دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

پیروزی انقلاب اسلامی نظریات جدیدی را برای فهم علل فرهنگی انقلاب ایجاد کرد



محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جشنواره فرهنگی آیین تجلیل از سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی دسته جدیدی از نظریات را برای فهم علل فرهنگی انقلاب ایجاد کرد.

 اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب ما اساسا فرهنگی است، افزود: در جامعه شناسی انقلاب‌ها و در دسته‌بندی نظریات سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، عوامل فرهنگی برای پیروزی انقلاب‌ها اساسا مورد توجه نبود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی دسته جدیدی از نظریات را برای فهم علل فرهنگی انقلاب ایجاد کرد تا جایی که شخصیت‌های مهم علمی در کشور‌های مختلف پژوهش‌های زیادی را برای فهم انقلاب و ماهیت فرهنگی آن انجام دادند.

اسماعیلی ادامه داد: رهبران انقلاب اسلامی ایران شخصیت‌های بزرگ فرهنگی بوده و هستند؛ امام راحل در دهه سوم و چهارم عمر شریف خود مهمترین کتب اخلاقی و عرفانی را به نگارش درآوردند، رهبر انقلاب شخصیتی فرهنگی، ادیب، حکیم و فرهنگ دوست هستند و چنین شخصیت والایی در راس نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

استاد دانشگاه تهران گفت: حلقه اصلی یاران امام راحل همگی شخصیت‌های ممتاز فرهنگی بودند که از جمله آنان می‌توان به شهید بهشتی، آیت الله مصباح و آیت الله جوادی آملی اشاره کرد و این روند تا امروز هم ادامه دارد.

وی افزود: ما‌به‌ازای ماهیت فرهنگی انقلاب در نظام حکمرانی، سیاست‌گذاری و تصمیم سازی، به حوزه فرهنگ به اندازه کافی توجه نمی‌شود و هنوز عقب ماندگی‌های بسیار جدی داریم و به این حوزه در بسیاری از مراکز تصمیم گیری به عنوان حوزه حاشیه‌ای نگاه می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به دلیل ماهیت انقلاب، در دولت مردمی کلان برنامه خود را احیای مرجعیت فرهنگی در کشور قرار دادیم.

وی افزود: فرهنگ اصل است و اقتصاد، سیاست و سایر حوزه‌ها فرع بر فرهنگ هستند که باید این نوع نگاه را ترویج کنیم.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و هنر باید به شکلی ملموس درک کنند که در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی نگاه شایسته‌ای به این حوزه می‌شود.

وزیر فرهنگ گفت: اگر فرهنگ اصلاح و تقویت شود مشکلات به همان نسبت در همه بخش‌ها کاهش می‌یابد و به همین دلیل فرهنگ هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بحمدالله شخصیت فرهنگی ممتاز از یاران نزدیک امام و رهبری مسئولیت دولت را برعهده دارند، تصریح کرد: باید از فضای جدیدی که برای حوزه فرهنگ پدید آمده، تشکر کنم؛ دانشگاه تهران مثل همیشه در این موضوع هم پرچمداری کرده است و می‌کند و انشاالله این اقدام مهم که تجربه اولش را از سر می‌گذراند به سنتی حسنه تبدیل شود.

گفتنی است در این مراسم محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی نهادرهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و جمعی از اساتید و فعالان فرهنگی نیز حضور داشتند.

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند