دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

معرفی کامل فیلم شه سوار


فیلم شه سوار ساخته حسین نمازی دومین فیلم کمدی اجتماعی او بعد از فیلم شادروان است که فضای کمدی آن یکی از آثار کمدی این دوره از جشنواره را پررونق کرده است. در این مطلب نگاهی به متن و حواشی و نقدهای این فیلم می‌اندازیم.

اطلاعات کامل جشنواره فیلم فجر ۴۲

خلاصه داستان فیلم شه سوار

در خلاصه داستان فیلم شه سوار آمده است: به‌ دنبال درگذشت پدر خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار بهم خورده است، خانواده او قصد پنهان کردن این خبر را دارند.

 

نقد و بررسی فوری فیلم شه سوار

نکته: این نقد و نوشته‌ها، نظر کوتاه ولی دست‌اول منتقدان و نویسندگان سینمایی است در بار اول تماشای فیلم؛ شاید بعدها همه چیز تغییر کند!

سیدمهرزاد موسوی

سید مهرزاد موسویفیلم شه سوار، نقیض فیلم قبلی حسین نمازی یعنی شادروان است. حتی از همان خانه و لوکیشن استفاده شده و کاراکترها شباهت بسیاری به همان اتمسفر فیلم قبلی دارند و حتی روند قصه هم همان است.
فیلم لحظات خوب و شیرینی هم دارد که حاصل همین اتمسفر و بازی خوب تیم بازیگری است. اما… اما مشکل پیرنگ اصلی لاغر فیلم است که کشش این همه را ندارد (توضیح نمی‌شود داد چون مشمول لو دادن داستان می‌شود و این درست نیست)، برای همین در لحظه‌های متعددی فیلم از نفس می‌افتد، تم اصلی فراموش می‌شود یا جنس شوخی‌ها به تکرار می‌زند و از همه بدتر، گره‌گشایی‌اش توی ذوق‌زننده و خلاف جریان فیلم می‌شود. البته که هپی‌اند با همه بی‌منطقی‌اش، به فیلم می‌آید.
این فیلم حسین نمازی از نظر فنی اثر کم‌ایرادی است، احتمالا در فروش هم موفق می‌شود و رکورد فیلم قبلی‌اش را بشکند اما کاش این همه انرژی و تجربه و اتمسفر خوب را وارد حوزه‌های دیگر کند. شاید تجربه‌های جدید، نتیجه بهتری هم داشته باشد.

اسم پیشنهادی برای فیلم: شادروان بدون مارادونا

سطح فیلم: پذیرش در جشنواره بدون کاندیداتوری (احتمالا توسط داوران تحویل گرفته می‌شود)

۳ نکته از فیلم:

  • سکانس خرانه و مونولوگ خوب ابتدایی
  • باز هم فیلمی با مشکل شنوایی
  • موسیقی متن فیلم

 

بازیگران و عوامل فیلم شه سوار

مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر، گیتی قاسمی، سعید عطایان، ایمان برات‌پور، حافظ نبی زاده، مهرناز افلاکیان، ناهید استواری، با هنرمندی عزت‌الله رمضانی‌فر با حضور امیر دژاکام بازیگران فیلم شه سوار هستند.

تدوین «شه‌سوار» را میثم مولایی و صداگذاری آن را آرش قاسمی برعهده دارد. همچنین فردین خلعتبری موسیقی این فیلم‌سینمایی را می‌سازد. این فیلم سینمایی محصول بنیاد سینمایی فارابی است که با مشارکت بخش خصوصی تولید شده است و در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت.

فیلم شه سوار

سایر عوامل فیلم سینمایی شه‌سوار هم از این قرارند: تهیه کننده اجرایی: سعید عطایان، مشاور تهیه کننده: سعید خانی، مجری طرح و مدیر تولید: پیمان حجازی، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح گریم: امید گلزاده، طراح صحنه: وحید زارع‌مند، طراح لباس: فاطمه صفری‌زاده، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، جلوه‌های بصری: امیر ولیخانی، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، برنامه‌ریز: مسعود میمی، دستیار اول کارگردان: سعید بیات، منشی صحنه: حمیرا نعمت‌اله، جانشین مدیر تولید: شهرام شاهرخ، مدیر تدارکات: محسن قراخانلو و عکاس: ریحانه زنگنه.

 

درباره حسین نمازی کارگردان فیلم

حسین نمازی کارگردانحسین نمازی ساخت فیلم را با یک درام تلخ اجتماعی درباره پیوند اعضا آغاز کرد. فیلم آپاندیس قدم اول نمازی در فیلمسازی به حساب می‌آید که البته در فیلم دوم یعنی شادروان مسیر اصلی و ژانر مورد علاقه‌اش را پیدا کرد و یک کمدی اجتماعی با کیفیت را راهی جشنواره چهلم کرد. او حالا بعد از دو سال با همان تم و فضای آشنای فیلم شادروان به سراغ موضوعی مشابه در فیلم شه سوار رفته است که نشان می‌دهد در این زمینه به تسلط خوبی دست پیدا کرده است.

 

حرف‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فیلم فجر

سعید عطائیان | تهیه‌کننده: پارسال همین موقع‌ها با آقای نمازی جایی بودیم و ناگهان ایده‌ای به ذهن ایشان رسید. یک روز روی کاغذ آن ایده را نوشتند و من بسیار از آن استقبال کردم. این کار با تمام سختی‌هایش برای من بسیار لذت‌بخش بود و قطعا این لطف خدا بوده است. باید تشکر کنم از تمام بچه‌هایی که در ساخت این کار نقش داشتند. ما یک روستا را برای ساخت این فیلم به لطف اهالی روستا گرفته بودیم. دوست دارم این را نیز بگویم که از خدا می‌خواهم این اتفاقی که بین من و حسین نمازی رخ داده است، ادامه داشته باشد. ترس‌هایی برایمان وجود داشت و هرکسی این فیلمنامه را می‌خواند، می‌گفت شبیه «شادروان» است اما حسین نمازی اصرار داشت که اینگونه نیست. الان به جرات می‌گویم که این کار در کوچه پایین «شادروان» اتفاق افتاده و در همان حال و هوا است. این سبک حسین‌ نمازی است و حتی می‌تواند سه‌گانه آن ساخته شود.

حسین نمازی | کارگردان: من با بدبختی سینما را شروع کردم و به شدت عاشق سینما بودم طوری که پدر و مادرم به حال من گریه می‌کردند. سینما را به صورت خودآموز یاد گرفتم. از ساخت فیلم کوتاه شروع کردم و راه درازی آمدم، پس می‌توانم بگویم بچه سینما هستم و هیچ چیز در این دنیا برای من بااهمیت‌تر از سینما نبوده است. اکنون جای دوستانی که فیلمشان به جشنواره نرسید، پذیرفته نشد و حتی دوستانی که قهر کردند و مکدر هستند، خالی است. همه ما باید کنار هم فیلم بسازیم تا سینما سرپا بماند چراکه به هرحال جشنواره فجر نقطه مهمی در سینمای ما است. به نحوی که ۱۰ روز تمرکز کل کشور روی سینما است، درباره فیلم‌های مختلف صحبت می‌شود و ما در همین سالن‌های سینما و نقد و بررسی‌ها متوجه می‌شویم که چه باید انجام دهیم و حتی تغییراتی در فیلم اعمال کنیم. بسیاری از افراد در جشنواره فجر فیلم داشته‌ و در اکران مردمی به دلیل بازخوردها فیلمشان را تغییر داده‌اند. سینما مال ماست و باید مراقب آن باشیم. «آپاندیس» برای من اتفاق جذابی بود و جوایز جهانی زیادی هم دریافت کرد. به جایی رسیدم که احساس کردم دیگر نمی‌توانم فیلم تلخ بسازم. برای من اهمیتی ندارد که این فیلم شبیه «شادروان» هست یا خیر. زیرا هر دو فیلم اثر خود من است و این فضا را دوست دارم. مساله مرگ برای من در این چند سال خیلی مهم بوده است و زیاد به مرگ فکر می‌کنم. من دنبال این هستم که رو به جلو بروم و شما باید درباره این موضوع قضاوت کنید. به نظر من «شه‌سوار» بهترین فیلم من تاکنون است. اصل این است که همه شخصیت‌ها باید قصه‌ای داشته باشند. شیوه من این است که فیلمنامه را چندبار می‌نویسم، می‌خوانم و بازنویسی می‌کنم. من این ویژگی را دارم که نمی‌توانم فیلم‌ خلوت بسازم و از شخصیت‌های زیادی استفاده می‌کنم.

گیتی قاسمی | بازیگر: چند سالی است که من فقط کمدی کار می‌کنم و این مدت اصلا فیلم جدی کار نکردم. پس فکر کردم که با پذیرفتن پیشنهاد آقای نمازی می‌توانم به فیلم جدی و به جایی که ابتدا بودم، بازگردم.

عباس جمشیدی‌فر | بازیگر: دغدغه من بود که فیلم‌ و قصه‌ای را بازی کنم که درباره فقر است. فقری که بلایی سر یک خانواده یا جامعه می‌آورد که نمی‌توان هیچگونه آن را جمع کرد. به نظر من قصه این فیلم فقری بود که همه ما می‌بینیم. در جامعه ما هم فقر فرهنگی و هم فقر مادی وجود دارد که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

هادی کاظمی | بازیگر: سعی ما در این فیلم بر خنداندن نبود و یک جاهایی از دستمان در می‌رفت. این فیلم‌ کمدی نیست و یک زندگی بود. زندگی هم شامل خنده، گریه، چالش و مسایل مختلف است.

میثم مولایی | تدوینگر: ما سعی کردیم تا در مرحله تدوین یک قصه تعریف کنیم. موضوع لذت‌بخش دیگر این بود که «شه‌سوار» دو ویژگی خوب دارد؛ اول یک‌دستی این تعداد بازیگر با مدل‌های بازی مختلف و نکته دیگر اینکه این اتفاق در عوامل پشت دوربین هم رخ داده است.

خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر

پوستر فیلم شه سوار

پوستر فیلم شه سوار

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند