دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

رشد سریع ناخن با ۶ درمان خانگی شگفت انگیز!


رشد سریع ناخن ها: ناخن‌های بلند و خوش فرم نه‌تنها به دست‌ها زیبایی می‌بخشند، بلکه می‌‌توانند نشانه‌ای از سلامتی بدن نیز باشند. گاهی ممکن است روند رشد ناخن‌ها به دلایل مختلفی مانند مصرف دارو‌های شیمیایی، کمبود مواد مغذی یا مشکلات هورمونی با کندی مواجه شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که با رشد ناخن‌های خود با چالش مواجه شده‌اند، در ادامه این مطلب دنیای مد با ما همراه باشید تا با چند ترفند خانگی و دارویی برای رشد سریع ناخن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: زیباترین مدل های ناخن با لاک زرد آبی!

روش‌های خانگی برای رشد سریع ناخن

استفاده از روش‌های درمان خانگی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بدون هزینه و مصرف دارو‌های شیمیایی، به سرعت بخشیدن به روند رشد ناخن‌‌های خود کمک کنید:

۱. روغن زیتون

رشد سریع ناخن ها، روغن زیتون سرشار از ویتامین E است از این رو به رطوبت و رشد سریع ناخن‌ها کمک بسیاری می‌کند. برای استفاده از این روغن کافیست قبل از خواب مقداری از آن را گرم کنید و بر روی ناخن‌های خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید، تا به نتیجه دلخواه خود برای رشد ناخن‌هایتان برسید.

رشد سریع ناخن ها

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه‌بر رشد ناخن، به تقویت کوتیکول‌های آسیب‌دیده و درمان قارچ ناخن نیز کمک می‌کند. همچنین این روغن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است. برای استفاده از روغن نارگیل، کمی از  آن را در یک کاسه بریزید و ناخن‌هایتان را به مدت ۱۵ دقیقه در روغن قرار دهید، سپس ناخن‌ها را ماساژ دهید. انجام این کار به طور مداوم باعث رشد سریع ناخن‌ها می‌شود. می‌توانید روغن نارگیل را با مقداری عسل یا رزماری نیز ترکیب کنید.

۳. حنا

رشد سریع ناخن ها، مقداری پودر حنا را در آب خیس کنید و اجازه دهید ۲۴ ساعت بماند. سپس با استفاده از چوب پنبه آن را بر روی ناخن‌های خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بماند و در نهایت ناخن‌های خود را بشویید. توصیه می‌شود بعد از شستن ناخن‌ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۴.رشد سریع ناخن با وازلین

رشد سریع ناخن ها، وازلین منبع غنی از ویتامین E است که به رشد سریع ناخن‌های دست و پا کمک بسیاری می‌کند. اگر می‌خواهید رشد سریع ناخن در سه روز با وازلین را تجربه کنید، کافیست ناخن‌های خود را با آب و صابون بشویید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه با وازلین آن‌ها را ماساژ دهید، سپس ناخن‌های خود را بشویید.

رشد سریع ناخن ها

۵. بهبود رشد ناخن با رژیم غذایی مناسب

از آنجایی که کمبود برخی مواد می‌تواند مشکلات زیادی در بدن به وجود بیاورد، برای سلامت ناخن‌های خود باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید. برخی از ضروری‌ترین مواد مغذی برای رشد سریع ناخن‌ها به شرح زیر هستند:

سیستئین: مرغ، بوقلمون، ماست، حبوبات

فولات: اسفناج، مارچوبه، کاهو، آووکادو، نخود سبز

بیوتین: زرده تخم مرغ، ماهی قزل آلا، آجیل، اسفناج، بروکلی

ویتامین A: سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، انبه

ویتامین C: فلفل دلمه ای، مرکبات، توت فرنگی، کیوی

۶. سیر

رشد سریع ناخن ها، استفاده از سیر، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند به روند رشد ناخن‌های شما کمک کند. یک حبه سیر را برش بزنید و هفته‌ای دوبار روی کوتیکول ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید تا مواد آن کاملا جذب ناخن‌هایتان شود. این روش ممکن است برای رشد سریع ناخن در یک روز مؤثر نباشد، اما استفاده مداوم آن در دراز مدت اثر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: محکم شدن ناخن ها با ۱۱ روش خانگی شگفت انگیز در ۷ روز!

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند