دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

ثبت ۶ میلیون نفر بازدید از اماکن میراث فرهنگى



علی دارابی با انتشار یادداشتی در صفحه خود با عنوان «نوروز و حال خوش ایرانیان» اعلام کرد از ۲۴ اسفند ماه تا شامگاه ١٢ فروردین «بیش از ۶ میلیون نفر بازدید» از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگى ثبت شده که در نوع خود کم نظیراست. 

در یادداشت علی دارابی آمده است: درباره عید باستانى نوروز که میراث نیاکان ماست و امروزه به دلیل ثبت جهانى متعلق به همه جهانیان است هر قدر بگوییم و بنویسیم کم است. 

نوروز امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تقارن “بهار قرآن و بهار طبیعت” بود. 

مردم مومن و دیندار حرمت این ماه را محترم شمردند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با اشاره رویداد‌های مردمی تحویل سال نو نوشت: تحویل سال نو را مردم در اماکن و بقاع مذهبى و اماکن تاریخى گذراندند و در صدر همه حرم امام هشتم، امام رضا (ع) مثل همیشه مقصد مردم بود.

نوروز امسال موزه ها، پایگاه هاى میراث فرهنگى، بنا‌ها و محوطه هاى تاریخى مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفت.

حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، عالى قاپو و نقش جهان، امیر چخماق و بافت تاریخى یزد، باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم در کرمان، مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، اردبیل، تبریز و ارومیه و… از دیگر مکان هاى مهم براى بازدید مردم بود.
٣٠هزار نفر فقط در مراسم تحویل سال حافظیه حضور داشتند. نظم و رعایت مقررات توسط حاضران قابل تقدیر است.

در تخت جمشید ١٠هزار نفر در ساعت تحویل سال حاضر بوده اند.

علی دارابی با اشاره به آمار ۱۷ روزه بازدید‌ها عنوان کرد: از ۲۴ اسفند ماه تا شامگاه ١٢ فروردین بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه ها، پایگاه‌ها و اماکن میراث فرهنگى بازدید کرده اند که در نوع خود کم نظیر است.

وی سه نکته کلیدى درباره سفرهاى نوروزى و حال خوش ایرانیان را قابل توجه دانست؛

۱. مردم به تدریج سفرهاى داخلى و بازدید از ایران عزیز را در کانون توجهات خود قرارداده اند. گرانى تورهاى خارجى و ترجیح مردم به سفر داخلى یکى از دلایل اقبال شهروندان به سفرهاى داخلى است. اگر چه برخى سفرهاى داخلى و هزینه پرواز و… هم در مواردى بالاست که نیاز به اقدامات حمایتى دارد.

۲. ستاد خدمات سفر مرکب از ٢٧ وزارتخانه و سازمانهاى اجرایی و … موفق شده اند شرایط بهترى از گذشته را براى سیر و سیاحت داخلى فراهم نمایند. بازدید رییس جمهور محترم و سفارش‌های لازم و حضور وزیران و اهتمام مهندس ضرغامى و همکاران وزارت متبوع نقش مهمى در ارتقاء خدمات رسانى داشته است.

۳. مردم دو قطبى هاى موهوم و ساختگى را عملا کنار زده اند و به عنوان ایرانى مسلمان به هویت و تاریخ و تمدن پر افتخار خود مى بالند و با رفتار خود این رویکرد را اثبات کرده اند. تقارن ماه رمضان و نوروز را عملا مردم خود مدیریت کردند و حرمت‌ها را مراعات کردند.

ایرانیان پیشتاز جشن و سرور در جهان بوده اند. بیش از ۶۵ جشن و سرور به نام فرهنگ و تمدن ایران ثبت شده است که هیچ ملتى و کشورى آن را ندارد. شادى و نشاط اجتماعى امروزه بیش از هر زمان در مرکز حکمرانى و مدیریت کشور باید قرار گیرد. دشمنان نمى خواهند ملت ایران شاد باشند.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت




نظر ها بسته شده اند