دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

مبارزه با کبد چرب – سایت تفریحی و سرگرمی جیران بیماری کبد چرب


مبارزه با کبد چرب

ممکن است زیاد به کبد خود فکر نکنید. اما کبد هر روز عملکردهای اساسی را انجام می دهد. مانند سایر قسمت های بدن، چربی می تواند در کبد شما جمع شود. که ممکن است به کبد آسیب برساند و منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به روشهای مبارزه با کبد چرب بپردازیم.

داشتن مقداری چربی در سلول های کبدی طبیعی است. اما مصرف بیش از حد آن می تواند در عملکرد طبیعی کبد شما اختلال ایجاد کند. کبد به عنوان یک فیلتر برای حذف سموم از خون شما عمل می کند و به هضم غذای شما کمک می کند و همچنین به ثابت نگه داشتن قند خون در میان سایر فعالیت ها کمک می کند.

بیماری کبد چرب به طور فزاینده ای رایج شده است. اما اغلب علائمی ندارد. اگر علائمی دارید، ممکن است شامل خستگی و ناراحتی در سمت راست بالای شکم باشد.

مردم بسیار زیادی با بیماری کبدی راه می‌روند، و بیشتر آنها این را نمی‌دانند. مهم است که از این بیماری آگاه باشید تا افراد بتوانند توسط پزشکان خود غربالگری شوند.


موارد پیشنهادی


چربی سازی

برخی از شرایط سلامتی، ژن ها، رژیم غذایی و سیستم گوارشی شما می توانند احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب را افزایش دهند. هنگامی که این اتفاق می افتد، به آن بیماری کبد چرب غیر الکلی می گویند.

حدود یک سوم بزرگسالان ایالات متحده به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا هستند.

افراد مبتلا به چاقی یا دیابت نوع ۲ بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند. حدود ۷۵ درصد از افرادی که دارای اضافه وزن هستند و ۹۰ درصد افراد دارای چاقی شدید را تحت تاثیر قرار می دهد.

مصرف زیاد الکل نیز می تواند باعث بیماری کبد چرب شود. این بیماری کبد چرب مرتبط با الکل نامیده می شود.

مدتهاست که مشخص شده است که چاقی و الکل در ایجاد بیماری کبد چرب نقش دارند. اما اخیراً دانشمندان دریافته‌اند که برخی از سموم اطراف ما نیز ممکن است نقش داشته باشند.

یک تیم پزشکی میزان بالایی از این بیماری را در میان کارگران یک کارخانه تولید مواد شیمیایی کشف کردند. همه آنها به شدت با یک ماده شیمیایی به نام وینیل کلرید کار می کردند. این ماده شیمیایی عمدتاً برای ساخت PVC در محصولات پلاستیکی استفاده می شود.

از آن زمان تاکنون، مواد شیمیایی بسیار بیشتری با بیماری کبد چرب مرتبط شده اند. برخی از آنها در محصولات معمولی خانگی یافت می شوند و در محیط می مانند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممکن است همراه با سایر عوامل خطر برای بدتر کردن بیماری باشد.

ما در می‌یابیم که این چیزها احتمالاً به‌عنوان ضربه‌های مضاعف عمل می‌کنند. بگویید که رژیم غذایی بدی دارید و در معرض مواد شیمیایی قرار دارید. این ماده شیمیایی ممکن است اثرات رژیم غذایی را بدتر کند.

تشخیص کبد چرب

اکثر افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا هستند در نهایت با آسیب کبدی مواجه نمی شوند. اما برخی دچار التهاب و آسیب در سلول های کبدی خود می شوند. این مرحله از بیماری کبد چرب به عنوان استئاتوهپاتیت غیر الکلی یا NASH شناخته می شود.

اگر کبد چرب غیرالکلی یا NASH بدتر شود، می تواند باعث زخم دائمی و سخت شدن کبد شود. بیماری کبد در این مرحله سیروز نامیده می شود. می تواند منجر به نارسایی کبد یا سرطان کبد شود.

محققان هنوز در تلاشند تا بفهمند چرا بیماری کبد در برخی افراد بدتر می شود اما در برخی دیگر نه. اما شما می توانید برای جبران این آسیب اقداماتی انجام دهید. کبد توانایی ترمیم خود را دارد. به همین دلیل است که یافتن بیماری کبد چرب در مراحل اولیه بسیار مهم است.

اغلب، پزشک هنگام انجام آزمایش خون به دلایل دیگر، بیماری کبد چرب را کشف می کند. اگر علائمی دارید یا در معرض خطر بیشتری هستید، ممکن است پزشک بخواهد آزمایش خون یا تصویربرداری را انجام دهد. این آزمایش‌ها می‌توانند به جستجوی کبد چرب و تعیین شدت آن کمک کنند.

تنها آزمایش برای تعیین اینکه آیا بیماری به NASH پیشرفت کرده است، بیوپسی کبد است. در طول بیوپسی، پزشک یک تکه کوچک از بافت کبد شما را می گیرد. سپس نمونه از نظر علائم التهاب بررسی می شود.

بیوپسی می تواند دردناک باشد و می تواند منجر به خونریزی، سوراخ شدن یا عفونت شود. بسیاری از افرادی که تحت بیوپسی قرار می گیرند در نهایت به NASH مبتلا نمی شوند.

رفع آسیب زودهنگام کبد چرب

موثرترین درمان کبد چرب شامل تغییر سبک زندگی است. کاهش وزن مفید است.

اما کاهش وزن باید بسیار قابل توجه باشد. برای رفع NASH باید حدود ۷ درصد از وزن بدن خود را از دست بدهید. برای کاهش فیبروز یا جای زخم باید حداقل ۱۰ درصد از دست بدهید.

کاهش وزن همچنین می تواند به کاهش خطر حمله قلبی و سکته کمک کند. بیماری قلبی علت اصلی مرگ در افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی است.

تغذیه بهتر نیز می تواند کمک کند. سعی کنید از افزایش وزن خودداری کنید و ورزش خود را افزایش دهید و مصرف الکل خود را محدود کنید. الکل می تواند اثرات مضری بر بیماری کبد داشته باشد.

یکی از روشها شستن میوه ها و سبزیجات قبل از خوردن می باشد. این امر می تواند خطر قرار گرفتن در معرض آفت کش های موجود آنها را کاهش دهد.

در حال حاضر، هیچ درمان تایید شده برای بیماری کبد چرب وجود ندارد. مطالعات نشان داده اند که ویتامین E و داروهای دیابت که باعث کاهش وزن نیز می شوند ممکن است به بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی کمک کنند. چندین داروی امیدوارکننده در آزمایشات بالینی در حال آزمایش هستند.

برای پیشگیری از بیماری کبد چرب، وزن سالم را هدف قرار دهید و مصرف الکل را حذف کنید.


موارد پیشنهادی




ارسال نظر