دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

شخصیت سلطان‌خواه در «هفت سر اژدها» چه کسی است؟ + فیلم


ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «هفت سر اژدها» در ویژه برنامه «حال نو» شبکه سه در پاسخ به سوال حامد سلطانی که شخصیت متین سلطان‌خواه برگرفته از کدام شخصیت است؟ گفت: همه کسانی که از موقعیت شان سوء استفاده می‌کنند، بجای اینکه برای مردم استفاده بهینه کنند. آن آقازاده‌هایی که از پدرشان و مقام‌های پدرشان سوء استفاده می‌کنند، بدون اینکه لیاقت خاصی داشته باشند. 

طالبی با بیان اینکه بعضی‌ها روی شخص خاصی نظر دارند، ادامه داد: همه این پرونده‌ها برای یک شخص خاص نیست. ما که نباید آن دنیا جوابِ دزدان بیت‌المال را بدهیم، که بگویند آقا من اینکار را کردم، ولی آن کار را نکردم! بعد «زندگی پس از زندگی» برایمان بگذارند. اگر دوست دارید اسم بگویم، اسم آن‌ها را می‌گویم؛ اصغر و حسن و حسین و مجید و حامد و ….

سلطان خواه

این کارگردان در پاسخ به این سوال که برای ساخت «هفت سر اژدها» تحت فشار قرار گرفتید؟ تصریح کرد: دو نگاه وجود دارد، که نمی‌توان گفت هر دوی آن‌ها خائنانه است. یک نگاه این است که فساد را روایت نکنیم و بگذاریم دیگران یعنی بی‌بی‌سی، دویچه وله، یورونیوز و … روایت کنند. آن‌ها یک مسئله کوچک را بزرگ می‌کنند و به دنبال حل مسئله ما نیستند. آن‌ها به دنبال نبود فساد نیستند. اتفاقاً می‌خواهند حاکمیت فاسد شود و از بین برود. چراکه فساد حاکمیت را از بین می‌برد. رژیم طاغوت را فساد از بین برد.

وی افزود: نگاه دوم این است که فساد را روایت کنیم، ولی صحیح روایت کنیم. این نگاه نگاه رهبری است. ما در «جنگ روایت‌ها» باید صحیح روایت کنیم، که رهبری اسمش را تبیین گذاشتند. حتی ایشان تبیین را واجب کردند. خیلی از ارگان‌ها می‌گویند ما صحبت رهبری را قبول داریم، اما وقتی به سراغشان می‌رویم می‌گویند از حامد بگو، ولی ما را نگو! اگر ما را بگویید، ما دیگر قدرت نداریم. حال ما فقط یک مورد فساد را می‌گوییم. 

طالبی با بیان اینکه نقطه‌های فساد در همه جا وجود دارد و مردم آن را می‌بینند، تصریح کرد: شما به فروشگاه می‌روید، می‌بینید کم فروشی می‌کند. به اداره، وزارتخانه، دادگستری، دادگاه و … می‌روید، فساد می‌بینید. ولی این بدان معنا نیست که آدم خوب وجود ندارد. شما باید فساد و نحوه مبارزه با آن را روایت کنی. سیستم با فساد مبارزه می‌کند. به همین دلیل، وقتی بالاترین مقام‌ها فاسد می‌شوند، با سیستم رو‌به‌رو می‌شوند. ما چهار مقام ارشد داشتیم، که همه آن‌ها با نظام مشکل پیدا کردند. آن‌ها می‌گویند ما را نگو، ما که یک مدت به نظام خدمت کردیم. هاضمه نظام جمهوری اسلامی، هاضمه انقلاب اسلامی فساد را نمی‌پذیرد. 

هفت سر اژدها

کارگردان «هفت سر اژدها» ادامه داد: وقتی ملت ایران علیه طاغوت قیام کردند، علیه فساد قیام کردند؛ چه فساد ظاهری و چه فساد باطنی. جامعه فساد را نمی‌پذیرد و ناراحت هم است. وقتی فساد را روایت کنی، یکسری‌ها ناراحت می‌شوند. بعضی‌ها می‌گویند شما با روایتتان کل سیستم را زیر سوال بردید. نباید این روایت به همه مسئولان نظام بر بخورد. من فقط یک نفر را گفتم. من حدود یک تا دو سال برای پژوهش و نوشتن قصه وقت گذاشتم. در حین پژوهش مسئله طرح می‌کردم، که اگر شما زورتان می‌رسد، چرا برخورد نمی‌کنید؟ در روند پرونده‌ها متوجه می‌شدم کلونی‌های فساد مثل غدد چرکین به هم می‌تازند، اما جراحی می‌شوند.

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت




نظر ها بسته شده اند