهرها دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی هستند. در چنین شرایطی بهتر است به جای آنکه در هتل‌های لوکس و آنچنانی اقامت داشته باشید، به فکر اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی باشید.

به این ترتیب هم هزینه گزافی را بابت اقامت در هتل پرداخت نمی‌کنید و هم می‌توانید تجربه سفر بهتری داشته باشید. باور کنید وقتی که به شهری همانند کندوان سفر می‌کنید، لذت اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنگی صدها برابر بیشتر از اقامت در هتل‌های لوکس ۵ ستاره اطراف است.

 

یا مثلا در سفر به قشم، می‌توانید در اقامتگاه‌های سنتی حضور داشته باشید تا سبک زندگی مردم را بهتر درک کنید. هتل‌های لوکس در شهرهای مختلف همگی یک شکل هستند. همگی آن‌ها از بهترین طراحی و دیزاین استفاده می‌کنند؛ اما خبری از مولفه‌های سنتی در این هتل‌های لوکس و گران‌قیمت نیست.

 

به این ترتیب سفرتان به تمامی شهرهای مختلف از نظر اقامت یکسان خواهد بود! اما وقتی که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت داشته باشید، تجربه هر سفرتان با سفری دیگر متفاوت خواهد بود.خب دوستان، نظر شما درباره اقامت در هتل‌های سوپر لاکچری و گران چیست؟ آیا باز هم این هتل‌ها را برای اقامت انتخاب می‌کنید؟ یا ترجیح می‌دهید بودجه سفر خودتان را به شکلی دیگر خرج کنید؟

 



ارسال نظر