دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

چالش‌های خنده‌دار زندگی دانشجویی در «آبنبات نارگیلی»



کتاب «آبنبات نارگیلی» از سری چهارم کتاب‌های مجموعه «آبنبات» است، که به قلم مهرداد صدقی و با همان لحن طنز سابق روایتگر خانواده پنج نفره بجنوردی به زبانِ محسن است، که حالا موعد دانشگاهش فرا رسیده و پا به عرصه دانشگاه می‌گذارد.

پسربچه‌ای که پیش از این دسته گل به آب می‌داد و روایتگر موقعیت‌های طنز خانواده و اطرافیانش بود، حال در شهر گرگان دانشجو شده و ابتدای داستان با نامه‌نگاری او به امین رفیق شفیق‌اش یا به قول خودش، بهترین دوست درجه سه‌اش آغاز می‌شود.

«امین جان سلام

خوبی؟ دلم حسابی برایت تنگ شده. من محسنم. همان دوست و دشمن صمیمی‌ات در بجنورد. یادش بخیر روز‌هایی که با هم مدرسه می‌رفتیم و توی کوچه سیدی بازی می‌کردیم. یادت هست ماجرای خودنویسی که خودم از یک نفر دیگر بلند کرده بودم و به تو هدیه دادم و تو هم به یک نفر دیگر هدیه دادی و داستانی شد؟ بگذریم. از آن روز‌ها خیلی گذشته، اما هنوز هم برایم همان امین سابقی و تو را فراموش نکرده‌ام. خودم هم بااینکه در گرگان دانشجو شده‌ام، همچنان همان محسنِ کاچه سابقم. امین جان خلاصه یادش بخیر روزگاری که در بجنورد با هم داشتیم. تو یکی از بهترین دوستان درجه سه من بودی. آقا شوخی کردم به دل نگیری. راستی اگر نوشتن نامه برایت سخت است، شماره تلفن خوابگاه‌مان و شماره خانه‌مان در بجنورد را پشت پاکت نوشته‌ام تا اگر دوست داشتی، صدای زیبایم را بشنوی».

در مراسم رونمایی از کتاب «آبنبات نارگیلی» که دو سال گذشته در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده بود، صدقی درباره ادامه‌دار بودن این مجموعه گفته بود، از این مجموعه تنها یک جلد دیگر باقی مانده است و به زودی مراحل نگارش آن آغاز می‌شود. امیدوارم کسانی که این جلد را می‌خوانند مانند گذشته از آن لذت ببرند و در ادامه با اشتیاق به سمت جلد پنجم برویم. خیلی‌ها از آخر داستان می‌پرسند و من در پاسخ می‌گویم، خیلی به آخرش فکر نکنید. احساس کنید به یک سفر رفته‌اید و از مسیر لذت ببرید. کتاب‌ها با این هدف نوشته می‌شوند، که خواننده از مسیر خواندن داستان لذت ببرد.

وی درباره شخصیت‌های داستان گفته بود، در این داستان شخصیت محسن و بقیه شخصیت‌های اصلی پویایی دارند. اساس شخصیت تغییر نمی‌کند، ولی جزئیات بنا به گذر زمان تغییر می‌کند. مجموعه «آبنبات‌ها» از اوایل دهه ۶۰ شروع می‌شود و الان به اواخر دهه ۷۰ رسیده است. در این بازه زمانی گرچه اساس شخصیت‌ها تغییر نکرده است؛ اما خیلی‌هایشان تغییرات شخصیتی و دیدگاهی داشته‌اند. تحولات جامعه روی جزئیات شخصیت‌ها، تاثیرگذار بوده است. البته تغییرات به شکلی نیست، که خواننده حس کند محسن «آبنبات نارگیلی»، همان محسن «آبنبات هل‌دار» نیست. با این حال به صورت کلی شخصیت‌ها ضمن اینکه تغییر می‌کنند، نقاط مشترک زیادی دارند.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت




نظر ها بسته شده اند