دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

معرفی و نقد فیلم نوروز با بازی علی نصیریان


علی نصیریان از کفش های میرزا نوروز تا نوروز

نقش‌آفرینی ستاره درخشان سال‌های دور سینما در یک فیلم تاریخی و فانتزی

فیلم نوروز ساخته سهیل موفق یکی از آثار راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر در سال ۱۴۰۲ است. علی نصیریان از بازیگران پیشکسوت و قدیمی ایران نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند.

اطلاعات و حاشیه‌های جشنواره چهل و دوم فیلم فجر

خلاصه داستان فیلم نوروز

در خلاصه داستان فیلم نوروز آمده است: «نوروز در راه است، اما اهریمن در کمین است تا نوروز و بهار را از بین ببرد. عمو نوروز در مسیر کلبه ننه سرما و جست‌وجوی حاجی فیروز دچار سانحه می‌شود و طوفانی بزرگ آغاز می‌شود…» عکس‌های این فیلم را در انتهای مطلب حتما ببینید تا فضای فانتزی اثر بیشتر دستتان بیاید. داستانی از رخدادهای امروز تا افسانه‌های بسیار گفته شده.

 

نقد و بررسی فوری فیلم نوروز

نکته: این نقد و نوشته‌ها، نظر کوتاه ولی دست‌اول منتقدان و نویسندگان سینمایی است در بار اول تماشای فیلم؛ شاید بعدها همه چیز تغییر کند!

سید مهرزاد موسوی

سید مهرزاد موسویهمان ابتدا، فیلم نوروز تقدیم می‌شود به علی نصیریان، بازیگر فیلم. همین قضیه و احترامی که تک تک ما برای آخرین بازمانده نسل طلایی بازیگران ایران قائلیم، باعث می‌شود اظهارنظر درباره فیلم سخت شود.
فیلم همانی است که در خلاصه داستان خواندید، رقابت اهریمن با نماینده عمونوروز در راه رسیدن بهار.
فیلم خوشرنگ و لعاب است و با تشکر از گروه رستاک، موسیقی و ترانه خوبی هم دارد ولی با یک تدوین دوباره و بی‌رحمانه، ریتم کند و گاه خسته‌کننده آن، نجات پیدا می‌کند. هرچند همین فیلم هم برای بچه‌های علاقه‌مند خوب است و البته مناسب پخش در شب نوروز از تلویزیون یا سینما است.
این درست که ما نیاز داریم تا به این الگوهای اسطوره‌ای بپردازیم ولی خب شاید با خلاقیت بیشتر، نتیجه بهتری حاصل می‌شد و فیلم، پیچیده‌تر و جذاب‌تر از چیزی می‌شد که همه‌مان می‌توانیم حدس بزنیم.

به هر روی، میزان توقع‌تان را تنظیم کنید و بعد به تماشای فیلم بنشینید. چون این تجربه سهیل موفق اگرچه اما و اگر زیادی دارد ولی قابل تحسین است.

اسم پیشنهادی دیگر برای فیلم: عمو نوروز
سطح فیلم: برگزیده در جشنواره کودک و نوجوان نه فجر

۳ نکته از فیلم:

  • جلوه‌های ویژه قابل قبول
  • بازی علی نصیریان (حتا اگر روی تخت بیمارستان بستری باشد!)
  • کاش برای این کار، ترانه جذاب جدید داشته باشیم نه بازپخش تکراری‌ها

 

بازیگران و عوامل فیلم نوروز

سهیل موفق کارگردانفیلم نوروز جدیدترین ساخته سهیل موفق در مقام کارگردان است که سابقه ساخت آثار کودک و نوجوان را در کارنامه دارد و حضور او و فیلمش در جشنواره فیلم فجر نشان‌دهنده تنوع موضوعات در این دوره از جشنواره است.

علی نصیریان، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی، مهتاب ثروتی، سیاوش چراغی‌پور، علی آرا، طاها شادی‌فر، سحر حسینی و علی بوراک سیلان بازیگران این فیلم هستند.

از عوامل اصلی هم می‌توان به مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علی جناب، منشی صحنه: سعیده دلیریان، مدیر تولید: مهدی چراغی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح صحنه: سیامک کاری‌نژاد، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: منصور شهبازی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، جلوه‌های ویژه‌ میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های بصری: امیر ولیخانی، تدوین: کاوه ایمانی، موسیقی: بهمن دهقانیار و عکاس: سمیرا بخشی نام برد.

 

چند نکته درباره فیلم

  • استاد علی نصیریان یکی از آخرین بازماندگان دوره طلایی بازیگری ایران همانند سال گذشته امسال نیز در جشنواره فیلم فجر با فیلم و نقش‌آفرینی دیگری حضور دارد تا حضور این استاد ارجمند بازیگری باعث رونق جشنواره شود.
  • توجه به آیین‌های ملی از جمله عیدنوروز از ویژگی‌های این فیلم است که نشان می‌دهد سینمای ایران تا حدودی از فضای آپارتمانی فاصله گرفته است.
  • داستان اساطیری در کنار ترکیب بازیگران فیلم هم از نکات کنجکاوی‌برانگیز است.

خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر

عکس های فیلم نوروز

علی نصیریان در فیلم نوروزافشین هاشمی در فیلم نوروزمهدی هاشمی در فیلم نوروزشبنم مقدمی در فیلم نوروزفیلم نوروزمفتاب ثروتی در فیلم نوروزعلی نصیریان در فیلم نوروزفیلم نوروزفیلم نوروزفیلم نوروز



دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند