دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

برخی به دنبال مفت‌خوری معنوی هستند!



حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به مناسبت شب‌های قدر درباره امیرالمومنین علی (ع) گفت: بعضی از ما مناسک سازی می‌کنیم تا از اصل مسئولیت فرار کنیم. علی علی می‌گوییم اما به سبکی که علی (ع) گفته است که زندگی کنید، صلح کنید، انفاق کنید، بجنگید، فداکاری کنید و به یکدیگر خدمت کنید زندگی نمی‌کنیم. و کاری به این‌ها نداریم و دائم به دنبال یک حدیث یا فتوایی هستیم که بگوییم با کوچک‌ترین کاری به بهشت می‌رویم و به دنبال مفت‌خوری معنوی هستیم‌.

ازغدی با اشاره به آداب و مناسکی که در حال حاضر بین مردم وجود دارد تصریح کرد: خیال می‌کنیم که اگر خادمان حرم  یک گرزی به دست دارند و ما آن را می‌بوسیم به بهشت می‌رویم که بعضی از این مناسک ریشه اسلامی و شیعی ندارند مثلا همین گرزی که دست می‌گیرند. در برخی از منابع دیده‌ام که جزو آداب مأمون بود و امام رضا(ع) گرز نداشتند.

وی ادامه داد: همچنین کلاهی که خدام محترم امام رضا(ع) بر سرشان می‌گذارند، این کلاه افسران غربی نظام رضا شاه بود که از غرب آورده بود‌.  کلاه نظامی بر سر خادمین می‌گذارند که البته هنوزم هست و خیال می‌کنند چنین مواردی در زمان امام رضا(ع) بود.

وی تاکید کرد: همچنین ساعت زنگ حرم، زنگ به طور عمدی زنگ ناقوس کلیسایی است. یک فرد اروپایی در ۷۰ الی ۸۰ سال پیش گفت من خیلی خوشحال شدم که در نجف و کربلا صدای زنگ ناقوس کلیسایی را می‌شنیدیم و ما به طور عمد چنین صدایی را قرار دادیم. تهجر یعنی همین و اگر ظاهر مذهبی است و در یک ساختمان مذهبی وجود دارد جزو مقدسات ما است.

وی تاکید کرد: زمانی شمع روشن کردن جزو آداب مقدس مذهبی ما بود و در همین حرم امام رضا(ع) شمع روشن می‌کردند. البته نه به عنوان شام غریبان بلکه به عنوان زیارت. این شمع روشن کردن از کلیسا بود که این افراد در کلیسا شمع روشن می‌کردند و بعد چنین مواردی را به حرم آوردند‌. همه هم به عنوان یک عمل مقدس شمع روشن می‌کردند و مقدس می‌دانستند.

وی بیان کرد: برخی هم در زمانی ریسمان می‌بستند به طوریکه نخی را به دخیل و ضریح می‌بستند که این موارد از بودایی‌ها و مسیحی‌ها به سمت ما آمد و البته هیچ سابقه و سند شرعی ندارد و ما حتی یک توصیه از پیامبر(ص) نداریم و همه این موارد از دیگر ادیان آمدند. 

رحیم پور ازغدی بیان کرد: ساختن مساجد شبیه کاخ هم جزو همین موارد است. بسیاری از مساجد را باشکوه و با گران‌ترین سنگ‌ها و کاشی‌ها ساختند که هیچکدام از این موارد در صحبت‌های اهل بیت نیست. چه بسا خلاف این موارد است که اگر امام زمان(عج) ظهور کنند تمام این مساجد را خراب می‌کنند. حدیث داریم که ایشان مجددا مسجد سازی خواهند کرد.

رحیم‌پور ازغدی درباره رواج زبان انگلیسی گفت: چون ارباب ما قبل انقلاب انگلیس و آمریکا بود زبان انگلیسی اجباری شد. در آن زمان هر کشوری که توسط انگلیس اشغال شد آموزش زبان انگلیسی هم در مدارس اجباری شد که تاکنون در مدارس وجود دارد. 

 

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت




نظر ها بسته شده اند