دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

طنین سرود «کجایید‌ ای شهیدان خدایی» در شب اول جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی در مالزی



افتتاحیه جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی شب گذشته، ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ مقارن با (۸ اسفند) از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد.

این مراسم با حضور هنرمندان ایرانی و مالایایی، ولی الله محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و سفرای کشور‌های مسلمان و همچنین سفیر هلند در کوالالامپور گشایش یافت.
 
برنامه با نوای سرود “کجایید‌ ای شهیدان خدایی” حضرت مولانا و با اجرای تاثیرگذار گروه تواشیح نور آغاز شد و سپس، پان ووی شانگ، رئیس مجموعه سینماداران مالزی GSC به ظرفیت عظیم سینمای ایران اشاره کرد و گفت: من فیلم‌های مجید مجیدی را خیلی دوست دارم فیلم‌های ایشان دنیای جدید سینما را به ما معرفی می‌کند.

در ادامه،  حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی ضمن خیر مقدم به حضار گفت: حضور موثر سینماگران ایران و مالزی در تولید آثار مشترک سینمایی و همکاری‌های بیشتر در تقویت تعاملات فرهنگی دو کشور نقش بسزایی خواهد داشت.
 
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، به ظرفیت خوب سینما برای معرفی فرهنگ‌ها و ارزش‌ها یاد کرد و گفت: بستر‌های فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری و تفاهمات مشترک فیلم‌های بسیاری را خلق کرد.

او همچنین از سخنان پان ووی شانگ رئیس اداره سینما‌های گلدن اسکرین مالزی به خاطر سخنان بصیرتی و حمایتشان تشکر کرد و افزود: مشارکت شما در اکران فیلم‌های فاخر سینمای ایران بسیار ارزشمند است.

ارزانی اضافه کرد: جشنواره فیلم‌های ایرانی ۲۰۲۴ یک مناسبت مهم و فرصتی برای کشف دنیای غنی سینمای ایران با داستان‌های متنوع و استعداد‌های بی‌نظیر آن است.

او اظهار کرد: ما بر این باوریم این فیلم‌ها نمایی از دریچه قلب و روح ایرانیان ارائه می‌کند و درک بین فرهنگ‌ها را تقویت خواهد کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی بیان کرد: ما خوشحالیم که فیلمساز برجسته ایرانی، بهروز شعیبی در این جمع حضور دارد و قطعاً حضور ایشان پلی هنری است که سینما بین ملت‌ها ایجاد می‌کند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی، گفت: ۶ فیلم ایرانی در سینما‌های شهر‌های کوالالامپور، پوتراجایا و پنانگ اکران خواهد شد.

ارزانی با اشاره به این‌که اکران فیلم‌های ایرانی در مالزی می‌تواند سینما و سینماگران خوب ایران را به جهان معرفی کند، افزود: فیلم‌های «هناس» محصول سال ۲۰۲۲، «حوض نقاشی» محصول سال ۲۰۱۳، «شیار ۱۴۳» محصول سال ۲۰۱۴، «بادیگارد» محصول سال ۲۰۱۶، «بدون قرار قبلی» محصول سال ۲۰۲۲ و «امروز» محصول سال ۲۰۱۴ در مالزی اکران خواهد شد.

او در پایان افزود: از تمامی نمایندگان سفارتخانه‌ها و کمیسیون‌های عالی در مالزی و مهمانان محترم از این‌که امشب به ما ملحق شدند، سپاسگزارم؛ من شما را به سفری سینمایی در دنیای پر رمز و راز فرهنگ ایرانی دعوت می‌کنم؛ باشد که جشنواره فیلم‌های ایرانی ۲۰۲۴ در مالزی جرقه گفت‌وگو و الهام بخش پیوند دهنده بین فرهنگ‌های ما باشد.

در ادامه، داتوک کمیل عثمان، رئیس سازمان سینمایی فیناس مالزی از اجرای جشنواره فیلم‌های ایرانی در این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: سینمای ایران یک سینمای پاک است که فیلم‌های بزرگی خلق کرده است، به نظرم، سینماگران ایرانی الگوی خوبی برای کشور‌های اسلامی هستند. 

در ادامه، بهروز شعیبی در رابطه با ظرفیت سینمای ایران صحبت کرد و گفت: هنر زبان مشترک همه ملت هاست و می‌توان با ابزار هنر به تبادل فرهنگی برسیم. 

گفتنی است که جایزه ویژه جشنواره به دلیل اتفاقات تلخ غزه و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان به السیاف دوست شهید فلسطینی ابوجمیل که ساکن مالزی بود تعلق گرفت.

در ادامه، فیلم هناس به کارگردانی بهروز شعیبی برای حاضران اکران شد که موضوع این فیلم در خصوص ترور شهید رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای کشورمان است که توسط عوامل پلید اسرائیل به شهادت رسیدند.

گفتنی است، این رویداد فرهنگی بزرگ با نمایش شش فیلم ایرانی تحسین شده از ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ مطابق با ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در شهر‌های کوالالامپور، پوتراجایا و پنانگ برگزار می‌شود.

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در مالزی 

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند