دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

توجه به زیبایی هنر، اشرافی‌گری نیست



سید عزت‌الله ضرغامی عصر روز دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در آیین گرامیداشت تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولدین اسفندماه که در محل باغ زیبای تهران برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: صنایع‌دستی اگرچه برای تامین معیشت به کار می‌رود، اما واقعا زیبا است. ما در ایران در حال حاضر ۲۹۹ رشته برجسته داریم و در دنیا جزو اولین‌ها هستیم.

وی گفت: نیاکان ما در زمان ورود اسلام به ایران به تعبیر شهید مطهری، با اعراب نجنگیدند و به خاطر مشخصات زیبا و خوب دین اسلام، در‌ها را گشودند و اسلام وارد ایران شد. به تعبیر شهید مطهری خدمتی که ما ایرانی‌ها به اسلام کردیم خود اعراب نکردند.

وی به زیبایی‌های هنر و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در طول چهار دهه گذشته برای توجه به زیبایی هنر کم گذاشتیم، تصور اشتباه این بود که زمانی که زیبایی را بیان کنیم، اشرافی‌گری است. ما سادگی را بد بیان کردیم و زیبایی را نیز بد تصور کردیم و حالا باید جبران کنیم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به حضور هنرمندان پیشکسوتی مانند داریوش ارجمند در این مراسم ادامه داد: گاهی اوقات در حوزه هنر در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها دیالوگ‌های ماندگاری را شاهد هستیم. در فیلم سینمایی ناخدا خورشید، آقای داریوش ارجمند جمله‌ای دارد که ماندگار است. این هنرمند در قسمتی از این فیلم می‌گوید: «آنجایی که زن و بچه ماجد باید نان بخورند زن و بچه ما هم باید نان بخورند» این جمله در این فیلم سینمایی در ذهن من مانده است.

ضرغامی با بیان اینکه هنر در اعماق وجود ایرانی‌هاست اضافه کرد: شما مایه افتخار هستید به حدی عزیز و بزرگوار هستید که با تجلیل و هدیه و زحمات شما قابل تجلیل نیست. به قول مرحوم علی حاتمی «هنر مزرعه بلال نیست» هنر بسیار ارزشمند است و همه باید قدردان هنر و هنرمندان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه‌های سوداگرانه مقداری دست‌انداز در کار هنر ایجاد کرده، باید این مساله را برطرف کرد باید بزنیم زیر میز و خط را عوض کنیم. خوشبختانه با وجود هنرمندان پیشکسوت این امید وجود دارد تا راه هنر به خوبی ادامه پیدا کند.

در پایان این مراسم از تعدادی از هنرمندان حوزه‌های مختلف از جمله هنرمندان هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی، حوزه طراحی، موسیقی و بازیگران و هنرمندان با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل به عمل آمد.

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند