دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

راز مقبولیت گلستان سعدی بین عموم مردم چیست؟



محمود توسلیان، عضو دفتر پاسداشت زبان فارسی در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر درباره ویژگی آثار بوستان و گلستان سعدی گفت: بعد از اینکه سعدی در نظامه بغداد تحصیل و به اقصی نقاط جهان سفر می‌کند، وقتی بر می‌گردد، بخاطر جهان‌بینی‌اش وارد حوزه‌های انسانی می‌شود. یعنی سعدی در اشعارش مسائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را مطرح می‌کند. وقتی او چاشنی زبان را وارد این حوزه‌ها می‌کند، لقب استاد سخن را می‌گیرد.

توسلیان ادامه داد: سعدی یک نابغه است که با خلق گلستان، بوستان، غزلیات، قطعات و رباعیاتش وارد حوزه عمومی زندگی مردم می‌شود. آنچه سعدی را بزرگ کرده، که لقب استاد سخن گرفته، زبان اوست. می‌بینیم سعدی بعد از گذشت قرن‌ها موفق عمل کرده است‌. او شاعری است که علاوه‌بر اینکه خارج از مرزها معروف است، داخل مرزها هم شناخته شده است.

عضو دفتر پاسداشت زبان فارسی درباره مقبولیت گلستان سعدی در بین عموم توضیح داد: یکی از ویژگی‌های گلستان بهره‌مندی از زبان نثر و نظم است. یعنی سعدی شعر و متن منثور را با هم در می‌آمیزد. اما بوستان به نسبت گلستان کتاب خواص است. چون موزون است. اما گلستان با متن منثور یا متن کتابی آغاز می‌شود و با شعر تمام می‌شود. علاوه‌بر آن، مقدمه یا دیباچه سعدی به قدری خلاقانه نوشته شده، که در گذشته به هر سواد آموزی گلستان سعدی را می‌دادند. 

دانلود انیمیشن

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت




نظر ها بسته شده اند