دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

بازدید وزیر فرهنگ‌ از ساختمان سابق اداره تئاتر


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه- دوم اسفندماه- به همراه محمود سالاری معاون امور هنری، محمود اسلامی معاون توسعه منابع انسانی وزیر فرهنگ و غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره‌کل هنر‌های نمایشی از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید بر لزوم همفکری با بزرگان عرصه تئاتر همچون علی نصیریان و دیگر هنرمندان به منظور بهره‌برداری بهینه و درست از این ساختمان تاکید کرد.

اسماعیلی گفت: این ساختمان در مرکز شهر است و ظرفیت بهره‌برداری از آن به شکل پلاتو وجود دارد. به نظر می‌رسد اگر طبقه اول به عنوان موزه و طبقات بعدی به پلاتو تمرین تبدیل شود این گونه در تهران هشت پلاتو تمرین برای هنرمندان این حوزه در دسترس باشد.

وی بیان کرد: تصمیم این است تا ساختار فعلی تا حد امکان حفظ شود، اما مقاوم‌سازی جدی ساختمان صورت بگیرد و امیدواریم بتوانیم ظرف یک سال و نیم آینده این بنا را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

بازدید وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی از ساختمان سابق اداره تئاتر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تصمیم ما افزوده شدن ۲۰۰ پلاتو در چهار سال اول دولت در کشور بوده است. این گام هم‌راستا با تجهیز زیرساخت‌های سینما با سالن‌های اکران و زیرساخت‌های تئاتر با ساختن پلاتو در حال انجام است.

اسماعیلی افزود: ساخت سالن سینما، پلاتو تمرین تئاتر و کتابخانه سه درخواست اصلی مردم در بخش فرهنگی و هنری است. ما باید ابلاغ کنیم که در تمامی مجتمع‌های فرهنگی برای ساخت پلاتو اقدام شود.

تبدیل ساختمان اداره تئاتر به موزه و پلاتو تمرین، تسریع در ساخت پلاتو‌های سطح کشور برای بهره‌برداری هنرمندان، به‌روزرسانی تجهیزات مجموعه پلاتو‌های موجود و همچنین بررسی و تامین بودجه برای اماکن و مجتمع‌های فرهنگی-هنری که امکان تغییر کاربری بخشی از فضای خود را برای ساخت پلاتو دارند، از جمله چهار اولویت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تجهیز زیرساخت‌ها و رونق تئاتر در کشور بود.

کاظم نظری مدیر کل هنر‌های نمایشی به‌دلیل حضور در آیین اختتامیه جشنواره کردی-سقز در این بازدید حضور نداشت.

منبع: روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند