دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

خواص سبزی ضد سرطان


فواید کلم بروکلی, خواص داروئی کلم بروکلیفواید کلم بروکلی, خواص داروئی کلم بروکلی

بروکلی اعصاب را تقویت می کند، بینایی را بهبود می بخشد و پوست را بهبود می بخشد.

کلم بروکلی به دلیل داشتن ترکیبات خاص به عنوان یکی از سبزیجات ضد سرطان شناخته شده است.

به دلیل وجود «فلاونوئیدها» به ویژه «سولفورافان»، مشخص شده است که کلم بروکلی سبزی مبارزه کننده با سرطان است. خوردن کلم بروکلی از گسترش سلول های سرطانی به خصوص در سینه جلوگیری می کند.

بروکلی حاوی عناصری است که باعث تقویت اعصاب، بهبود بینایی و بهبود پوست می شود. بنابراین درباره کلم بروکلی بیشتر بدانید و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

منشا کلم بروکلی برخی از مردم بر این باورند که کلم بروکلی شبیه گل سبز است. این سبزی بومی ایتالیاست و از قرن ششم قبل از میلاد به طور معمول مصرف می شده است. ایتالیایی ها به این سبزی بروکلی می گویند که به معنی گل کلم است. این کلمه ریشه لاتین دارد که به معنی بازو یا شاخه است که به شکل درختی مانند این سبزی مربوط می شود. این سبزی با غذا پخته می شود یا به صورت خام در سالاد مصرف می شود.

خوردن کلم بروکلی برای زنان یائسه بسیار مفید است زیرا علائم یائسگی را کنترل می کند.بروکلی سرشار از کاروتن، ویتامین های B و C، اسید فولیک، پتاسیم، کمی سدیم، آهن، کلسیم، سلنیوم (در ساقه)، فلاونوئیدها و سولفورافان است.ناگفته نماند که با این همه مواد مفید، توصیه می شود در سبد غذایی خانواده گنجانده شود.

کلسترول خون را کاهش می دهد اگر اخیراً پس از دریافت نتایج آزمایش متوجه شدید که کلسترول خونتان بالاست، کارشناسان به شما توصیه می کنند که کلم بروکلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این کلم حاوی موادی است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. واقعیت این است که فیبر موجود در سبزیجات با کلسترول خون ترکیب می شود. این ترکیب باعث می شود که کلسترول به راحتی دفع شود و در نتیجه سطح کلسترول در بدن کاهش یابد.

خواص کلم بروکلی,آشنایی با خواص کلم بروکلیخواص کلم بروکلی,آشنایی با خواص کلم بروکلی

کلم بروکلی یک درمان طبیعی مفید برای کاهش التهاب در بدن و کاهش سرعت آسیب مفاصل است.

یک راه عالی برای خلاص شدن از شر سموم اگر به فکر خلاص شدن از شر سموم و مواد زائد بدن خود هستید، بروکلی بخورید. در این کلم مخصوص مواد مفیدی وجود دارد که به تدریج بدن را سم زدایی می کند. در تحقیقی که نتایج آن در مجله آکادمی ملی علوم آمریکا ثبت شده است، گفته شده است که با خوردن قسمت جوان کلم بروکلی از این خاصیت بهره بیشتری خواهید برد.

سلامت قلب و عروق بروکلی با خواص گوناگونی که دارد به اعضای اصلی بدن شما کمک می کند و علاوه بر کاهش کلسترول خون به تقویت رگ های خونی کمک می کند.سولفورافان موجود در کلم بروکلی دارای خواص ضد التهابی است و از آسیب و آسیب به عروق خونی جلوگیری می کند. ویتامین B همچنین در کلم بروکلی یافت می شود که به تنظیم و کاهش هموسیستئین کمک می کند. محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد معتقدند که هموسیستئین نوعی اسید آمینه است که پس از خوردن گوشت در بدن ایجاد می شود و مقادیر زیاد آن می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

تقویت بینایی شاید شنیده و خوانده باشید که هویج برای سلامت چشم بسیار مفید است و مربوط به لوتئین موجود در آن است، اما این بار برای حفظ سلامت چشم می توانید علاوه بر هویج از کلم بروکلی نیز استفاده کنید. بروکلی دارای آنتی اکسیدان های مفیدی است که از تخریب سلول های چشم، بروز آب مروارید و آسیب به چشم جلوگیری می کند.

دوستانه برای دستگاه گوارش عناصر رایج در بیشتر میوه ها و سبزیجات به هضم بهتر و سیری کمک می کند. کلم بروکلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با داشتن فیبر بالا به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.فیبر در حفظ سلامت باکتری های روده نقش دارد و باعث هضم بهتر غذا می شود.

کلم بروکلی سولفورافان از رشد و رشد باکتری معروف هلیکوباکتر پیلوری معده یا چسبیدن به دیواره معده جلوگیری می کند. این ویژگی اغلب در جوانه های بروکلی دیده می شود.

سبزی با خواص ضد التهابی، بروکلی یک درمان طبیعی مفید برای کاهش التهاب در بدن و کاهش سرعت آسیب مفاصل است. به همین دلیل به افرادی که از آرتروز رنج می برند توصیه می شود که کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود مصرف کنند. ترکیبات بروکلی با مهار ترشح آنزیم هایی که باعث آسیب مفاصل می شوند از مفاصل شما محافظت می کند.

خام، پخته یا بخارپز؟ روشی که برای تهیه کلم بروکلی انتخاب می کنید در جذب ریزمغذی های کلم بروکلی نقش دارد. افرادی که به دنبال خواص ضد سرطانی بروکلی هستند، نباید این سبزی را به مدت طولانی بپزند و آن را به صورت خام یا نیمه پخته مصرف کنند. پختن کلم بروکلی آنزیم های ضد سرطان این سبزی سالم را از بین می برد و جوشاندن آن به مدت ۲۰ دقیقه، قرار دادن کلم بروکلی در مایکروویو به مدت سه دقیقه و پختن آن به مدت ۵ دقیقه تأثیری ندارد.خواص آن عالی است و خواص مفید آن را از بین نمی برد. .کلم بروکلی خام تمام ریزمغذی های ضروری را دارد، بنابراین اگر از سندروم روده تحریک پذیر یا گاز رنج نمی برید، خوردن کلم بروکلی خام خوب است.

فواید انواع کلم,خواص کلم بروکلیفواید انواع کلم,خواص کلم بروکلی

بروکلی حاوی موادی است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

کلم بروکلی هم خطرناک است؟ به طور کلی خوردن کلم بروکلی برای افراد مختلف خطرناک نیست و هیچ گونه تهدید جدی یا عوارض مضری ندارد، اما بزرگترین مشکلی که از خوردن مقادیر زیاد کلم بروکلی ممکن است ایجاد شود، التهاب چشم یا بزرگ شدن روده است. گاز، که به این دلیل است که کلم بروکلی حاوی فیبر زیادی است، البته این ویژگی در همه انواع کلم یافت می شود، اما خواص مفید آن به قدری مهم است که ارزش افزودن کلم بروکلی را به طور متعادل به رژیم غذایی خود دارد. .

علاوه بر این، به گفته متخصصان دانشکده پزشکی اوهایو، افرادی که دارای خون رقیق و فشار خون پایین هستند، بهتر است کلم بروکلی مصرف نکنند، زیرا کلم بروکلی حاوی ویتامین K اختلالات خونی را کاهش می دهد که می تواند برای بیمارانی که به آن نیاز دارند مشکل ساز شود. برای رقیق کردن خون، خطرناک یا تغییر اثر دارو. بنابراین به افرادی که خون رقیق می خورند توصیه کنید کلم بروکلی نخورند.منبع: خوی وب

دانلود انیمیشن




نظر ها بسته شده اند