دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید/ اعلام برگزیدگان سودای سیمرغ


آیین اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر، مجید انتظامی و اهالی فرهنگ  و هنر عصر امروز یک‌شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت کردند. محمدهادی کریمی، پوران درخشنده، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم‌زاده و بهرام عظیمی هیات داوران بخش ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر این رویداد را تشکیل می‌دادند که نامزد‌های بخش‌های مختلف را شب گذشته (۲۱ بهمن) طی آیینی اعلام کردند.

جشنواره فیلم فجر ۴۲

این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایرانی و قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. اجرای این آیین بر عهده محمدرضا شهیدی فرد بود که پس از پخش کلیپی روی صحنه آمد و بیان کرد: حلول ماه شعبان مبارک باشد، امروز روز اول ماه شعبان است، ماه ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و… ماهی که جان‌های ما به این نوه ولایت تازه می‌شود و زمین و زمان در شعف و سرور است. ماهی که دل‌های ما به نجات جهان قوت می‌گیرد. به همه حاضران در این سالن، دوست‌داران سینما، اهالی رسانه و… خوش‌آمد می‌گویم.

وی افزود: یک فیلم گروه بزرگی از خادمان فرهنگ و هنر را در خود جا می‌دهد، امسال یکی از پر شورترین جشنواره‌ها را شاهد بودیم و حالا به اختتامیه رسیدیم. امیدوارم شب خوبی باشد. بیش از همه نامزد‌های بخش‌های مختلف هم در بخش ملی هم بین‌المللی دل در دلشان نیست و قلبشان می‌زند تا ببینیم جایزه نصیب کدام یک از سینماگران می‌شود. همچنان مسرور و مفتخر هستیم و در سایه‌سار استقلال و آزادی و عهدی که سال ۵۷ بستیم، زندگی می‌کنیم. امسال چهل و پنجمین سالگرد انقلاب است و ما بر سر وعده‌های خود صادق هستیم. خاطره‌انگیزترین روز‌های بهمن سال ۵۷ را آنان که سنشان بیشتر است، در ذهن دارند.

توجه به بخش نگاه نو، به دلیل افزایش تولید فیلم‌های اول بود

در ادامه مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم و در آغاز سخنانم یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای مظلوم غزه را گرامی می‌دارم.

مجتبی امینی افزود: به پایان ۱۰ روز خاطره انگیز و پر شور رسیدیم و پرونده چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بسته شد. پیش از آغاز مراسم اختتامیه، از مسیری سخن می‌گویم که در کنار شما طی کردیم. در بخش ملی، در رقابتی نفس گیر و پر تب و تاب، ۳۳ فیلم اکران شد. با حضور سینماگران و نمایندگان رسانه‌ها، نشست‌های نقد و بررسی پرچالشی داشتیم و بازار انتقاد و گاه گلایه، گرم بود.

وی ادامه داد: در بخش «نگاه نو»، که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر دوره و محل ظهور و بروز سینماگران جوان است، آثاری روی پرده رفت که امیدوارکننده و نویدبخش حضور نسل جوان است. توجه به بخش نگاه نو در این دوره، به دلیل افزایش تولید فیلم‌های اول بود، آثاری که همه آن‌ها بخت حضور در جشنواره را نداشتند، اما سعی کردیم در حد توان، زمینه دیده شدنشان در مهمترین رویداد سینمایی ایران را فراهم کنیم.

اکران‌های ۱۴۰۳ پر رونق خواهد بود

امینی تاکید کرد: مفتخرم که جشنواره امسال، تصویری از قهرمانان ملی‌مان، شهیدان بزرگوار، احمد کاظمی، علی اکبر شیرودی و مهدی زین الدین به یادگار گذاشت و خاطرات سال‌های حماسه را زنده کرد. هر روز ِجشنواره چهل و دوم را به یاد هنرمندانِ عزیزِ از دست رفته، نامگذاری کردیم و به بزرگانی ادای احترام کردیم که نامشان با تاریخ سینمای انقلاب اسلامی گره خورده است.

دبیر جشنواره فجر تاکید کرد: گمان می‌کنم در زمینه تولید محتوا و توجه به مضامین ملی و استراتژیک و تمرکز بر سینمای پرمخاطب، در جشنواره امسال به تعادل رسیده‌ایم و می‌توانیم این تنوع و تکثر و گوناگونی را امتیازی بزرگ برای جشنواره بدانیم. برگزاری اکران‌های پرشور در استان‌ها و سالن‌های مملو از جمعیت این چشم انداز را مقابل دیدگانمان جان بخشید، که اکران سال پیش رو، گرم و پررونق باشد.

وی ادامه داد: در کنار این عزیزان، دوستانی از هیات‌های بلند پایه سیاسی در ایام جشنواره در کنارمان بودند و به ایده گسترش روابط بین‌المللی در سینمای ایران، جامعه عمل پوشاندند. این تعامل و برنامه‌های مشترک برای آینده سینمای منطقه را مغتنم می‌دانیم و برای تحقق آن می‌کوشیم.

وی گفت: چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با همراهی گروهی بزرگ از فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگی، مدیریتی و رسانه‌ای، به پایان راه خود رسید. خاطرات باشکوه این دوره جشنواره، تجربه‌ای گرانقدر برای همه ما و سینمای ایران است. از همراهان جشنواره در هیات‌های انتخاب و داوری که مسئولیتی دشوار را بر عهده گرفتند و خستگی ناپذیر و حرفه‌ای و منصفانه فیلم دیدند تشکر می‌کنم، از داوران محترم بخش بین الملل و همچنین از دوستانم در ستاد برگزاری این رویداد که ماه‌ها برای بهتر برگزار شدن جشنواره تلاش کردند، سپاسگزارم. برای خانواده محترم سینمای ایران که در این ده روز، کنار ما بودند، نیز آرزوی سعادت و سربلندی دارم.

پس از صحبت‌های مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر ۴۲، کلیپ تصویری گزارش دبیرخانه ملی پخش شد. در ادامه شهیدی‌فرد عنوان کرد: اهدای جوایز را با برگزیدگان بخش بین‌الملل آغاز می‌کنیم. فیلم‌هایی از ۷۰ کشور جهان در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند. در همین سالن روسای سازمان سینمایی از ۷ کشور منطقه حضور دارند. همچنین هنرمندان و کارگردانان و کارشناسان سینما در یک هفته گذشته در ایران بودند. بخش بین‌الملل جشنواره در ۴ بخش فیلم‌ها را به داوری گذاشت و اولین بخشی که امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت، بخش بین‌الادیان است. کلیپی از فیلم‌های این بخش در ادامه پخش شد و سپس از عبدالستار یارار، علی حنون و بهمن حبشی داور‌های بخش بین‌المذاهب دعوت کرد تا روی سن بیایند.

جشنواره فیلم فجر

برگزیدگان بخش بین‌الملل 

جوایز بخش بین‌الادیان

در بخش بین‌الادیان دیپلم افتخار بهترین فیلم به محمود کلاری برای «تابستان همان سال» رسید.

داریوش یاری

سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش بین‌الادیان به داریوش یاری برای فیلم «شور عاشقی» رسید.

بخش مقاومت

دیپلم افتخار به محمدحسین حقیقت برای «پرواز ۱۷۵» 

سیمرغ بهترین فیلم به خیر الله تقیانی‌پور برای «قلب رقه»

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

جلوه گاه شرق

سیمرغ بهترین دستاورد هنری به تاستیا جمیل بازیگر فیلم «فاطیما»

سیمرغ بهترین فیلمنامه به نسیم باستانی برای «ظاهر» از ایران

علی اوجی

سیمرغ بهترین کارگردانی به محمد عسگری برای «آسمان غرب» از ایران 

جایزه ویژه هیات داوران به آسخات کوچینچیرکوف برای فیلم «باورینا سالو» از قزاقستان

سیمرغ بهترین فیلم به زولجار گل یوروداش برای «رویای خواب زمستانی» از مغولستان

برگزیدگان فجر

برگزیدگان بخش سینمای سعادت

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری این بخش به آنجلوس رالیس برای فیلم «آفرین در عصر سیلاب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به آلساندرو باردانی برای فیلم «بهترین قرن زندگی من» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان در این بخش به آلخاندرو روخاس و خوآن واسکوئز برای فیلم «در بدو ورود» اهدا شد.

محمود کلاری

جایزه ویژه هیات داوران بخش سینمای سعادت به محمود کلاری برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

سیمرغ بهترین فیلم در این بخش به استفان کوماندراف برای فیلم «به درس‌های بلاگا» اهدا شد.

رئیس سازمان سینمایی با دخترانش روی صحنه رفت و بر چادر آن‌ها بوسه زد

ساخت ۴۳۰۰ اثر سینمایی از فیلم کوتاه تا بلند و مستند در یک سال

در ادامه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی گفت: سال جدید سینمای ایران را به همه شما تبریک می‌گویم به ویژه اهالی رسانه که ده روز فشرده را پشت سر گذاشتند، سال گذشته لحظات تلخ و شیرینی برای سینمای ایران رقم خورد تلخ، به خاطر درگذشت بزرگان سینمای ایران از جمله مهرجویی، طهماسب، پروانه معصومی و… و خاطرات تلخ خصوصی مثل بحث معیشت، امنیت شغلی سینماگران که در جلسات مکرر مطرح می‌کردم و من و وزیر تلاش کردیم مشکلات را مرتفع کنیم.

 خزاعی افزود: البته این مشکلات ادامه دارد و امیدوارم در سال جدید با کمک دولت بتوانیم بودجه‌ها را ارتقا دهیم. خاطرات شیرینی هم رقم خورد؛ اگر یادمان باشد در دوران کرونا و پس از کرونا و اغتشاشات سال گذشته سینمای ایران در آستانه تعطیلی بود و با تنفس‌های مصنوعی ادامه حیات داد و امروز سینمای ایران جان گرفته و زنده است و شرایط مطلوبی دارد، مخاطبانی که قهر کرده بودند فیلم‌ها را دیدند و رکوردی را به ثبت رساندند.

کیارستمی و بیضایی هم با بودجه دولتی فیلم ساختند

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر این که باید از دو قطبی‌سازی جلوگیری کنیم گفت: درست است که نفع برخی از افراد در همین موضوعات است، اما باید بر سر موضوعات نظام همدل باشیم. در این چند روز با دوقطبی سازی در برخی رسانه‌ها بر موضوع «فیلم‌های خصوصی و دولتی» پافشاری می‌شد، اما باید هر دو فعال باشند.

وی با تاکید بر این که باید قدردان نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی باشیم گفت: حضور نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی در سینمای ایران به امروز برنمی‌گردد، بلکه آثار بزرگی توسط عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و… با بودجه نهاد‌ها و سازمان‌ها تولید شد. البته باید بخش خصوصی تقویت شود و حواسمان به پیشکسوتان باشد. صادقانه از بخش خصوصی، حوزه هنری، بنیاد روایت، سازمان شهرداری، کانون، مجموعه بیان و… تشکر می‌کنم که همت کردند و اثری تولید کردند. امیدوارم برای اعتلای سینمای قدرتمند و آثار ارزشمند و ارایه آثاری درست از چهره کشور، مقاومت در جهت سازندگی و… همدل باشیم.

اگر نهاد‌ها نبودند ۲۵ فیلم ساخته نمی‌شد

وی ادامه داد: نکته دیگر توسعه زیرساخت‌های سینمای ایران بود. ما پیش از این در ۴۰ سال ۵۷۰ سالن داشتیم، اما الان ۲۵۰ سالن در این دو سال اضافه شده و قول داده‌ایم تا پایان دولت تعداد آن را به هزار سالن برسانیم. آخرین مسأله رونق گرفتن چرخه تولید و اقتصاد است، خیلی‌ها این آمار را ندیدند، بالغ بر ۴۳۰۰ فیلم بلند، کوتاه، مستند و… در یک سال اخیر تولید شد که در سراسر کشور اتفاق افتاد.

خزاعی گفت: آثار را که مرور می‌کنم می‌بینم سیاه‌نمایی و ناامیدی رخت بسته که سالیان سال بود، درگیر آن بودیم البته این به این معنا نیست که نقد نکنیم و ژانر‌های مختلف تقویت نشود، چون ما هم به فیلم‌های معترض، هم منتقدانه و… نیاز داریم، اما نقد منصفانه. پس هم باید خوبی‌ها را دید هم زشتی‌ها را. امیدوارم آثار اجتماعی‌ای را سال آینده ببینیم که به حفظ کرامت توجه داشته باشند، اخلاق و امید شعار ما بود و از ما نخواهید که از این اصول عقب نشینی کنیم این اصول را باید حفظ کنیم.

برگزیدگان بخش ملی

فیلم های نگاه نو

جایزه نگاه ملی؛ سرباز وطن

سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی و جایزه شهید قاسم سلیمانی به حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم «آسمان غرب» اهدا شد‌‌.

والی‌نژاد پس از دریافت این جایزه مطرح کرد: آقای عسگری برای ساخت این فیلم ساعت‌ها نخوابیدند و کسالت دیدند. در مسیر بودند تا در مراسم شرکت کنند اما نرسیدند. من از طرف ایشان از شما تشکر می‌‌کنم. با افتخار این جایزه را دریافت می‌کنیم زیرا درباره کسی فیلم ساختیم که سرباز وطن بود‌.

حبیب والی‌نژاد پس از دریافت جایزه از امیرعباس ربیعی دعوت کرد روی سن بیاید و مطرح کرد: برای ساخت فیلم «احمد» تلاش شبانه روزی انجام شد. این فیلم بسیار سخت بود و حمایت‌های زیادی لازم داشت. اگر کمک‌های ویژه نبود قطعا این فیلم ساخته نمی‌شد. من دست آقای ربیعی را می‌بوسم زیرا در سخت‌ترین شرایط کنار من بود تا درباره حاج احمد فیلم بسازیم. شهدا شهید شده‌اند اما اکنون کسانی کنار ما هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم. سردار حاجی‌زاده در تمام مراحل تولید این فیلم کنار ما بودند و از ایشان ممنونم.

انسیه شاه حسینی

دیپلم افتخار گوهرشاد، جایزه ویژه وزیر ارشاد به انسیه شاه‌حسینی برای فیلم «دست ناپیدا» اهدا شد‌.

والی نژاد

سیمرغ بلورین گوهرشاد به حبیب‌الله والی‌نژاد برای فیلم «احمد» اهدا شد‌.

فروش سینمای ایران  به ۱۱۰۰ میلیارد رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: از نشانه های فرهنگی بودن این انقلاب بزرگ این است که قله رویدادهای فرهنگی هنری ما به نام فجر انقلاب نام گذاری شده است، همه برنامه های مهم فرهنگی هنری در همین ایام الله و به نام قرانی فجر برگزار می شود.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: این افتخار مهم برای اصحاب فرهنگ و هنر این مرز و بوم در این روزهای باشکوهی که ملت با عظمت ایران استقلال، آزادی، معنویت و عدالت و همه آرمان های بلند خود را در قامت رسای انقلاب اسلامی به پیروزی رساند، ثبت و ضبط شده است.

وی ادامه داد: باید تشکر کنم برای اتفاق بزرگی که امسال شاهدش بودیم، خانواده فرهنگ و هنر پر رونق ترین دوره خود را تجربه کرد، از ابتدای سال تا امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ هیچ روزی در سال بر اصحاب فرهنگ و هنر سپری نشد، مگر اینکه یک رویداد باشکوه را تجربه کردند. در نقطه طلایی رویدادهای سینمایی و رویداد باشکوه فجر هستیم.

اسماعیلی گفت: سینمای ایران همپای همه برنامه‌های فرهنگی و هنری این رویداد با شکوه را پیگیری می‌کند، بیش از ۱۱۰۰ میلیارد فروش و نزدیک به ۲۷ میلیون مخاطب در امسال، ساخت نزدیک به ۱۳ سالن در دو سال بخشی از برنامه پر افتخار خانواده سینماست.

وعده ساخت خانه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی

وزیر فرهنگ ادامه داد: جشنواره چهل و دوم از همه جشنواره‌های قبلی به آرمان‌های بزرگ مردم ایران نزدیک‌تر بود، حضور پر شور پیشکسوتان، جوانان، فیلم اولی‌ها، پرورش یافتگان نوین سینمای ایران در کنار بزرگان این عرصه روز‌ها و شب‌های باشکوه را برای جامعه ایران رقم زد، جشنواره امسال در همه استان‌ها برگزار شد، مفاخر ملی ایران مورد تجلیل قرار گرفتند، رویداد‌های بزرگ، صنعت ملی شدن نفت، حادثه و جنبش ۱۵ خرداد، اتفاق باشکوه و تاریخی کاروان اسرای کربلا و. در فیلم‌ها بود، فیلم‌هایی هم بود که بزرگان دفاع مقدس را به تصویر کشیدند.

وی افزود: ۳۳ فیلم هر کدام بخشی از تاریخ با عظمت ایران عزیز را برای ما روایت کردند، امیدوارم این مسیر با قوت ادامه پیدا کند، از هیات انتخاب، داوری، کارگردانان، تهیه کنندگان، نهادها، شخصیت‌ها، دوستانم در شهرداری، صدا و سیما تشکر می‌کنم. خبر مهمی که امسال با پشتوانه رئیس‌جمهور و آقای مخبر رسانه‌ای شد ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری برای خانه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی بود، این کار بزرگ در گذر فرهنگی تهران آغاز می‌شود و امیدواریم قبل از جشن پنجاهمین سالگرد انقلاب تقدیم اصحاب فرهنگ و هنر کنیم، امیدوارم این رویداد بزرگ و این حماسه که صاحبان فرهنگ و هنر در کشور خلق کردند در فضای اخلاق و همگرایی در سینمای پر آوازه انقلاب اسلامی باشد.

بخش بعدی مراسم اختتامیه به پخش کلیپی از فیلم‌های این دوره از جشنواره و اهدای جوایز بخش ملی ایران اختصاص داشت.

در ادامه طی کلیپی اعضای هیات انتخاب شامل داریوش ارجمند، محمدرضا عباسیان، حسین زندباف، روح‌الله سهرابی، محمدحسین نیرومند، احمد مرادپور و محمدحسین لطیفی معرفی شدند.

در بخش دیگر کلیپ فیلم‌های حاضر در بخش نگاه نو نمایش داده شدند.

محمدهادی کریمی، پوران درخشنده، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم‌زاده و بهرام عظیمی هیات داوران بخش ملی برای اهدای جوایز سودای سیمرغ و نگاه نو روی سن آمدند.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران فیلم اولی به علی طاهرفر برای فیلم «آپاراتچی» اهدا شد.

او پس از دریافت جایزه گفت: من از کسی تشکر نمی‌کنم. تصویر دست خونی در دهه فجر برای همه ما ماندگار شده است. بدانیم که اگر دستی امروز سیمرغی بالا می برد به خاطر دست‌های خونی است که در بهمن ماه بالا رفتند‌.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان بخش نگاه نو به جواد عزتی برای فیلم «تمساح خونی» اهدا شد.

جواد عزتی پس از دریافت جایزه بیان کرد: از هیات داوران ممنونم. بدیهی است که جای سامان لطفیان مدیر فیلمبرداری و عباس جمشیدی فر را خالی کنم که در جمع ما نیستند. ترجیح می‌دادم این جایزه را در سمت بازیگری بگیرم اما قسمت نشد. در چندسال پایانی زندگی پدرم خیلی تلاش کردم و بهترین بازی‌های زندگی‌ام را انجام دادم که این صحنه را ببینند اما نشد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به عطاء پناهی برای تهیه‌کنندگی فیلم «پرویزخان» اهدا شد.

سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی و هنری فیلم اول به رضا کشاورز برای فیلم «باغ کیانوش» اهدا شد.

سیمرغ بهترین جلوه‌های ویژه بصری به محمد برادران برای فیلم «احمد» اهدا شد.

حمید رسولیان پس از دریافت جایزه گفت: با افتخار جایزه‌ام را به پدر موشکی ایران سردار حسن تهرانی مقدم تقدیم می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به مرتضی کهزادی برای فیلم «احمد» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به کامیاب امین‌عشایری برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به مهرنوش بیانی برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به امیر عاشق‌حسینی برای فیلم «قلب رقه» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به بهمن اردلان برای فیلم «آسمان غرب» اهدا شد.

مجبد انتظامی

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به استاد مجید انتظامی برای فیلم‌ «مجنون» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به حسن حسن‌دوست برای فیلم «پرویزخان» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به کوهیار کلاری برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

شهیدی‌فرد هنگام اهدای این جایزه از محمود کلاری دعوت کرد تا کنار هیات داوران باشد.

محمود کلاری بیان کرد: من ۵ سیمرغ در خانه دارم و کوهیار هم از بچگی آن‌ها را در خانه دیده است. باورتان نمی‌شود هیچکدام از آن‌ها به اندازه سیمرغ کوهیار من را خوشحال نکرد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم پویانمایی به محمدمهدی مشکوری برای تهیه‌کنندگی «ببعی قهرمان» اهدا شد‌.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به علی ثقفی برای فیلم «پرویزخان» اهدا شد.

خلج

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد به بهزاد خلج برای فیلم «مجنون» اهدا شد.

بهزاد خلج پس از دریافت جایزه گفت: از هیات داوران و عوامل فیلم «مجنون» و «تمساح خونی» تشکر می‌کنم. دست پدر و مادرم را می‌بوسم و این جایزه را به پسرهایم که فرشته‌های زندگیم هستند، تقدیم می‌کنم. ‌

دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن به مهرو نونهالی برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن به شبنم قربانی برای فیلم «مجنون» اهدا شد.

هیات داوران ضمن تجلیل از استاد سعید پورصمیمی، سیمرغ بلورین بهترین نقش اصلی مرد به ارسطو خوش‌رزم برای فیلم «صبح اعدام» اهدا شد.

خوش رزم

ارسطو خوش‌رزم گفت: در جشنواره‌ای که آقای پورصمیمی، جواد عزتی و… کاندید هستند برای من دریافت این جایزه افتخار است. جواد جان من به جای تو این جایزه را به روح پدر بزرگوارت تقدیم می‌کنم.

دیپلم افتخار بهترین نقش اول زن به ساره رشیدی برای فیلم «احمد» اهدا شد.

نقش اول زن

سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن به مارال بنی آدم برای فیلم «پروین» اهدا شد.

فیلم پروین

مارال بنی‌آدم عنوان کرد: به عنوان کوچک‌ترین عضو این خانواده می‌خواهم چیزی بگویم. همیشه دختر امروز، مادر فردا است. ز مادر است میسر بزرگی پسران. این سیمرغ را به تمام زنان تاثیرگذار و مادران کشورم تقدیم می‌کنم.

شهیدی‌فرد از وزیر ارشاد، رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی دعوت کرد تا روی سن بیایند.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به بهروز افخمی برای فیلم «صبح اعدام» اهدا شد.

بهروز افخمی پس از دریافت جایزه خود گفت: قبلا گفته‌ام که کیفیت کار هیات داوران زمان انتخاب نامزدها معلوم می‌شود زیرا سیمرغ‌ها ممکن است با یک‌نظر تغییر کنند. ما دیروز در برنامه «هفت» بررسی می‌کردیم که هیات داوران در کاندیداها چه چیزی را جا انداخته است و چیزی پیدا نکردیم. من پیش از دریافت این جایزه وقتی «صبح اعدام» در ۸ رشته کاندید شد، جایزه‌ام را دریافت کردم. جنبه معنوی این‌ جایزه را به محمدرضا ورزی برای فیلم «پروین» تقدیم می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به عباس نادران برای تهیه‌کنندگی فیلم «مجنون» رسید.

نادران

عباس نادران پس از دریافت جایزه گفت: من یک تشکر ویژه از همه عوامل خوب فیلم‌ «مجنون» دارم که با قلبشان در سخت‌ترین شرایط پای این فیلم ایستادند. این سیمرغ را به ۴ قهرمان ملی کشورم مهدی زین‌الدین، مجید زین‌الدین، شهید شیرودی و احمد کاظمی تقدیم می‌‌کنم و از شما خواهش می‌کنم این عزیزان را ایستاده تشویق کنید‌.

جایزه آرمان، جایزه ویژه شهرداری تهران، با حضور امینی دبیر جشنواره، نادری معاون وزیر و رییس خبرگزاری ایرنا، هاشمی جانشین وزیر ارشاد، اسلامی معاون وزیر ارشاد و امین توکلی‌زاده معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران به فیلم «باغ کیانوش» اهدا شد.

محمدجواد موحد تهیه‌کننده «باغ کیانوش» گفت: این کار محصول کانون پرورش فکری و باشگاه سوره است. ما برای نوجوانان فیلم ساختیم و در همین سالن وقتی اکران شد همه مخاطبان فیلم را دوست داشتند و ما را تشویق کردند. قهرمان ما متمایز و یک نوجوان بود. حال دلمان را به قهرمانان کودک و نوجوان غزه تقدیم می‌کنم که امروز در سخت ترین شرایط هستند.

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند