مرکز دانلود کتاب الکترونیکی


دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

چطور با انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست مان، شیک و باکلاس باشیم!


انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست: توجه به این کته که باید رنگ لباس با رنگ پوست بخورد، باعث می شود زیبایی تان چند برابر شود و در مجالس مثل یک ستاره بدرخشید.از این رو لازم است که حتما رنگ لباس تان را بر أساس رنگ پوست تان انتخاب کنید. در مرحله اول باید پوست تان را بشناسید که دقیقا چه رنگی است. آیا رنگ پوست تان سرد و رنگ پریده است یا پوست گرم یا خنثی دارید.

دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا  بهترین رنگ را برای لباس های تان انتخاب کنید. در ادامه این مطلب دنیای مد در مجموعه آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک با انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 

انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست

در انتخاب رنگ ها باید هماهنگی رنگ ها را هم در نظر بگیرید. البته هماهنگی رنگ ها به معنای یک دست بودن رنگ ها نیست. بلکه باید بدانید که کدام رنگ با کدام رنگ به خوبی ست می شود و درخشان تر به نظر می رسد. در کنار انتخاب رنگ لباس مناسب از اکسیسوری های زیبا مانند روسری، کیف دستی، کمربند یا کفش هم استفاده کنید تا زیبایی تان بیشتر جلب توجه کند.

از این رو، در این مطلب همان طور که اشاره شد به انتخاب رنگ لباس براساس رنگ پوست شما می پردازیم. شما با انتخاب لباسی بر اساس رنگ پوست تان، زیباتر و درخشان تر به نظر می رسید. روش های تعیین رنگ پوست عبارتند از:

با کمک کرم پودر

برای تشخیص رنگ پوست واقعی خود، باید بیشتر به عمق پوست خود دقت کنید. رنگ سطح پوست شما می تواند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، واکنش به دارو یا شرایط پزشکی مانند آکنه روزاسه تغییر کند. اما رنگ پوست واقعی شما  با ته رنگ هایی که از طریق آن ایجاد می شود تعیین می شود. یکی از روش های عالی برای تعیین رنگ واقعی پوست امتحان کردن کرم پودر است.

انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست

البته ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. این سردرگمی هم در مورد ته رنگ و رنگ سطح به این دلیل است که گاهی اوقات ما فونداسیون یا پودری را انتخاب می کنیم که در ظاهر برای پوست ما عالی به نظر می رسد. اما پس از امتحان کردن روی پوست به طرز وحشتناکی با هم برخورد می کند و أصلا برای رنگ پوست ما مناسب نیست.

بنابراین ابتدا مطمئن شوید که پوست شما تمیز و عاری از هرگونه مواد آرایشی یا لوسیون است. زیرا صورت اگر تمیز نباشد می تواند بر روی نتایج تأثیر بگذارد. اگر تازه صورت خود را شسته اید، حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا قرمزی ناشی از شستشو از بین برود. مطمئن شوید که از نور طبیعی روز برای بررسی رنگ پوست خود استفاده می کنید. زیرا نور مصنوعی می تواند ظاهر ته رنگ پوست شما را تغییر دهد. با در نظر گرفتن این موارد کمی از کرم پودر را به پوست تان بمالید و نتیجه را ببینید. اگر با پوست صورت تان هم خوانی داشت شما رنگ پوست تان را یافته اید.

استفاده از کاغذ سفید

ساده ترین آزمایش این است که از یک تکه کاغذ سفید ساده استفاده کنید. کاغذ را روی صورت خود نگه دارید و مقایسه کنید که پوست شما برخلاف کاغذ چگونه به نظر می رسد. اگر پوست شما مایل به زرد، سبز یا قهوه ای روشن به نظر می رسد، احتمالاً رنگ پوست گرمی دارید. اگر پوست شما صورتی، گلگون یا آبی به نظر می رسد، پس رنگ پوست شما سرد است.

اگر پوست شما خاکستری به نظر می رسد، پس رنگ پوست شما خنثی است. اگر بیماری پوستی مانند آکنه روزاسه دارید، یا اگر به شدت برنزه هستید، از یکی از دوستانتان بخواهید که به جای آن از آزمایش کاغذی روی چین پشت گوش شما استفاده کند. زیرا احتمال کمتری دارد که تحت تأثیر این متغیرها قرار گیرد.

با کمک کف دست

در مرحله بعد، کف دست خود را به سمت بالا برگردانید و به رگ های دست و مچ دست نگاه کنید. اگر رگ های شما آبی یا بنفش به نظر می رسد، پوست سردی دارید. اگر سبز به نظر می رسند، پوست گرمی دارید. اگر تشخیص شما سخت است که رگ ها چه رنگی است، پس پوست خنثی دارید.پ

انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست

نور خورشید

راه دیگر این است که واکنش پوست شما در برابر خورشید چگونه است؟ افرادی که به جای سوختگی به راحتی برنزه می شوند معمولاً رنگ پوست گرم دارند. افرادی که به جای برنزه شدن می سوزند معمولا رنگ پوست سردی دارند. اگرچه گاهی اوقات خانم هایی با پوست آبنوس تیره که نمی سوزد نیز می توانند ته رنگ سرد داشته باشند. افرادی که خنثی هستند ممکن است از نظر برنزه کردن یا سوزاندن در هر دو گروه قرار بگیرند. اما افراد خنثی ظاهر واضحی از پوست زیتونی، زرد یا قرمز ندارند.

اما بهترین رنگ ها بر اساس رنگ پوست کدامند:

رنگ هایی برای پوست های گرم

اگر رنگ پوست گرمی دارید، به افرادی مانند کلر دینز، جسیکا آلبا، کیم کارداشیان و بیانسه می‌پیوندید. برای شما بهترین رنگ ها بازتابی غنی از طبیعت هستند. در سمت گرم چرخ رنگ، باید به رنگ های قرمز، هلویی، مرجانی، نارنجی، کهربایی، طلایی و زرد بچرخید. همچنین زمانی که از رنگ های سردتر مانند زیتونی، خزه ای، ارکیده و بنفش-قرمز استفاده می کنید، عالی به نظر می رسید.

انتخاب رنگ لباس براساس رنگ پوست

رنگ های خنثی‌ که برای شما بهترین هستند عبارتند از قهوه‌ای، کاپوچینو، کرم و خاکستری قارچی. از رنگ های سرد مانند آبی یخی یا رنگ های جواهری مانند یاقوت کبود یا آمتیست اجتناب کنید. زیرا می توانند شما را خسته و پوست شما را خاکستری نشان دهند.

 رنگ هایی برای رنگ پوست سرد

اگر پوست سردی دارید، افراد مشهور شامل کیت بلانشت، نیکول کیدمن، میندی کالینگ و لوپیتا نیونگو هستند. بهترین رنگ‌ها برای شما در انتهای طیف سرد قرار دارند و هم از اعماق اقیانوس و هم از اعماق زمستان الهام گرفته شده‌اند. آبی های روشن، زمردی و بنفش تیره، همراه با سایه های یخ زده اسطوخودوس، آبی یخی یا صورتی، با این رنگ ها عالی به نظر می رسید.

جالب خواهد بود: پیر و سن بالا: اگه این رنگ لباس ها را با هم بپوشید، شما را پیر و سن بالا نشان می ده!

بیشتر بخوانید: مدل مانتو کتی جدید مد سال ۱۴۰۳+عکس

انتخاب رنگ لباس براساس رنگ پوست

در قسمت رنگ های گرم، می توانید از رنگ های یاقوتی، قرمز براق، روشن یا زرد فوق العاده کم رنگ استفاده کنید. با رنگ های خنثی، خاکستری سرد، سفید روشن و سرمه ای انتخاب های خوبی هستند. سعی کنید از رنگ های نارنجی، قرمز گوجه ای و زرد قوی که می توانند کاملا با پوست شما برخورد کنند، اجتناب کنید.

رنگ هایی برای رنگ پوست خنثی

رنگ خنثی، شما را در یک دسته منحصر به فرد با جولیان مور، آنجلینا جولی، جولیا رابرتز و کری واشنگتن قرار می دهد. به‌عنوان کسی با رنگ خنثی، می‌توانید هر رنگی را در چرخ رنگ ها انتخاب کنید. اما معمولاً بهتر است به جای رنگ‌های روشن‌تر، به سراغ نسخه‌های ملایم یا مات ‌تر بروید. رنگ هایی مانند صورتی غبارآلود، سبز یشمی، زرد ذرتی یا آبی مردابی را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ لباس براساس رنگ پوست

برای رنگ‌های خنثی، رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، خاکستری متوسط ​​و مشکی نیز انتخاب خوبی هستند. رنگ‌های بیش از حد اشباع مانند آبی براق و سرخابی می‌توانند رنگ پوست خنثی شما را تحت تأثیر قرار دهند. اما یک استثنای بزرگ در این مورد وجود دارد، هرگز از پوشیدن قرمز روشن نترسید. زیرا شما با این رنگ شگفت‌انگیز به نظر خواهید رسید.

رنگ هایی برای تمام پوست ها

تعداد انگشت شماری از رنگ ها هستند که با هر رنگ پوستی عالی به نظر می رسند. زیرا تعادل کاملی بین گرم و سرد ایجاد می کنند که با پوست شما در تضاد نیست. سفید خالص با پوست همه عالی می شود. اگر متوجه شدید که لباس سفید کاملاً مناسب شما نیست، در نور طبیعی به آن نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که در واقع ته رنگ سرد یا گرمی ندارد که ممکن است آنقدرها روی قفسه مشخص نباشد.

رژگونه روشن هر رنگ پوستی را روشن می کند و درخشش طبیعی صورت شما را نشان می دهد. سبزه سبز با ترکیبی عالی از آبی و سبز هر کسی می تواند بپوشد. این رنگ در واقع یک سایه عالی تابستانی یا زمستانی است. اگر می‌خواهید رنگ پوست شما تیره تر و گرم تر دیده شود، بنفش بادمجانی را امتحان کنید که مانند رنگ خنثی عمل می‌کند و پوست شما را برجسته می‌کند.

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

انعکاس صدای انتخابات از رادیو/ با هم برای ایران همراه با رادیو



شبکه‌های رادیویی امروز ۲۱ اردیبهشت ماه تمام قد کنار مردم حضور داشتند تا راوی صادقی برای بازتاب حضور پر شور مردم ایران در دومین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی باشند. به همین منظور گروه‌های برنامه ساز از نخستین لحظات شروع رای گیری این رسالت مهم را به عهده داشتند تا بتوانند به واسطه پخش برنامه‌های متنوع انعکاس دهنده شور مردم در این روز مهم و سرنوشت ساز باشند. در گزارش ذیل به تفکیک، توضیحاتی پیرامون فعالیت هر شبکه آمده است.

رادیو ایران انعکاس دهنده صدای ایل قشقایی

 شبکه رادیویی ایران ویژه برنامه انتخابات را با نام “روز انتخاب” از ساعت ۸ صبح در حوزه انتخابیه آغاز کرد. در ابتدای شروع برنامه، احمد وحیدی وزیر کشور توضیحاتی پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راهیابی نامزد‌ها به دور دوم انتخابات داد. وی بیان کرد انتخابات پایه‌های مردم سالاری دینی کشور را مستحکم‌تر می‌کند. همچنین علی رشیدی گزارشگر رادیو ایران با استقرار در ستاد انتخابات وزارت کشور، لحظه به لحظه روایتگر خبر‌های انتخابات بود. بخشی از برنامه روز انتخابات این شبکه اختصاص به گزارش گزارشگر برنامه ایرانیاران از استان فارس داشت که روایتگر صدای ایل قشقایی پای صندوق رای بود. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با گزارشگر رادیو ایران تاکید کرد که همچون دور قبلی انتخابات همه امکانات وزارت ارتباطات، اپراتور‌ها و دستگاه‌های مرتبط بسیج شد که ارتباطات با کیفیت بالا پایدار باشد. سید محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد که خاصیت ملت ایران حضور به موقع در مسائل و کلیات مربوط به کشور است. همچنین یک جانباز در گفتگو با رادیو ایران گفت مردم امروز با حضور در پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد و نماینده‌ها هم باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و پاسخگوی حضور پرشور مردم باشند. محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در گفتگو با عباس سنجری گزارشگر رادیو ایران مستقر در شورای نگهبان درباره تمهیدات فراهم آمده برای مرحله دوم انتخابات نکاتی را عنوان کرد. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان هم تاکید کرد که سامانه مردم ناظر در خدمت مردم است.

رادیو جوان همگام با رای اولی‌ها

در ویژه برنامه زنده «متولد ایران» رادیو جوان، گزارشگر این شبکه با استقرار در حسینه ارشاد از حال و هوای انتخابات در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و اشاره به حضور رأی اولی‌ها کرد. همچنین در بخشی از این برنامه پیرامون ساعت انتخابات و اینکه افرادی که در دوره اول به هر دلیلی نتوانستند شرکت کنند در دور دوم می‌توانند حضور داشته باشند و رای بدهند. دکتر امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در قالب گفتگو با این برنامه توضیحاتی پیرامون تجهیزات انتخابات گفت. ظهیر اصفهانی، کارشناس مسائل رسانه، در ویژه برنامه متولد ایران رادیو جوان به اهمیت هشتگ‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت اگر کسی رسانه قوی داشته باشد، حرف اول را در آن کشور می‌زند. در بخشی از این برنامه سربخشیان، گزارشگر آذربایجان شرقی از مسجد کرامت شهر تبریز از حال و هوای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و به رقابت تنگاتنگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. رسول عباس آبادی، گزارشگر استان گلستان در این ویژه برنامه از مسجد قائمی گنبد کاووس از مشارکت پرشور مردم خبر داد و اشاره به حضور جوانان و همچنین ورزشکاران کرد و فرید رشیدی گزارشگر رادیو البرز هم از اقبال گسترده رای اولی‌ها گفت. از دیگر بخش‌های شنیدنی این برنامه گزارش گیتی محمدی گزارشگر معاونت صدا بود که با جوانان دهه ۸۰ گفتگو کرد.

رادیو فرهنگ با هم برای ایران

علیرضا نوری گزارشگر رادیو فرهنگ با استقرار در ستاد انتخابات با وزیر کشور و مسئولان گفتگو داشت. سمیه نجفی دیگر گزارشگر این شبکه با حضور در امامزاده صالح از حال و هوای مردم در دور دوم انتخابات گفت. همچنین سیدمرتضی کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ در برنامه با هم برای ایران به تشریح و تبیین اهمیت شرکت در انتخابات و مجلس پرداخت. در بخشی از برنامه دکتر علیرضا اسلامی کارشناس سیاسی تاکید کرد که انتخابات روایتگر قدرت ملی، پشتوانه امنیت و دیپلماسی ملی است. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با این شبکه از همه مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد. سیدمحمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت۴۰درصد نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، زن هستند و این نشانه حضور زنان در عرصه‌های مختلف کشور است.

رادیو تهران با شهرآرا از مسجد لرزاده

شبکه رادیویی تهران با استقرار در مسجد لرزاده به صورت زنده برگزاری دور دوم انتخابات و حضور پرشور مردم را از ویژه برنامه “شهرآرا” پوشش داد و گزارشگران با حضور در سطح شهر، شورای نگهبان، استانداری و وزارت کشور و… با مسئولان و مردم گفتگو کردند. علیرضا محمدی گزارشگر رادیو تهران با احمد وحیدی، وزیر کشور در ساعات اولیه رای گیری و اعلام رسمی شروع انتخابات گفتگو کرد. همچنین مجید درویشی فرماندار ورامین در گفتگو با شهر آرا توضیحاتی پیرامون اقبال گسترده مردم در ورامین و پیشوا داد. از دیگر گفتگو‌های این شبکه با فاطمه برومند نائیب رئیس شورای انتخابات مسجد لرزاده بود که او از حضور جوانان و افراد میانسال پای صندوق‌های رای گفت. امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در گفتگو با این شبکه مهم‌ترین تمایز این دوره از انتخابات را در شیوه احراز هویت دانست و گفت: تمایز این دوره از انتخابات در شیوه احراز هویت است و شناسنامه اعمال نمی‌شود و به صورت الکترونیکی است. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در پاسخ به گزارشگر این شبکه توضیحاتی پیرامون انتخابات داد. محسن نایبی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران درباره تمهیدات امنیت انتخاباتی نکاتی را توضیح داد. سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزات کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور از نقش کلیدی صدا و سیما در دور اول و دوم انتخابات گفت. حسن جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران توضیحاتی پیرامون صندوق‌های مکانیزه حوزه‌های انتخابیه تهران ارائه کرد. محمد مخبر، معاون اول ریاست جمهوری بیان کرد که چشمان مظلومان دنیا در چند سال اخیر به مردم ایران بوده است.

ایران جان رادیو سلامت با اجرای اسناوندی

ویژه برنامه روز انتخابات شبکه رادیویی سلامت با نام “ایران جان” با اجرای محیا اسناوندی و مسعود خواجه وند و با محوریت اثرگذاری انتخاب‌های ما در زندگی و آینده، روانه آنتن شد. دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس بیمارستان بقیه الله عج و فوق تخصص هماتولوژی ضمن دعوت از پزشکان، کادر درمان و دانشجویان برای شرکت از انتخابات تاکید کرد حضور پررنگ ما پای صندوق رای باعث افزایش اعتبار و اقتدار ما در دنیا خواهد بود. در فواصل برنامه علی رشیدی گزارشگر رادیو مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور در گفتگو با برنامه ایران جان رادیو سلامت به نقل از مسئولین برگزاری انتخابات پیرامون این روز نکاتی را به شنوندگان این برنامه گفت. دکتر قاسم رضیعی قاری بین المللی قران و متخصص پزشکی هسته‌ای در برنامه ایران جان تاکید کرد خداوند در قران به ما امر کرده که امانات را به اهلش بسپاریم و مصداق این آیه در این روزگار همین انتخابات است که باید با رای خود مسئولیت را به نمایندگان اصلح و صاحب صلاحیت بسپاریم. مهدیه رشیدی گزارشگر رادیو مستقر در حسینیه ارشاد در برنامه “ایران جان” از حضور کودکان در کنار خانواده‌ها که منجر به گرمی و نشاط بیشتر انتخابات شده شده و رای اولی‌ها گفت.

رادیو نمایش و گزارش‌های شنیدنی آمیزبالا

شبکه رادیویی نمایش از قالب متفاوتی برای برنامه روز انتخابات بهره برد. این شبکه در برنامه “هم رای: روز انتخاب” که از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روی آنتن رفت، تلاش کرد از دور دوم انتخابات، خاطراه‌ای ماندگار برای ذهن مردم خلق کند. گزارشگر اختصاصی این شبکه عروسکی به نام آمیزبالا، پیرمردی هفتاد ساله بود که به سراغ حوزه‌های رای گیری در سطح شهر تهران می‌رفت و در قالب گفتگو با مردم و ارائه گزارشی متفاوت، انعکاس دهنده شور و هیجان مردم پای صندوق‌های رای بود. محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات درباره اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک و غیر الکترونیک توضیح داد. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات و فناوری هم در این برنامه اعلام کرد که آینده این مملکت متعلق به جوانان کشور است. رای اولی‌ها با حضور پرشور و نشاط شان تلاش می‌کنند این مشعل را تحویل بگیرند و برای آینده کشور تاثیر گذار باشند. دکتر علی ودایع استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در برنامه “هم رای: روز انتخاب” تاکید کرد حضور تک تک افرادی که در انتخابات رای می‌دهند مهم است و زمانی که رای‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند وزن سنگینی را ایجاد می‌کنند که باعث برنده شدن می‌شود.

رادیو اقتصاد با رهیافت

شبکه رادیویی اقتصاد در قالب برنامه‌های روزانه شبکه به موضوع انتخابات پرداخت. حجه الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با برنامه رهیافت تاکید کرد مجلس می‌تواند بسیار قوی و تاثیرگذار باشد؛ چرا که با وضع قوانین همه را در چهارچوب و راستای مصالح ملی نگه می‌دارند؛ لذا مجلس از اقتدار کامل برخوردار است. علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه هم در گفتگو با شبکه رادیو اقتصاد و برنامه روی خط اقتصاد اعلام کرد که به کاربران اجرایی انتخاب نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی آموزش داده شد. همچنین هادی ثروتی کارشناس سیاست بین الملل در برنامه رهیافت به نقش مردم در انتخاب افراد مستعد و دغدغه‌های مهم اقتصادی صحبت کرد.

همراه با غیر علنی در رادیو صبا

شبکه رادیویی صبا در قالب پخش برنامه‌های متنوع همچون صبح صبا، عصر صبا، غیر علنی، بی زحمت و زنگ انشا در فضایی متفاوت به موضوع انتخابات و طرح و پاسخ دهی به چالش‌های انتخاباتی پرداخت.

رادیو ورزش با دختران ایران

شبکه رادیویی ورزش در قالب برنامه‌های روزانه گردش و ورزش، دختران ایران، سکوی دانش، جهان ورزش، داورانه و فوتبال ۹۲ در قالب گفتگو با ورزشکاران و مسئولان پیرامون دور انتخابات گفتگو کرد.

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

پرنسس های جنگجو در کشورهای مختلف +عکس


پرنسس های جنگجو در کشورهای مختلف: پرنسس ها و شاهزاده ها همیشه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شخصیت ها در کارتون ها و انیمیشن ها هستند که طرفداران بسیار زیادی در میان کودکان و نوجوانان به خصوص دختر خانم ها دارند. کمپانی های تولید انیمیشن با آگاهی از این موضوع تلاش می کنند با خلق شخصیت های پرنسسی و شاهزاده ها مورد علاقه کودکان آنها را سرگرم کنند و در این زمینه شاهکارهای بسیار زیبایی در دنیای کارتون ها و انیمیشن ها خلق کرده اند.

در سال های اخیر هوش مصنوعی نیز دست به کار شده و با خلاقیت توانسته است تصاویر جالب و حیرت انگیزی از پرنسس ها و شاهزاده های مختلف با توجه به فرهنگ و دیگر شاخصه های موجود یک کشور ایجاد کند. در ادامه شما می توانید طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف را مشاهده کنید. با مجله خبری چشمک و پرنسس های جنگجو در کشورهای مختلف همراه باشید.

پرنسس های جنگجو در کشورهای مختلف

تا به حال به چهره واقعی جذاب ترین زنان تاریخ مانند کلئوپاترا و دیگر پرنسس ها و همچنین هنرمندان سده گذشته و …. فکر کرده اید؟ هوش مصنوعی چهره آنها را با دقت و هنرمندانه نقاشی کرده است و به این ترتیب شما می توانید وارد یک سفر تصویری شوید! از ملکه‌های باستانی گرفته تا نمادهای مدرن، جذابیت زیبایی‌های جاودانه جهان را تجربه کنید، که با فناوری‌های پیشرفته دوباره تجسم شده‌اند. تاریخ با آینده ملاقات می کند، همه تحت هوش مصنوعی!

طراحی پرنسس های جنگجو در کشورهای مختلف با کمک مطالب تاریخی و همچنین شاخصه های فرهنگی هر کشور طراحی و بازسازی شده است. در ادامه می توانید به مطلب تصاویر جالب از طراحی پرنسس های جنگجو در کشورهای مختلف از سری مطالب فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک بپردازید.

 

پرنسس های جنگجو در کشورهای مختلف

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

طراحی پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرنسس های جنگجو کشورهای مختلف

 

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

چه عواملی باعث عاقبت به خیری انسان‌ها می‌شود؟



در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی و مدیر موسسه منبر آسمانی درمورد عواملی که باعث عاقبت به خیری افراد می‌شوند، اظهار کرد: در روایت، موارد و عوامل و انجام امور دیگری را به صورت جزئی‌تر برای عاقبت به خیری بیان می‌کند:

توبه از گناهان

 «ثمّ کانَ عاقِبَهُ الّذینَ اساؤا السُواى أن کذّبوا بَآیاتِ اللّه و کانوا بها یَستَهزِؤن» «عاقبت افرادى که اعمال بد انجام مى‌دهند به اینجا منتهى شد که آیات خداوند متعال را تکذیب کردند.» (روم ۱۰)

عاقبت از عقب می‌آید؛ یعنی عاقبت به خیری در گروی گذشته صحیح افراد است و به عبارت دیگر، تا عقبه درست نباشد آینده خوبی برای انسان رقم نخواهد خورد و محال است که عاقبت به خیری با گناه جمع شود. لذا، عاقبت به خیری کاملاً با توبه به معنی پشیمانی از اشتباهات گذشته و جبران آنها گره خورده است و تاریخ نیز، به روشنی گواهی می‌دهد که اگر کسی توبه کند و ضمن جبران گذشته، به اصلاح آینده بپردازد، آینده روشن و درخشانی در انتظار او خواهد بود. 

تحکیم و تثبیت عقاید

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی بیان کرد: تلقین و تکرار عقاید و پایبندی به آنها می‌تواند در عاقبت به خیری نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و به این جهت، در زمان غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سفارش شده این دعا‌ها که مجموعه عقاید در آنها آمده است را جهت عاقبت به خیری بخوانید. 

 دعا برای حفاظت از دین

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام صادق علیه‌السلام به زراره فرمودند: در عصر غیبت که عصر امتحان شیعیان و دوران سختی است برای محافظت دین، پیوسته این دعا خوانده شود:

«اللّهم عرّفنی نفسک فانّک ان لم تعرّفنی نفسک لم اعرف نبیّک…» و سفارش شده است که هر صبح و شام، این دعا را بخوانید: 

«اللهمّ مقلّب القلوب و الابصار، ثبّت قلبی علی دینک ولاتزغ قلبی بعد اذ هدیتنی وهب لی من لدنک رحمه…؛» «ای خدایی که دل‌ها و دیده‌ها را زیر و رو می‌کنی، قلب مرا بر دینت ثابت و استوار بدار و دلم را بعد از هدایت منحرف مگردان.»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی مطرح کرد: دعای «رضیت باللّه ربّا و بالاسلام دینا و بمحمّدٍ صلّی اللّه علیه و آله نبیّا و بعلیٍّ اماماً و بالحسن و الحسین… و الخلف الصالح علیهم السّلام ائمّهً و سادهً و قادهً…؛» «رضایت دادم که خداوند پروردگار من است و اسلام به عنوان دین من، و محمّد، نبی من و علی و حسن و حسین (ونه فرزندش) از جمله خلف صالح امام من، سلام بر آنها باد به عنوان پیشوایان و بزرگان و رهبران.»

 مداومت بر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان مهم‌ترین ذکر الهی و خواندن هفت مرتبه «بسم اللّه الرحمن الرحیم لاحول ولاقوّه الّا باللّه العظیم.» عامل عاقبت به خیری می‌شود. البته به یقین مراد صرف خواندن نیست بلکه توجه به مضامین و عمل نمودن به معانی آنها عامل عاقبت به خیری می‌شود.

خدمت به خلق به خصوص والدین 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: از امام سجاد علیه‌السلام نقل شده است مردی نزد رسول خدا صل الله علیه وآله والسلم آمد و عرض کرد: عمل زشتی نیست که انجام نداده باشم. آیا راه توبه برای من باز است؟ پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: «فهل من والدیک احدٌ حیٌّ قال: ابی قال: فاذهب فبرّه قال: فلمّا ولّی قال رسول اللّه (صلی الله علیه وآله) لو کانت امّه: آیا از والدینت کسی زنده است؟ عرض کرد: پدرم (زنده است) فرمودند: برو به پدرت نیکی کن (تا خداوند تو را ببخشد و عاقبت به خیر گردی) راوی می‌گوید: وقتی آن مرد رفت، پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: «ای کاش مادر داشت».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی افزود: مرحوم آیت اللّه مرعشی نجفی فرموده‌اند: زمانی که در نجف بودیم، روزی هنگام ظهر، مادرم به من گفتند: برو پدرت را صدا بزن تا برای صرف نهار بیاید. من به طبقه بالا رفتم و دیدم پدر در حال مطالعه خوابش برده است. نمی‌دانستم چه کنم؟ از طرفی باید امر مادر را اطاعت می‌کردم و از طرفی می‌ترسیدم با بیدار کردن پدر، باعث رنجش خاطر او شوم. خم شدم و لب‌هایم را کف پای پدر گذاشتم و چندین بوسه بر آن زدم تا این‌که بر اثر قلقلک پا، پدرم از خواب بیدار شدند و دیدند که من هستم و وقتی این ادب و احترام را از من دیدند، فرمودند: شهاب الدین تو هستی؟ عرض کردم: بلی آقا، دو دستش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: «پسرم خداوند عزتت را بالا ببرد و تو را از خادمین اهل بیت علیه السلام قرار دهند.» و من هرچه دارم از برکت همان دعای پدرم است که در حق من کردند و به مرحله اجابت رسید.

خیر و برکت بر اثر خدمت به والدین

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: استاد مرتضی مطهری رحمت الله علیه فرموده‌اند: «گهگاه که به اسرار وجودی خود و کارهایم می‌اندیشم، احساس می‌کنم، یکی از مسائلی که باعث خیر و برکت در زندگی‌ام شده و همواره عنایت و لطف الهی را شامل حال من کرده است، احترام و نیکی فراوانی بوده است که به والدین خود به ویژه در دوران پیری و هنگام بیماری کرده‌ام. علاوه بر توجه معنوی و عاطفی، تا آن‌جا که توانایی‌ام اجازه داد… از نظر هزینه زندگی به آنان کمک و مساعدت کرده‌ام…»

 محبت به اهل بیت علیهم السلام

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی افزود: در روایتی از پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم می‌خوانیم: محبت و علاقه به من و اهل بیت من، در هفت جای هولناک، کارساز و نجات بخش است: هنگام مرگ، در قبر، هنگام زنده شدن مردگان در قیامت، زمانی که نامه عمل هر شخصی را به دستش دهند، هنگام حسابرسی، هنگام سنجش اعمال، هنگام عبور از صراط؛ بنابراین، یکی از مهم‌ترین عوامل رسیدن به عاقبت به خیری، محبت معصومان علیهم السلام است. در پاره‌ای از روایت‌ها می‌خوانیم: «لِکُلِّ شَیءٍ جَوازٌ و جوازُ الصّراط حُبُّ علی بن ابیطالب؛» «برای هر چیزی اجازه عبور لازم است و جواز عبور از صراط در قیامت، محبت و اطاعت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است».

خبرنگار: فاطیما میرزایی 

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

اگر خاصیت آب برنج برای زیبایی پوست رو می دونستی اون را دور نمی ریختی+نحوه مصرف


خواص آب برنج برای پوست: وقتی نوبت به مراقبت از پوست می‌رسد، به خیلی چیزها فکر می‌کنید. در حالی که خیلی از مواد در دسترس شما مانند آب برنج به طرق متعددی برای پوست مفید است. و استفاده از آن در بسیاری از رژیم‌های مراقبت از پوست مورد توجه قرار گرفته است. آبی که به سادگی پس از پختن برنج دور می‌اندازیم ممکن است راه حلی برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی باشد.

این آب نشاسته‌ای بخشی جدایی ناپذیر از درمان‌های مراقبت از پوست کره‌ای و ژاپنی است. می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. می توانید آن را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید و در دراز مدت از مزایای آن بهره مند شوید. همچنین ارزان است. برای درک بیشتر در مورد خواص آب برنج برای پوست، و طرز تهیه و روش های استفاده از آن به خواندن این مطلب از سری مطالب بخش سلامت و آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک ادامه دهید.

خواص آب برنج برای پوست

برنج فقط یک غذای اصلی در غذاهای آسیایی نیست. بلکه بخشی جدایی ناپذیر از زیبایی و مراقبت از پوست آسیایی‌های نیز است. زنان ژاپنی و کره ای قرن هاست که از آب برنج به عنوان یک محصول مراقبت از پوست و مو استفاده می کنند.

مطالعات زیادی در مورد فواید آب برنج برای پوست انجام نشده است. بیشتر مزایا بر اساس شواهد حکایتی است و توسط دانشمندان تایید نشده است. صرف نظر از همه این ها، بیایید بررسی کنیم که آب برنج چه کاری می تواند برای پوست شما انجام دهد.

آب برنج برای پوست

مزایای ضد پیری

مطالعه‌ای در مورد اثرات فرمولاسیون ژل حاوی آب برنج را بر روی پوست انسان انجام شده است. این مطالعه شامل ۱۲ داوطلب بود که به مدت ۲۸ روز از این فرمول استفاده کردند. مشخص شد که آب برنج مملو از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند فعالیت الاستاز (آنزیمی که به الاستین آسیب می زند) را مهار کند. بنابراین، می تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش علائم پیری کمک کند.

اثر روشن کننده پوست

این مزیت آب برنج از نظر علمی ثابت نشده است. با این حال، مردم در کره و ژاپن از آب برنج برای به حداقل رساندن لکه ها و روشن کردن پوست خود استفاده می‌کنند. فرض بر این است که آب برنج ممکن است حاوی آنزیم هایی باشد که خاصیت روشن کنندگی پوست دارند. به همین دلیل است که از آن به عنوان یک ماده فعال در صابون ها و کرم ها استفاده می شود.

محافظت از سد پوستی

هنگامی که سد طبیعی پوست شما آسیب ببیند، پوست خشک می شود و در برابر شرایط پوستی مانند درماتیت آتوپیک آسیب پذیر می شود. مطالعه‌ای نشان داد که نشاسته برنج می تواند به بهبود و ترمیم سد طبیعی پوست کمک کند. این خاصیت به ویژه برای افرادی که درماتیت آتوپیک دارند مفید است. این عملکرد آب برنج ممکن است برای مدیریت اگزما، بثورات و التهاب نیز مفید باشد.

تسکین آفتاب سوختگی

آب برنج روی پوست آفتاب سوخته احساس آرامش می کند. بسیاری از مردم آن را برای درمان علائم خفیف آفتاب سوختگی مانند قرمزی، التهاب و خارش بسیار مفید می دانند. وقتی آب برنج نشاسته ای روی پوست استفاده شود، اثر سفت کننده و تقویت کننده نیز دارد. این می تواند به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند مفید باشد. شواهد محدودی وجود دارد که از تأثیر آب برنج بر روی پوست حمایت می کند.

با این حال، از آنجایی که فاقد مواد شیمیایی است و برای انواع پوست مناسب است، امتحان کردن آن ضرری ندارد. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، طرز تهیه آب برنج در خانه را در بخش بعدی بررسی کنید.

نحوه تهیه آب برنج در خانه

روش های مختلفی برای تهیه آب برنج وجود دارد. می توانید برنج را قبل آب خیس کنید و بپزید. راهی را انتخاب کنید که برای شما راحت تر است.

روش خیساندن (سریعترین راه برای تهیه آب برنج)

یک فنجان برنج (حدود ۱۰۰ گرم) مصرف کنید. شما می توانید انواع برنج را انتخاب کنید. آن را درست بشویید تا تمیز شود. سه فنجان آب (حدود ۵۰۰ میلی لیتر تا ۷۰۰ میلی لیتر) را در یک کاسه بریزید. برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. با انگشتان خود برنج را به آرامی هم بزنید و فشار دهید. برنج را صاف کرده و آب آن را در یک بطری شیشه ای جمع کنید. آن را در یخچال نگهداری کنید.

می توانید آب برنج را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. بعد از این مدت باید آب برنج تازه مصرف کنید. می توانید از این آب برنج برای پوست و موهای خود استفاده کنید. می توانید از آن به عنوان تونر استفاده کنید یا به صورت روزانه در روتین خود قرار دهید.

آب برنج تخمیر شده و فواید آن

آب برنج تخمیر شده برای پوست بسیار مفید است. مطالعه‌ای نشان داده است که استفاده موضعی از آب برنج تخمیر شده از آسیب اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند. و از سد طبیعی پوست محافظت می کند. مزایای ضد پیری قابل توجهی دارد زیرا سنتز پروکلاژن را تقویت می‌کند. و از چین و چروک و از دست دادن آب ترانس اپیدرمی جلوگیری می کند و باعث ضخیم شدن اپیدرم می شود. در ژاپن عرق برنج به نام ساکی معروف است.

برای تهیه برنج تخمیر شده یا عرق یا آبجوی باید چه کاری انجام دهید

یک فنجان برنج (حدود ۱۰۰ گرم) را با آب ساده بشویید. شما می توانید انواع برنج را انتخاب کنید. سه فنجان آب (حدود ۵۰۰ میلی لیتر تا ۷۰۰ میلی لیتر) را در یک کاسه بریزید. برنج را دو روز در آب خیس کنید. بگذارید تخمیر شود. بعد از دو روز آب را هم بزنید و مایع را صاف کنید. مایع را در یک بطری شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این ساده ترین راه برای تهیه آب برنج تخمیر شده در خانه است. با این حال، فرآیند تهیه ساکی کمی خسته‌کننده‌ است، زیرا نیاز به تخمیر طولانی‌تری دارد.

برای تهیه ساکی در خانه می توانید این فرآیند را امتحان کنید

دو فنجان برنج چسبناک بردارید. (شما می توانید از هر نوع برنج دیگری نیز استفاده کنید. برنج را بشویید و به مدت یک ساعت در آب داغ خیس کنید. برنج را صاف کرده و آب آن را دور بریزید. دو فنجان آب را در یک قابلمه بجوشانید. الک پر از برنج را روی آب در حال جوش قرار دهید و برنج را بخارپز کنید. (می توانید از بخارپز برای بخارپز کردن برنج نیز استفاده کنید.) روی برنج را بپوشانید و بگذارید نیم ساعت دم بکشد. برنج را روی ورقه یا بشقاب پخت پهن کنید و بگذارید کاملا خنک شود.

چند توپ مخمر را در یک کاسه به صورت پودر خرد کنید. پودر مایه را با برنج مخلوط کرده و در ظرف شیشه ای دربسته بریزید. ظرف را برای چند روز در جای گرم نگهداری کنید. پس از چند روز، متوجه تجمع مایع در پایین خواهید شد. بگذارید حداقل یک ماه تخمیر شود. هر چه بیشتر تخمیر شود بهتر است. پس از یک ماه، برنج را از طریق یک پارچه پنیر صاف کنید تا شراب برنج گرفته شود.

می توانید از این شراب برنج برای پوست و موهای خود، برای پخت و پز استفاده کنید یا فقط آن را بنوشید. آن را در یخچال نگهداری کنید. پس از چند روز، ممکن است متوجه مقداری رسوب در ته ظرف شوید. در صورت تمایل می توانید مایع شفاف را در یک بطری شیشه ای دیگر انتقال دهید تا مایع شفاف تری داشته باشید.

خواص آب برنج برای پوست

روش جوشاندن برنج

یک فنجان برنج را همانطور که می‌پزید بجوشانید. آب نشاسته ای را صاف کنید. آب برنج را در یک بطری شیشه ای نگهداری کنید. قبل از اینکه در یخچال نگهداری کنید بگذارید کاملا خنک شود. اکنون که می دانید چگونه آب برنج و عرق برنج را در خانه تهیه کنید، بیایید در مورد نحوه استفاده از آن برای پوست خود صحبت کنیم.

نحوه استفاده از آب برنج روی صورت

استفاده از آب برنج بسیار آسان است. اگر از آب برنج خیسانده استفاده می کنید: آن را در یک بطری اسپری نگهداری کنید. آن را به عنوان تونر بعد از تمیز کردن صورت روی آن بپاشید و بگذارید بماند. می توانید بعد از ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب بشویید. به جای آب پاش کردن، می توانید از پنبه نیز استفاده کنید. یک تکه پنبه را در آب برنج خیس کنید و آن را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود و سپس صورت را با آب بشویید.

اگر از آب برنج تخمیر شده یا عرق برنج استفاده می‌کنید

۲-۳ قاشق غذاخوری آب برنج تخمیر شده یا عرق برنج را کمی بگیرید. آن را در ۱ یا ۲ فنجان آب (حدود ۲۵۰-۴۵۰ میلی لیتر) رقیق کنید. خوب مخلوط کنید و در یک بطری اسپری نگهداری کنید. و زمان استفاده روی صورت خود بپاشید. یا از یک توپ پنبه ‌ای استفاده کنید.

آب برنج به طرق مختلف برای پوست مفید است. می تواند ضد پیری باشد، اثر روشن کنندگی پوست را از خود نشان دهد، سد طبیعی پوست را ترمیم کند و آفتاب سوختگی را تسکین دهد. آب برنج را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد. خیساندن، تخمیر و جوشاندن سه روش محبوب برای تهیه آب برنج هستند. علاوه بر این، از آب برنج می توان به عنوان تونر استفاده کرد. همچنین می توانید گلوله های پنبه را در آب برنج خیس کنید و به آرامی روی صورت بمالید. سعی کنید آب برنج را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

سریال «روزی روزگاری برادر» در قاب تلویزیون



همزمان با آغاز دهه کرامت، سریال تلویزیونی «روزی روزگاری برادر» به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی سجاد اسدی، با مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جمعه ۲۱ اردیبهشت روی آنتن شبکه سه صدا و سیما رفت.

تهیه‌کننده سریال «روزی روزگاری برادر» با اشاره به موضوع این سریال گفت: داستان درباره شهدای مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس و عنایت حضرت رضا (ع) پیرامون آنهاست.

سجاد اسدی ادامه داد: شخصیت اصلی سریال، دکتر تدین، برادر یکی از فرماندهان جنگ است که سالهاست مفقودالاثر بوده و از آنجا که پشت سر این فرمانده حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد، دکتر نام فامیلی خود را تغییر داده است. تدین که دکترای ژنتیک دارد در آستانه مهاجرت باخبر می‌شود که انگشتری متعلق به برادرش توسط کمیته مفقودین پیدا شده و او به خاطر این که هویت خانوادگی خود را بفهمد از مهاجرت صرف نظر کرده و پیگیر انگشتر می‌شود…

سریال «روزی روزگاری برادر» با حضور بازیگران نام آشنایی همچون علیرضا جلالی‌تبار، آشا محرابی، علی اوسیوند، محمد صادقی، رحیم نوروزی، سیروس همتی و شیرین آقاکاشی روی آنتن تلویزیون رفت.

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

با خواندن این مطلب، خوابیدن روی تخت را رها می کنید!


دراز کشیدن بر روی زمین: دستگاه ایمنی بدن، افزایش ظرفیت ریوی و کاهش کمردرد، تنها گوشه‌ای از فوایدی هستند که با خوابیدن روی زمین از آنها برخوردار خواهید شد. در ادامه این مطلب از سری مطالب سلامت مجله خبری چشمک می‌خواهیم ببینیم خوابیدن روی زمین با بدن چه می‌کند و به صورت کلی فواید دراز کشیدن بر روی زمین چیست.

دراز کشیدن بر روی زمین

برخی از مهمترین فواید دراز کشیدن بر روی زمین عبارتند از:

گردش خون را بهبود می‌بخشد

وقتی روی زمین می‌خوابید، وزن بدن به طور مساوی پخش و فشار کمتری به لگن، مهره‌های کمر و شانه‌ها وارد می‌شود. این امر باعث می‌شود خون در طول شب آزادانه در سرتاسر بدن گردش کند، امری که کمک می‌کند اندام‌های بدن بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

گردش مناسب خون می‌تواند به توزیع اکسیژن و خون سالم در سرتاسر بدن کمک می‌کند و به این ترتیب، قلب، ریه‌ها و عضلات می‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشد. به علاوه، این امر به گلبول‌های سفید خون اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم در بدن جابه‌جا شوند، امری که کمک می‌کند دستگاه ایمنی بدن راحت‌تر با بیماری‌ها مبارزه کند.

صاف نگه داشتن ستون فقرات در طی روز را راحت‌تر می‌کند

ما اغلب به این دلیل قوز می‌کنیم که صاف نگه داشتن ستون فقرات در طول روز برای بعضی از ما سخت و دردآور است. خوابیدن روی زمین به تنظیم و صاف شدن ستون فقرات و گردن کمک می‌کند، امری که می‌تواند باعث بهبود پوسچر یا همان حالت قرارگیری بدن شود.

فواید دراز کشیدن بر روی زمین

بهبود پوسچر نه تنها فشار وارده بر گردن و شانه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه احتمال میگرن و سردرد، انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) و درد مفاصل را هم کم می‌کند. کسانی که پوسچر صحیح و مناسبی دارند، از انرژی بیشتر، ظرفیت ریوی بالاتر و روحیه بهتری هم برخوردار هستند.

کمردرد کسانی را که به شکم و پشت می‌خوابند برطرف می‌سازد

کنار گذاشتن تختخواب نرم خود و خوابیدن روی زمین، در برخی موارد باعث رفع دردهای طولانی مدت می‌شود. خوابیدن روی یک سطح سفت باعث می‌شود به شکلی پیچ خورده و غیر عادی نخوابید و در عین حال این امکان را می‌دهد که ستون فقراتتان را تنظیم نگه دارید. کسانی که به شکم و پشت می‌خوابند بیشترین نفع را از خوابیدن روی زمین می‌برند و کسانی که به پهلو می‌خوابند باید زیر لگن و شانه‌های خود بالش بگذارند تا راحتی بیشتری داشته باشند.

درد سیاتیک را برطرف می‌کند

در بحث درد عصب سیاتیک، خواب نقش بزرگی دارد، چون کسانی که از این مشکل رنج می‌برند، صبح‌ها با درد و ناراحتی بیشتری از خواب برمی خیزند. این مسأله به این دلیل رخ می‌دهد که حالتی که در آن می‌خوابید ممکن است فشار روی این قسمت را بیشتر سازد یا باعث وارد شدن فشرده شدن عصب سیاتیک شود. خوابیدن روی زمین می‌تواند کمک کند ستون فقراتتان تنظیم درستی یابد، امری که به تسکین درد سیاتیک کمک می‌کند و حتی جلوی وقوع آن را می‌گیرد.

دراز کشیدن بر روی زمین

سرحال‌تر می‌شوید

نرمی تخت، صبح‌ها شما را وسوسه می‌کند که زنگ ساعت موبایلتان را موقتاً قطع کنید و خواب بیشتری داشته باشد. این کار شاید عادت بی‌ضرری به نظر برسد اما خواب دوباره هنگام صبح می‌تواند چرخه خواب شما را بر هم بزند، امری که به تضعیف دستگاه ایمنی بدن و بروز دیگر مشکلات پزشکی می‌انجامد. خوابیدن روی زمین صبح‌ها آنقدرها وسوسه‌کننده نیست، اما در عوض باعث می‌شود از خواب مناسبی برخوردار می‌شوید و در طول روز سر حال‌تر باشید.

آلرژی‌تان ممکن است تشدید شود

اگر به آلرژی یا مشکلات تنفسی مبتلا هستید، بهتر است روی تخت بخوابید. روی زمین بیشتر از نقاط دیگر، گرد و غبار و سلول پوستی جمع می‌شود، امری که می‌تواند باعث عطسه، گرفتگی یا آبریزش بینی و قرمز شدن، آبریزش یا خارش چشم شود. خوابیدن روی زمین می‌تواند باعث دشواری در تنفس، سرفه، خس‌خس سینه و حتی بروز ضایعات پوستی شود.

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

وظیفه جعبه تقسیم ضد انفجار چیست


جعبه تقسیم ضد انفجار از تجهیزات ضد انفجار در محیط‌های صنعتی است که در آن‌ها احتمال وجود گازها، بخارات، گرد و غبار یا الیاف قابل اشتعال بالا است. باکس ضد انفجار طراحی شده‌ تا در برابر شرایط خطرناک مقاومت کرده و از وقوع انفجار در داخل تجهیزات الکتریکی جلوگیری کنند. با به‌کارگیری مکانیزم‌های ایمنی مخصوص، جعبه‌های تقسیم ضد انفجار اطمینان می‌دهند که هرگونه جرقه یا گرمای اضافی که ممکن است در فرآیندهای صنعتی تولید شود، از طریق سیستم مهار و کنترل شود. استفاده از این تجهیزات ایمنی، به ویژه در صنایع نفت، گاز و معادن، از ضروریات است تا از امنیت کارکنان و کارایی تجهیزات در شرایط سخت محافظت شود.در این مقاله با ما همراه شوید تا با ویژگی‌ها ی این محصول آشنا شویم.

فهرست موضوعات

منظور از ضد انفجار بودن جعبه تقسیم چیست

منظور از ضد انفجار بودن باکس ضد انفجار این است که این جعبه‌ها با طراحی و ساختار خاصی تولید شده‌اند تا بتوانند در محیط‌های خطرناک که دارای گازها، بخارات، گرد و غبار یا الیاف قابل اشتعال هستند، استفاده شوند و امنیت را تامین کنند. این جعبه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند از ورود جرقه‌های الکتریکی به بیرون محفظه جلوگیری کنند و در صورتی که هرگونه انفجاری در داخل جعبه رخ دهد، اثرات آن را محدود و مهار کنند تا از گسترش آتش و آسیب به محیط اطراف پیشگیری شود. استانداردهای سختگیرانه‌ای برای تولید و آزمایش این نوع از جعبه‌های تقسیم وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها در شرایط بسیار خطرناک هم مقاومت کافی را دارند.

ضد انفجار بودن جعبه تقسیمضد انفجار بودن جعبه تقسیم
ضد انفجار بودن جعبه تقسیم

استانداردهای محفظه تقسیم ضد انفجار

استانداردهای جعبه تقسیم ضد انفجار طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات الکتریکی می‌توانند در محیط‌های پرخطر بدون ایجاد خطر انفجار کار کنند. برخی از مهم‌ترین استانداردهای بین‌المللی برای باکس ضد انفجار عبارتند از:

  1. IECEx: سیستم بین‌المللی تایید تجهیزات مورد استفاده در اتمسفرهای انفجاری که توسط کمیسیون الکتروتکنیک بین‌المللی (IEC) تعیین شده است.
  2. ATEX: یک دستورالعمل اروپایی که تجهیزات و سیستم‌های کاری را در محیط‌هایی با اتمسفرهای انفجاری پوشش می‌دهد. این استاندارد مشخص می‌کند که تجهیزات باید چگونه طراحی، تست و نشان‌دار شوند.
  3. NEC/CEC (کدهای الکتریکی ملی و کانادا): این کدها استانداردهای مخصوصی برای نصب تجهیزات الکتریکی در محیط‌های انفجاری ارائه می‌دهند و شامل تفکیک مناطق خطر و نیازمندی‌های خاص برای تجهیزات مورد استفاده در هر منطقه ( زون) هستند.
  4. UL (Underwriters Laboratories): این سازمان استانداردهایی برای ایمنی تجهیزات ضد انفجار را تعیین می‌کند و محصولاتی که این استانداردها را رعایت کنند مجوز UL را دریافت می‌کنند.
  5. FM Approvals: سازمانی که استانداردهایی برای تست و احراز صلاحیت تجهیزات استفاده شده در محیط‌های خطرناک فراهم می‌کند.

این استانداردها مواردی مانند نوع محفظه، مواد استفاده شده در ساخت، آزمایش‌های فشار و آتش و نحوه برچسب‌زنی را برای تضمین ایمنی و کارایی تجهیزات در شرایط بسیار خطرناک پوشش می‌دهند. هر تولیدکننده‌ای که می‌خواهد تجهیزات ضد انفجار را به بازار عرضه کند، باید این استانداردها را رعایت کند.

انواع جعبه تقسیم ضد انفجار

در زیر یک جدول از انواع باکس ضد انفجار برای شما گردآوری کرده‌ایم، که بر اساس نوع محیطی که برای آن طراحی شده‌اند و موادی که در ساخت آن‌ها استفاده شده، تقسیم‌بندی شده‌اند:

نوع جعبه تقسیم ضد انفجار مواد ساخت مناسب برای محیط‌های
Type 1 آلومینیوم، فولاد، مواد پلاستیکی محیط‌های با گرد و غبار غیرقابل اشتعال
Type 2 فولاد ضد زنگ، مس محیط‌های با بخار قابل اشتعال
Type 3R آلومینیوم، فولاد فضاهای باز، محیط‌های مرطوب
Type 4 پلاستیک محکم محیط‌های مرطوب، فضای باز
Type 4X فولاد ضد زنگ، پلاستیک مخصوص محیط‌های شیمیایی، کنار دریا
Type 6P پلاستیک محکم زیر آب برای مدت زمان کوتاه
Type 7 آلومینیوم، فولاد مقاوم محیط‌های با گازهای قابل اشتعال
Type 9 آلومینیوم، فولاد محیط‌های با گرد و غبار قابل اشتعال

این تقسیم‌بندی به شما کمک می‌کند تا بر اساس نوع خطر محیطی که در آن کار می‌کنید، تجهیزات ضد انفجارمناسب را انتخاب نمایید.

استانداردهای محفظه تقسیم ضد انفجاراستانداردهای محفظه تقسیم ضد انفجار
استانداردهای محفظه تقسیم ضد انفجار

بررسی ویژگی های جعبه تقسیم ضد انفجار

جعبه تقسیم ضد انفجار برای اطمینان از ایمنی در محیط‌هایی طراحی شده‌ که خطر انفجار وجود دارد. این جعبه‌ها با مواد مقاوم در برابر آتش، مانند فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته شده‌اند و می‌توانند فشار ناشی از یک انفجار داخلی را تحمل کنند بدون اینکه آسیبی به محیط اطراف وارد آورند. طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که جرقه‌های الکتریکی یا حرارت اضافی را به خارج از جعبه منتقل نکنند، که این خود به جلوگیری از شعله‌ور شدن گازهای قابل اشتعال یا دیگر مواد انفجاری کمک می‌کند. این جعبه‌ها معمولاً دارای درجه‌بندی‌های مختلفی بر اساس استانداردهای بین‌المللی مانند ATEX یا IECEx هستند و برای استفاده در محیط‌های خاص مانند مناطق معدنی، پتروشیمی و نفتی در نظر گرفته می‌شوند. انتخاب جعبه تقسیم مناسب بر اساس نوع خطر محیطی و استانداردهای صنعتی ضروری است تا ایمنی و کارایی سیستم الکتریکی تضمین شود.

کاربرد جعبه تقسیم ضد انفجار

باکس ضد انفجار نقش حیاتی در حفاظت از سیستم‌های الکتریکی و کاهش خطرات مرتبط با جرقه‌های الکتریکی و افزایش دما ایفا می‌کنند. آنها امکان انتقال ایمن برق و داده‌ها را در شرایط خطرناک فراهم می‌آورند و در عین حال، از انتشار شعله یا گرمای ناشی از جرقه‌های داخلی به محیط خارجی جلوگیری می‌کنند. با استفاده از این جعبه‌ها، شرکت‌ها می‌توانند استانداردهای ایمنی را رعایت کرده و از تجهیزات خود در برابر شرایط افراطی محافظت نمایند، که در نهایت منجر به افزایش طول عمر ماشین‌آلات و کاهش خطرات انسانی می‌شود. گر قصد خرید و یا بررسی تجهیزات ضد انفجار را دارید با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از جعبه تقسیم ضد انفجار

  • افزایش ایمنی: حفاظت از تجهیزات الکتریکی و پرسنل در برابر انفجارهای احتمالی و جرقه‌های الکتریکی در محیط‌های خطرناک از وظایف اصلی این جعبه تقسیم می‌باشد.
  • کاهش خطر آتش‌سوزی: جلوگیری از انتشار شعله و گرمای ناشی از جرقه‌های داخلی به محیط خارج، که می‌تواند به آتش‌سوزی و خسارت‌های جانی و مالی منجر شود.
  • مقاومت در برابر شرایط سخت: برای تحمل شرایط سخت مانند رطوبت بالا، دماهای شدید و وجود مواد شیمیایی خورنده طراحی شده‌است.
  • طول عمر بیشتر تجهیزات: محافظت از اجزای الکتریکی در برابر عوامل خارجی مضر، که به افزایش طول عمر تجهیزات کمک می‌کند.
  • پایبندی به استانداردهای قانونی: تطابق با استانداردهای بین‌المللی مانند ATEX و IECEx، که برای فعالیت در صنایع خاص الزامی است.
  • انعطاف‌پذیری در نصب: معمولاً با طراحی‌های گوناگون و اندازه‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که به سهولت در مکان‌های مختلف نصب می‌گردند.
  • کاهش هزینه‌های نگهداری: با توجه به مقاومت بالا در برابر خرابی‌های احتمالی، نیاز به تعمیرات و نگهداری دوره‌ای کاهش می‌یابد.

استفاده از این جعبه‌ها در محیط‌های صنعتی پرخطر نه تنها ایمنی را تضمین می‌کند بلکه به راحتی تعمیر و نگهداری را نیز بهبود می‌بخشد.

مزایای استفاده از جعبه تقسیم ضد انفجارمزایای استفاده از جعبه تقسیم ضد انفجار
مزایای استفاده از جعبه تقسیم ضد انفجار

در پایان باید گفت؛ جعبه‌ تقسیم ضد انفجار نقش کلیدی در تامین امنیت و پایداری تاسیسات صنعتی دارند، به‌ویژه در محیط‌هایی که با خطر انفجار روبه‌رو هستند. این جعبه‌ها به طور موثری از انتقال حرارت و جرقه‌های ممکن از تجهیزات الکتریکی به محیط‌های قابل اشتعال جلوگیری می‌کنند و از این رو، خطر وقوع آتش‌سوزی و خسارات جانی و مالی ناشی از آن را به شدت کاهش می‌دهند. استفاده از این جعبه‌ها به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا استانداردهای ایمنی مورد نیاز را رعایت کنند و محیط کاری امن‌تری را برای کارکنان خود فراهم آورند. در نهایت، جعبه‌های تقسیم ضد انفجار ابزارهای ضروری هستند که به تضمین امنیت و کارایی سیستم‌های الکتریکی در صنایع خطرناک کمک می‌کنند، و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و حفظ منابع انسانی و مالی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

از استقرار صندوق‌های رای تا گپ‌وگفت ناشران خارجی با مسئولان در نمایشگاه کتاب


سومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برپایی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مصادف شده بود. با پیش‌بینی ستاد برگزاری نمایشگاه، سه شعبه با ۱۵ صندوق رای در مصلی امام خمینی (ره) استقرار یافت، تا مردم ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب بتوانند آرای خود را به صندوق بیندازند. از طرفی، روز سوم نمایشگاه به دلیل حجم بالای مراجعه‌کنندگان در روز تعطیل، یک ساعت تمدید شد، که روز قبل اطلاع‌رسانی آن انجام شده بود.

صندوق رای

 بنا به نظرسنجی‌های انجام شده در نمایشگاه، بازدیدکنندگان یکی از نقاط ضعف نمایشگاه را در کم بودن ساعت بازدید به خصوص در روز‌های تعطیل دانستند، که ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد ساعت کاری نمایشگاه در روز‌های تعطیل تمدید می‌شود.

از آنجایی که پارکینگ‌های مصلی برای حدود پنج هزار خودرو در مجموعه چهل‌سرای جنوبی و درِ شماره ۲۱ درنظر گرفته شده، به گفته علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه طبق تصاویر هوایی ظرفیت پارکینگ‌ها و کنار خیابان در روز جمعه تکمیل شده، که بهتر است مردم از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد استفاده کنند.

یکی از چالش‌هایی که هر ساله گریبان‌گیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، محل برگزاری آن بین مجموعه شهر آفتاب و مصلی امام خمینی (ره) است، که شورای شهری‌ها و شهرداری ایجاد گره‌های ترافیکی را بلای جان اهالی منطقه هفت و بهانه‌ای برای تغییر محل نمایشگاه به شهر آفتاب عنوان می‌کردند. پیش از این، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان تقاضا کرد که حتی المقدور از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند و در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای حضور در نمایشگاه حتماً در محل‌های پارکینگ نمایشگاه که به منظور پارک خودرو‌های مراجعین اختصاص یافته، استفاده کنند. 

به گفته وی، پارکینگ چهل‌سرا جهت استفاده وسایل نقلیه شخصی سواری که ورودی آن از خیابان مفتح و خیابان نقدی و از خیابان مطهری و خیابان جهانتاب و خروجی آن از درب کوچه محمدیان و خیابان شهید علی اکبری به شمال مهیا شده است. پارکینگ‌های داخلی مصلی امام خمینی (ره) به منظور پارک تاکسی، اتوبوس، خودرو‌های ناشران، کارکنان و … در شماره ۱۵ واقع در خیابان قنبرزاده به منظور توقف تاکسی، در شماره ۲۷ ورودی از درب اصلی شماره ۱ در خیابان بهشتی جهت پارک موتورسیکلت، در شماره ۴ در خیابان بهشتی و در‌های ۱۸-۱۹-۲۰ در بزرگراه شهید سلیمانی به منظور ورود خودرو‌های ناشران، حاملین کتاب و کارکنان نمایشگاه است. 

در‌های شماره ۶- ۷ واقع در خیابان قنبرزاده به منظور پارک اتوبوس‌های شرکت واحد با مسیر‌های تعیین شده و در شماره ۱۲ واقع در خیابان قنبرزاده به منظور تردد مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که متولیان برگزاری نمایشگاه کتاب پیش‌بینی کردند امسال تعداد بازدیدکنندگان افزایش خواهد یافت. 

نمایشگاه کتاب

از طرفی بنا به اعلام سخنگوی نمایشگاه، تا پایان روز دوم ۲۰ اردیبهشت در بخش حضوری ۵۲ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم، که ۳۶ میلیارد در درگاه‌های رسمی و ۱۶ میلیارد تومان برآورد درگاه‌های غیر‌رسمی است. در بخش مجازی هم مردم از سراسر ایران ۲۲ میلیارد تومان خرید داشته‌اند، که ۱۵ میلیارد تومان خرید از ناشران و ۷ میلیارد تومان هم خرید مردم از کتابفروشان بوده است.

علاوه‌بر آن، نشست هم‌اندیشی ناشران خارجی با مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد. 

محمد حیدره، قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری یمن از اینکه امسال به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب حضور دارند، ابراز خرسندی کرد و گفت: این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که فلسطین و غزه با حملات رژیم صهیونیستی روبه‌رو هستند. ایران به عنوان مادر مبارزه با صهیونیست‌ها از فلسطین حمایت می‌کند. ما تلاش می‌کنیم که ارزش‌هایی مانند عدالت و رویارویی با مستکبران را تبلیغ کنیم.

یلنا هاوولدووا، از اتحادیه کشور روسیه با یادآوری این نکته که ۱۰ سال پیش روسیه مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب بود، از خوش برخوردی مردم ایران گفت و افزود: ما همراه خود نویسندگان معاصر را به نمایشگاه می‌آوریم.  

حاج حسن رحیم احمد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه با بیان اینکه حضور پرشور اقشار مختلف مردم در این نمایشگاه ثابت می‌کند کتاب از ضروریات زندگی است، گفت: نمایشگاه کتاب ثابت می‌کند که علیرغم همه پیشرفت‌های تکنولوژی، هیچ چیز نتوانسته جایگزین کتاب شود.

پروفسور جی‌کی‌یون، رئیس مرکز ایران‌شناسی دانشگاه جنوب غرب چین ایران را مهد تمدن اندیشه‌ها و فرهنگ‌ها دانست و بیان کرد: نمایشگاه کتاب نشان‌دهنده تاثیرگذاری فرهنگ ایران است. بسیاری از دانشجویان چینی علاقه‌مندند زبان فارسی را بیاموزند، تا بتوانند آن را در کشور چین منتشر کنند؛ چراکه زبان فارسی اقیانوسی از دانش است.  

نایب رئیس اتحادیه ناشران عراق که برای اولین‌بار به نمایشگاه کتاب دعوت شده، گفت: ان‌شاءالله در نمایشگاه بعدی کتاب‌هایی که به فارسی ترجمه شده و کتاب‌های فارسی که به عربی ترجمه شده عرضه می‌کنیم.  

ران خِل، رئیس انتشارات مونته آویلا از ونزوئلا از مقامات ایرانی دعوت کرد، تا برای شرکت در نمایشگاه کتاب کشور ونزوئلا که از ۸ تا ۱۸ ماه جولای برگزار می‌شود، شرکت کنند. او گفت: اکنون ۲۲ دانشجوی ونزوئلایی داریم، که در ایران مشغول به تحصیل زبان فارسی هستند، تا به کشورمان برگردند و زبان و فرهنگ ایرانی را منتشر کنند.  

خبرنگار: نفیسه خلیلی

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

آن کدام جانور است که اگر حرف اولش را برداریم عضو بدن می شود!؟


چیستان جانور: معماها و چیستان ها از قدیم الایام وجود داشته اند و بخشی از فرهنگ و هنر هر تمدن بوده است. نخستین نمونه های ثبت شده مربوط به مصر باستان است. اما معماهای کلاسیک امروزی در یونان و روم باستان رایج بودند. در قرون وسطی نیز این معماها به عنوان بخشی از آموزش و تفریح مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه معماها و چیستان ها به عنوان ابزاری برای سرگرمی و تقویت مهارت های شناختی مورد توجه قرار گرفته اند.

معما و چیستان چیست؟

معما یک سوال یا مسئله است که به منظور برانگیختن فکر و تحلیل، طراحی شده است. معماها معمولاً به صورت سوالات کلامی یا شعر آمده‌اند و برای حل آن‌ها نیاز به تفکر خلاقانه و استدلال منطقی است. معماها می‌توانند در موضوعات مختلفی مانند ریاضیات، زبان، منطق و حتی علوم طبیعی طراحی شوند.

چیستان نیز به معنی یک سوال یا مسئله است که برای نیاز به تفکر خلاقانه و استدلال منطقی طراحی شده است. اما در مقایسه با معما، چیستان‌ها معمولاً به صورت سوالات کوتاه و ساده‌تری هستند که پاسخ آن‌ها نیاز به دانش عمومی و تجربیات زندگی دارد. در برخی موارد، معما و چیستان به صورت ترکیبی از هر دو استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، معماهایی که به صورت چیستان‌های کوتاه باشند و یا چیستان‌هایی که به صورت معماهای طولانی و پیچیده باشند.

اهمیت معما و چیستان

معماها و چیستان‌ها برای کودکان بسیار مفید هستند، زیرا به توسعه مهارت‌های ذهنی و ارتباطی کمک می‌کنند. در این بخش به بررسی برخی از این اهمیت‌ها می‌پردازیم.

حل معما و چیستان به کودکان کمک می‌کند تا تفکر خلاقانه خود را تقویت کنند. زیرا برای حل این نوع سوالات، باید به دنبال راه‌حل‌های نوینو غیرمعمول باشند. این فرآیند به کودکان کمک می‌کند تا در مواجهه با مسائل و چالش‌های جدید، راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه ارائه دهند.

معماها و چیستان‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا استدلال منطقی خود را تقویت کنند. برای حل این نوع سوالات، باید گام‌های منطقی را دنبال کرده و به راه‌حل درست برسند. این مهارت در مواجهه با مسائل زندگی و تصمیم‌گیری‌های مهم نیز کاربرد دارد.

با حل معما و چیستان، کودکان می‌توانند حافظه خود را تقویت کنند. برخی از این سوالات نیاز به به‌خاطرسپاری اطلاعات دارند که به کودکان کمک می‌کند تا حافظه‌ی کاری خود را تقویت کنند. همچنین، حل این سوالات می‌تواند به کودکان کمک کند تا اطلاعات جدید را بهتر و سریع‌تر یاد بگیرند.

حل معما و چیستان به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنند. زمانی که کودکان به دنبال راه‌حل‌هایی برای این سوالات هستند، می‌توانند نظرات خود را با دیگران در میان بگذارند و از تجربیات یکدیگر بهره‌برداری کنند. این فرآیند به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های بحث و گفتگو و همکاری را تقویت کنند.

چیستان جانور

چیستان: آن کدام جانور است که اگر حرف اولش را برداریم عضو بدن می شود!؟

چیستان جانور

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب چیستان جانور

آیا توانستید بفهمید که پاسخ این چیستان چیست؟ اگر هنوز در حال فکر کردن هستید، بهتر است بیشتر تمرکز و فکر کنید. ما اطمینان داریم به پاسخ دست پیدا خواهید کرد. چیستان‌ها و معماها سوالاتی هستند که می‌توانند ذهن را به چالش بکشند. سوالاتی که نکاتی انحرافی یا استعاراتی دارند که مفهوم واقعی خود را ندارند. اگر شما هم علاقه‌مند به چیستان و معما هستید، همراه ما باشید.

.

.

.

.

.

.

پاسخ: گرگ

 

چیستان جانور

امیدوارم از چیستان جانور استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.



دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت