دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

میلاد با سعادت امام زمان (عج) به نیمه شعبان اعتبار فراوانی بخشیده است



در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حجت الاسلام والمسلمین ناصر یوسفی، کارشناس مذهبی درمورد اهمیت شب نیمه شعبان بیان کرد: در روایات ما و قبل از ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره خاصی به اهمیت شب نیمه شعبان شده است؛ به طوری که پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم فرموده اند که اگر کسی نیمه شعبان را احیاء بگیرد در روزی که قلب‌ها می‌میرند او نخواهد مُرد و قلب او زنده خواهد ماند. یعنی دینش حفظ خواهد شد. 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شاید این حدیث پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم اشاره به فتنه‌های آخرالزمان و سختی‌های حفظ کردن دین دارد و امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند: «مَنْ‏ زَارَ الْحُسَیْنَ ع فِی النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ… هُوَ فِی حَدِّ مَنْ زَارَ اللَّهَ‏ فِی‏ عَرْشِهِ‏» «هر کس در نیمه شعبان حسین (ع) را زیارت کند او در جایگاه کسی است که خدا را در عرشش زیارت کرده است.» این حدیث اشاره دارد که هر کسی امام حسین علیه السلام را در شب نیمه شعبان، شب عید فطر و همچنین، شب عید قربان در کربلا زیارت کند خداوند متعال، گناهان گذشته و آینده اش را می‌بخشد. در نتیجه، مفسرین این طور شرح داده اند که گناهان گذشته فرد بخشیده می‌شوند و در آینده، توفیق ترک گناه نصیب اومی شود و همه این‌ها نشان می‌دهد قبل از میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در نیمه شعبان، این شب در میان شب‌ها و مناسبت‌ها بسیار عزیز و مورد احترام بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اهمیت میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: ولادت با سعادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قیمت اضافه و چند برابری به شب نیمه شعبان داده است. یعنی درواقع، این شب به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اعتبار نداده است بلکه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با میلاد خود به شب نیمه شعبان اعتبار بسیاری بخشیده اند و این نشان دهنده اهمیت این شب است که جزء شب‌های خاص به شمار می‌آید تا جایی که شاید بتوان شب نیمه شعبان را با شب‌های قدر مقایسه کرد و به جرأت می‌توان گفت در زمره‌ی شب‌های ویژه در طول سال است که فرصت مغتنم بندگی در آن وجود دارد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به چگونگی آشنایی نوجوانان و جوانان با موضوع مهدویت مطرح کرد: شعائر باعث سوق دادن دل انسان‌ها می‌شود. درواقع، شعار، دل افراد را به سمت یک منظور و هدفی سوق می‌دهد. زیرا افراد شعار می‌دهند تا هدف و آرمان خود را برای طرف مقابل ترسیم کنند. چرا پرچم تمام حسین (ع) از شعائر دین است؟ چون مردم را به یاد حضرت سیدالشهداء علیه السلام و ارزش‌های دینی می‌اندازد. از اینرو، مکان‌ها و زمان‌ها می‌توانند از شعائر باشند و شب نیمه شعبان نیز، یکی از شعائر است که ما را به یاد منجی می‌اندازد که نه تنها در میان شیعیان بلکه در بین تمام ادیان وجود دارد و همه آن‌ها وعده یک منجی را داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: این که ما چگونه می‌توانیم در شب نیمه شعبان برای نوجوانان و جوانان الگوسازی کنیم مسئله‌ی واضحی است و نباید به شعائر اکتفا کنیم و در این میان، چنین شب‌هایی مغتنم هستند تا ما در ۳۶۵ روز سال، فرهنگ مهدویت را ترویج دهیم و در شب نیمه شعبان، پای همین موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی باید فرهنگ ایثارمان را یاد بگیریم و درواقع، این شب‌ها یک نمادی برای سبک زندگی مهدوی هستند. همان طور که پیاده روی اربعین فرصتی است تا شما تفاوت تمدنی خود را به همه دنیا نشان می‌دهید و قصه ایثار در میان شیعه به جذاب‌ترین الگو برای مردم دنیا؛ از غرب تا شرق تبدیل شده است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: دختر و پسر مسیحی که در غرب شیعه می‌شوند و سلام یا مهدی (عج) می‌خوانند جذب آن‌ها به این سمت به واسطه‌ی نماز و روزه نبوده است بلکه آن‌ها با مشاهده اربعین آقا امام حسین علیه السلام، مهمانی ده کیلومتری غدیر و طوفان الاقصی که خانه شان خراب می‌شود، ولی دست از ایثار و مبارزه نمی‌کِشند به طرف دین سوق پیدا می‌کنند و همه این‌ها قصه منجی خواهی را جذاب کرده است. در نتیجه، امشب و امثال چنین شب‌هایی که مغتنم هستند نوجوان و جوان ما باید با این فرهنگ روبرو شوند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی افزود: راوی می‌گوید که محضر امام جعفر صادق علیه السلام بودم و حضرت (ع) فرمودند: فلانی! می‌دانستی نماز‌هایی که شما در عصر ما اهل بیت (ع) و دوره حضور می‌خوانید ثواب بیشتری در مقایسه با نماز‌هایی دارد که مردم بعد از حضور حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌خوانند؟

راوی می‌گوید: با تعجب گفتم: آقا چرا؟ حضرت علیه‌السلام فرمودند: به خاطر سختی که شما در عبادت می‌کِشید. دنیای پس از ظهور امن است. این در حالی است که شما در فضای تقیه بندگی می‌کنید و هر لحظه ممکن است از در و دیوار به داخل منزلتان بیایند و مأموران حکومتی به جرم شیعه‌ی امام صادق علیه السلام، شما را ببرند.

راوی می‌گوید به امام جعفرصادق علیه السلام گفتم: یابن رسول الله (ع) اگر این طور است که ما در کنار شما در مقایسه با مردمی که در دنیای بعد از ظهور زندگی می‌کنند ثواب بیشتری می‌بریم. چرا باید ظهور را از خداوند متعال طلب کنیم؟ چرا باید برای ظهور دعا کنیم؟ 

امام صادق (ع) فرمودند که نمی‌خواهی بقیه مردم دنیا مزه بندگی را بچشند؟ یعنی فقط می‌خواهی خودت مزه ایثار، حسین حسین گفتن، زیارت اهل بیت (ع)، نماز خواندن و عبادت کردن را بچشی؟ 

این مطلب نشان می‌دهد که همیشه صحبت ثواب مطرح نیست. زیرا در قصه نیمه شعبان دنبال جا انداختن فرهنگی هستیم که در دل آن فرهنگ می‌خواهیم لذت‌های دنیوی و اخروی خودمان را با مردم دنیا تقسیم کنیم. بنابراین، افراد زمینه ساز ظهور به دنبال جمع کردن ثواب شخصی برای خودشان نیستند بلکه به دنبال تقسیم کردن لذت‌های دنیوی و اخروی خود با همه مردم دنیا هستند.

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند