دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

ظرفیت پیست اسکی توچال، افزایش پیدا کرده است/زیرساخت های پیست توچال به همت مدیران ۲۰ سال جوان شده است


نایب رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به افزایش ظرفیت پیست اسکی توچال، گفت: خوشبختانه با تلاش و همت مدیران، زیرساخت های این پیست ۲۰ سال جوان شده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال، مرتضی ساوه‌شمشکی، نایب رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته(۲ بهمن) در مراسم افتتاح پیست اسکی بین المللی توچال، گفت: بیش از سه دهه در جامعه اسکی فعالیت کردم و در این مدت بیش از ۲ هزار نفر مربی را آموزش دادم.
وی با اشاره به جوان شدن زیر ساخت های مجموعه تله کابین توچال، گفت: امروز با همت و تلاش مدیران این مجموعه تغییرات خوبی در همه سیستم‌های پیست از ایستگاه یکم تا هفتم تغییر رخ داده است.
نایب رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه با زیر ساخت های جدید تا ۱۵ سال آینده مشکلی در زمینه پیست نداریم، یادآور شد: ظرفیت پیست افزایش یافته چرا که در سه سال گذشته این ظرفیت را نداشتیم ولی امروز اتفاق خوبی افتاد و وظیفه داشتم به‌عنوان متولی این رشته تشکر ویژه‌ای از مدیر مجموعه بین‌المللی توچال داشته باشم.
ساوه‌شمشکی، ادامه داد: کاملا در پیست توچال هماهنگی لازم داریم. هیچ ورزشکار ما پشت درب توچال نمانده و همگی به‌راحتی در پیست تمرین می‌کنند. تیم ملی ما در ساعت تعیین شده صبح اول وقت در پیست حضور می‌یابند.
وی با بیان اینکه هر مسابقه که در پیست های اسکی اجرا می شود باید در تقویم جهانی ثبت و نماینده فدراسیون جهانی به آن دعوت شود، تصریح کرد: فدراسیون جهانی هزینه‌های کارشناسان جهانی را پرداخت می‌کند و چون مسابقات اسکی در توچال برگزار می‌شود و در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده، این پیست عنوان بین‌المللی به خود می‌گیرد.
نایب رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: بی‌برفی دغدغه همه پیست‌های اسکی است، با وجود برف کمی که آمد با درایت مدیر توچال توانستیم با کمک ماشین‌های برف روب پیست را آماده و دوره آموزش مبتدی را برگزار کنیم.
وی با اشاره به فضا و ظرفیت خوب پیست اسکی توچال، ادامه داد: ظرفیت پیست توچال این نبود و در چند سال پیش تنها ١٠٠ تله کابین وجود داشت ولی در حال حاضر این میزان به ١۵٠ تله کابین رسیده است.
ساوه‌شمشکی، با بیان اینکه مسابقات ما بعد از عید در پیست توچال برگزار می‌شود، ادامه داد: در دی و بهمن کم‌تر مسابقه برگزار می‌کنیم زیرا برف نرم است ولی اسفند و فروردین که برف حالت سفت دارد، بهترین زمان برای برگزاری مسابقات است.
وی در پایان اضافه کرد: امسال میزبانی مسابقات بین‌المللی آلپاین اسنوبرد و پارااسکی را در پیش داریم و با وجود کم برفی، داخل پیست امنیت کامل دارد ولی اگر باد در توچال نبود، دو متر برف داشتیم.



ارسال نظر